-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Vier manieren om augmented reality te gebruiken in je marketingstrategie
We zien augmented reality (AR) steeds vaker in marketing en sales opduiken. In social media kennen we AR al van de diverse filters op Snapchat en Instagram. Maar wist je dat je met AR ook je merkbekendheid kunt vergroten en je verkoop kunt stimuleren? Als merk wordt je verwacht dat je meegaat in die ontwikkelingen, zeker als je doelgroep gebruikt maakt AR-mogelijkheden. In dit blog bespreken we vier manieren waarop dit kan.
-
Snapchat wordt steeds meer een augmented reality-platform
Snapchat is een augmented reality-plaform. Dat zei CEO Evan Spiegel donderdag 11 juni tijdens de Snap Partner Summit. Op de, vanwege de coronacrisis, virtuele bijeenkomst kondigde hij en CTO Bobby Murphy en verschillende nieuwe features aan, zoals Happening Now, Voice Scan, een aangepaste actionbar en natuurlijk nieuwe AR-mogelijkheden. Wat die inhouden, lees je hier.
-
Wat leveren Instagram-filters op voor je merk?
Het was er al een tijdje, maar met Pokémon Go maakte de wereld bijna vier jaar geleden echt kennis met augmented reality. Tegenwoordig zie je het overal, misschien zelfs zonder dat je het door hebt. Op Instagram zijn AR-filters een grote hit. Maar hoe zet je deze techniek om naar een kans voor jouw merk? En wat kost het?
-
Primeur op Pinterest: met AR lippenstift uitproberen
Beauty is één van de meest gezochte en gepinde rubriek op Pinterest. Met de nieuwe augmented reality-functie wil het inspiratieplatform zijn gebruikers helpen bij hun aankoop.
-
Hoe bied je met een AR-app meerwaarde aan de consument?
Door aanhoudende investeringen van bedrijven als Microsoft, Facebook en Apple komen er steeds meer AR-toepassingen voor consumenten. Veel merken en bureaus zetten dan ook in op Augmented Reality of vragen zich af wat ze hiermee moeten. Goede voorbeelden: AR als basis voor een ‘try before you buy’-ervaring of de populaire game Pokémon Go. Maar er zijn nog veel meer toepassingen mogelijk. Wat voor soort AR-apps zijn er en hoe kunnen ze meerwaarde bieden aan de consument?
-
Zo ziet packaging eruit in 2020
Verpakkingen zijn allang niet meer enkel een omhulsel om producten mee te beschermen. Tegenwoordig is het een marketingtool waarmee een merk zich kan onderscheiden. Het is een onderdeel van de marketingmix geworden. Niet zo gek dus dat er veel tijd en geld wordt geïnvesteerd in verpakkingen. Wat staat ons aankomend jaar te wachten? Wat zijn de verpakkingstrends voor 2020?
-
Hoe de laatste updates van Snapchat jouw campagnes kunnen boosten
Bij Snapchat hebben ze de afgelopen tijd niet stil gezeten: de mogelijkheden blijven zich uitbreiden. Aangezien het platform voornamelijk gebruikers heeft onder de 35 jaar, is adverteren op Snapchat heel geschikt voor bedrijven die een jongere doelgroep willen bereiken. In deze blog geven we een aantal tips om te zorgen dat je alles uit je Snapchat-campagnes haalt.
-
Zeven inzichten van marketingbeurs DMEXCO
Met meer dan 40.000 bezoekers is DMEXCO de grootste beurs voor marketingtechnologie in Europa. Net als vorig jaar kon ik het niet laten om tussen alle afspraken en gesprekken door zelf even een inventarisatie te maken van het aanbod op de beursvloer. Wat zijn de zeven belangrijkste takeaways van deze Keulse vakbeurs?
-
Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één
Maar liefst honderdtachtig sprekers deelden het beste en nieuwste van digital marketing tijdens Emerce Digital Marketing Live, vorige week in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Voor de aanwezige marketingprofessionals was het met zeven stages en 27 roundtables soms moeilijk kiezen. Overkoepelende topics: datagedreven personaliseren en automatiseren, en het inzetten van slimme AI-toepassingen, met als doel optimaal gebruikersgemak. Een selectie van de meest opvallende keynotes en cases van het event.
-
Try online before you buy
Thuis vanaf de bank nieuwe schoenen passen, de grootte van je nieuwe televisie uitproberen in je huiskamer, of kijken welke kleur lipstick het beste staat? Augmented Reality-apps kunnen consumenten thuis een 'try before you buy'-ervaring geven. Eerder schreef ik al hoe dit soort AR-apps consumenten kunnen helpen bij online shoppen. Maar wegen de voordelen van deze technologie ook op tegen mogelijke nadelige gevolgen?
-
Hoe maak je het best gebruik van interactieve content?
Interactieve marketing zorgt voor een creatieve en unieke ervaring die voor elke gebruiker persoonlijk is – dit betekent dat het de aandacht langer vasthoudt, het enthousiasme verhoogt en de kans groter is dat ze meer informatie erover opzoeken. Interactieve content is hier slechts een onderdeel van, maar is bijzonder effectief, omdat het gebruikers op meerdere niveaus verbindt met een bedrijf.
-
Web Summit leert: generalist is uit, specialist is een held
Mijn eerste jaar Web Summit. Een beetje bleu stapte ik binnen, tegelijk met zeventigduizend mensen. Overweldigend en fantastisch. De sfeer, sprekers, ontwikkelingen en verhalen en heel Lissabon dat in het teken stond van dit congres. Een belangrijk inzicht: je kunt je volledig gek laten maken door alle technologie, maar maak een keuze en specialiseer je daarin. Focus! Vijf tips om te delen.
-
Zie je het voor je? Augmented Reality bij online shoppen
Vorige week introduceerde KLM Augmented Reality (AR) in een app voor consumenten: passagiers kunnen thuis controleren of hun handbagage de juiste maten heeft. Dit haalt de onzekerheid weg. Bij online shoppen bestaat er nog veel onzekerheid. Vaak vinden consumenten het moeilijk te visualiseren en beoordelen of een product bij hen past. Het verlaten van het virtuele winkelmandje of retouren zijn dan het gevolg. Gelukkig biedt AR ook daar een uitkomst.
-
Marketeer, deze innovaties van Google I/O 2018 moet je kennen
Google stelde niet teleur op zijn jaarlijkse I/O-conferentie voor ontwikkelaars afgelopen week. Spraakmakend was onder meer het moment dat topman Sundar Pichai liet zien hoe Google Assistent zelfstandig de kapper kon bellen voor een afspraak. Dit was de eerste keer in lange tijd dat ik echt onder de indruk was van een Google-event, vooral door de vele praktische demo’s rondom AI die werden gepresenteerd. Uit de enorme hoeveelheid aankondigingen heb ik een selectie gemaakt waar elke online marketeer van op de hoogte moet zijn.
-
Augmented reality voor de ultieme klantervaring
In deze tijd van informatie-overload tellen positieve klantervaringen meer dan ooit. Experiential marketing – waarbij geprobeerd wordt de klant de karakteristieken van een product te laten 'ervaren' – zorgt voor een onderscheidend vermogen van merken op een creatieve en interactieve manier. Kan een ervaring via een augmented reality-app van toegevoegde waarde zijn voor je merk?