Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Behavior Design

gerelateerde topics

  • psychologie
  • persuasion
  • neuromarketing
  • coronacrisis
  • gedragsverandering

behavior design experts

  • Florien Cramwinckel
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe houd je die verandering vast?

    Hoe houd je die verandering vast?

    Sommige mensen hebben in de afgelopen maanden allerlei stappen gezet om zichzelf ander gedrag aan te wennen. Ben jij ook opeens meer aan het sporten, gezonder aan het eten, of op een andere manier positieve verandering in je leven aan het brengen? Dan wil je waarschijnlijk graag weten hoe je dat vasthoudt. Hieronder zal ik uitleggen wat er nodig is om gedragsverandering langdurig vol te houden.

    Lees verder »
    • Florien Cramwinckel (Online Dialogue)
    • 21 oktober 2020
    • Innovatie Strategie
      • 6202
      • 1
  • Waarom sporten we nu wél regelmatig?!

    Waarom sporten we nu wél regelmatig?!

    Sinds de invoering van de coronamaatregelen loop ik ‘s avonds hard of doe ik een andere sportieve activiteit. De zak chips heb ik ingeruild voor komkommer. Hoe kan dit? Waarom is mijn gedrag veranderd? En wat heeft een olifant hiermee te maken?

    Lees verder »
    • Florien Cramwinckel (Online Dialogue)
    • 31 juli 2020
    • Customer experience Strategie
      • 8116
      • 3
  • Laatste kans: doe mee met het webinar over online verleiding!

    Laatste kans: doe mee met het webinar over online verleiding!

    Jouw bedrijf is afhankelijk van het (koop)gedrag van klanten en hun gedrag wordt bepaald door hun brein. Weet jij hoe die 1,5 kilo aan corticale proteïnen en vetten werkt? Hoe dat orgaan tussen hun oren aandacht geeft, waarneemt en onthoudt? Hoe het beslist op basis van emoties en ratio’s? En het belangrijkste: hoe beïnvloed jij als marketeer al die processen?

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 27 november 2014
    • Brand design
      • 9145
      • 0
  • Exponentiële groei door het toepassen van psychologie en gedragseconomie

    Exponentiële groei door het toepassen van psychologie en gedragseconomie

    Jouw bedrijf is afhankelijk van het (koop)gedrag van klanten en hun gedrag wordt bepaald door hun brein. Weet jij hoe die 1,5 kilo aan corticale proteïnen en vetten werkt? Hoe dat orgaan tussen hun oren aandacht geeft, waarneemt en onthoudt? Hoe het beslist op basis van emoties en ratio’s? En het belangrijkste: hoe beïnvloed jij als marketeer al die processen?

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 25 november 2014
    • Brand design
      • 10281
      • 0
  • Exponentiële groei door het toepassen van psychologie en gedragseconomie

    Exponentiële groei door het toepassen van psychologie en gedragseconomie

    Jouw bedrijf is afhankelijk van het (koop)gedrag van klanten en hun gedrag wordt bepaald door hun brein. Weet jij hoe die 1,5 kilo aan corticale proteïnen en vetten werkt? Hoe dat orgaan tussen hun oren aandacht geeft, waarneemt en onthoudt? Hoe het beslist op basis van emoties en ratio’s? En het belangrijkste: hoe beïnvloed jij als marketeer al die processen?

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 20 november 2014
    • Brand design
      • 11727
      • 0
  • Exponentiële groei door het toepassen van psychologie en gedragseconomie

    Exponentiële groei door het toepassen van psychologie en gedragseconomie

    Jouw bedrijf is afhankelijk van het (koop)gedrag van klanten en hun gedrag wordt bepaald door hun brein. Weet jij hoe die 1,5 kilo aan corticale proteïnen en vetten werkt? Hoe dat orgaan tussen hun oren aandacht geeft, waarneemt en onthoudt? Hoe het beslist op basis van emoties en ratio’s? En het belangrijkste: hoe beïnvloed jij als marketeer al die processen?

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 18 november 2014
    • Brand design
      • 9369
      • 0
  • Exponentiële groei door het toepassen van psychologie en gedragseconomie

    Exponentiële groei door het toepassen van psychologie en gedragseconomie

    Jouw bedrijf is afhankelijk van het (koop)gedrag van klanten en hun gedrag wordt bepaald door hun brein. Weet jij hoe die 1,5 kilo aan corticale proteïnen en vetten werkt? Hoe dat orgaan tussen hun oren aandacht geeft, waarneemt en onthoudt? Hoe het beslist op basis van emoties en ratio’s? En het belangrijkste: hoe beïnvloed jij als marketeer al die processen?

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 12 november 2014
    • Brand design
      • 14010
      • 3
  • Met behavior design gedrag sturen van poster tot iPhone-app

    Met behavior design gedrag sturen van poster tot iPhone-app

    Vorige week donderdag vond alweer de 2e Behavior Design meetup plaats in Amsterdam. Dit keer was de locatie een kantoorboot in de haven waar een van de organisatoren Somehow gevestigd is. Wederom was er een breed en divers aanbod van sprekers en publiek. Van onderzoekers tot designers. 

    Lees verder »
    • Wilbert Baan (Takeaway.com)
    • 4 december 2013
    • Brand design
      • 14858
      • 4
  • Behavior design: van slimme gebouwen via IKEA-hacking naar gezonde medewerkers

    Behavior design: van slimme gebouwen via IKEA-hacking naar gezonde medewerkers

    Afgelopen donderdag vond de eerste editie van de Behavior Design Meetup plaats. Somehow organiseert deze serie meetups samen met Info.nl/labs. Behavior design is het vakgebied waarbij we gedrag proberen aan te passen door middel van ontwerpbeslissingen. Met de opkomst van draagbare technologie en sensoren is dit actueler dan ooit. In een wereld waarin steeds meer data wordt opgevangen van gedrag, is het interessant hoe hier mee om te gaan. Behavior design is daarin een geëigend middel.

    Lees verder »
    • Wilbert Baan (Takeaway.com)
    • 1 oktober 2013
    • Brand design
      • 13705
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you