-
ReclameReview: iedereen lacht bij Pride Amsterdam
Veel aandacht dezer dagen voor de Pride Week in Amsterdam, met als eclatant hoogtepunt natuurlijk komende zaterdag de Canal Parade. Menig bedrijf grijpt dit evenement aan om zich van zijn inclusiefste kant te laten zien, dus ook gastheer Gemeente Amsterdam. In een sferische campagne-video passeren uiteenlopende Amsterdammers de revue, inclusief de beroemde dragqueen Jennifer Hopelezz.
-
Online Tuesday verhuist en verkent nieuwe generaties
Online Tuesday vernieuwt en verhuist! Na jarenlang De Nieuwe Liefde slaat onze maandelijkse dosis digitale marketing op locatie vanaf deze maand zijn vleugels uit. De eerste editie van het nieuwe seizoen vindt op 11 september plaats in het IBM Building, direct naast startup-walhalla B.Amsterdam. Bij vernieuwing hoort ook een kijk in de toekomst. Dat doet Online Tuesday door in te zoomen op de nieuwe generaties: ‘How to reach generation X, Y, Z and beyond!’
-
Wat LinkedIn-data de gemeente Amsterdam leert over de arbeidsmarkt en ondernemerschap
LinkedIn en de gemeente Amsterdam kondigden onlangs aan samen te gaan werken om de economie en arbeidsmarkt beter in kaart te brengen met behulp van de data van LinkedIn. Op basis van deze data wil de gemeente kijken of zij deze kunnen inzetten om de regio een impuls te geven. Op 15 april werd het eerste onderzoek gepresenteerd. Ik heb de hand weten te leggen op dit rapport en daar staat behoorlijk interessante informatie in.
-
Amsterdam, waar ben je op Instagram?
'New Amsterdam', beter bekend als New York, is erg actief op Instagram, met vele accounts. Logisch, want het het fotoplatform is populair. Maar 'oud Amsterdam' komt er op Instagram maar karig vanaf als het aan de stad zelf ligt. Een gemiste kans.
-
Hoe Amsterdam met predictive analytics de bezoekersstroom in goede banen leidt
Amsterdam zit met een luxeprobleem: het heeft zich de afgelopen jaren op succesvolle wijze weten te presenteren als een compacte, internationale wereldstad, maar dient de aanwas van bezoekers wel te verwerken. De vele mensen die dagelijks via de poortjes van Amsterdam CS en de tourbussen op het Damrak uitwaaieren over de binnenstad, hebben verschillende reisdoelen, voorkeuren, looproutes en dagindelingen. Amsterdam Marketing probeert daarom samen met IBM te achterhalen wie de bezoekers precies zijn, waar ze zich ophouden en hoe ze beter bediend kunnen worden om hen zo een optimale ‘Amsterdam experience’ te bieden. De toepassing van nieuwe technologie maakt dat mogelijk.
-
Seth Godin op 212 Amsterdam!
Met enige trots kunnen we melden dat marketing-goeroe Seth Godin naar Amsterdam komt en op woensdag 6 juli 2005 spreekt bij een extra sessie van 212 Amsterdam. De exacte locatie is nog onbekend. Heb je interesse, schrijf je dan nu in. Toegang is wederom gratis.