Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Blendle

gerelateerde topics

  • journalistiek
  • media
  • facebook
  • abonnementsmodellen
  • publishing

blendle experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 11
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 3
  • Tanja Jans
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Blendle overgenomen: begin van succes of tijd voor een alternatief?

    Blendle overgenomen: begin van succes of tijd voor een alternatief?

    Met de overname door het Franse Cafeyn kan Blendle voorlopig nog voortbestaan. Om levensvatbaar te worden moet het aantal abonnees in Nederland verdubbelen. Maar gaat dit lukken in het veranderde medialandschap? Of is Blendle definitief mislukt en wordt het tijd voor een alternatief?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 13 augustus 2020
    • Media Innovatie
      • 8316
      • 0
  • FutureWatch: het einde van het ‘all you can eat’-abonnement van Netflix, Spotify en Blendle

    FutureWatch: het einde van het ‘all you can eat’-abonnement van Netflix, Spotify en Blendle

    Het tijdperk dat je voor een laag bedrag per maand 'alles' kon kijken (Netflix), luisteren (Spotify) of lezen (Blendle) is vanaf deze maand voorbij. Consumenten die 'alles' willen kunnen blijven zien, horen en lezen, zijn vanaf nu duurder uit en hebben meerdere apps nodig. Of gaan we genoegen nemen met een beperkter aanbod?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 7 november 2019
    • E-business
      • 16738
      • 1
  • Blendle: valt eindelijk het kwartje of valt het doek?

    Blendle: valt eindelijk het kwartje of valt het doek?

    In een poging om levensvatbaar te worden slaat nieuwsapp Blendle een nieuwe weg in: vanaf augustus stopt het met de verkoop van losse artikelen. Een vernieuwde versie van de abonnementsvorm, nu bekend als Blendle Premium, blijft over. Gaat het Blendle na vijf jaar pionieren lukken om hiermee levensvatbaar te worden? Kan Blende de concurrentie voorblijven van grote jongens als Google, Facebook en Apple en van nieuwkomers als Readly? Of vervreemdt Blendle zich met de nieuwe koers van de harde kern gebruikers waar het ooit allemaal mee begon en wordt het in de ogen van de consument 'vlees noch vis'?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 6 juni 2019
    • Contentmarketing Brand design
      • 18574
      • 0
  • Katalysis verkoopt journalistieke content via blockchain

    Katalysis verkoopt journalistieke content via blockchain

    De mediawereld worstelt met verdienmodellen, zeker ook de freelancers in die sector. Journalisten hebben vaak te maken met steeds minder betalende opdrachtgevers dankzij tegenvallende reclame-inkomsten en een publiek dat niet gewend is om voor online digitale content te betalen. Katalysis wil journalisten helpen met een eenvoudige WordPress-plugin waarmee je een betaalknop aan eigen content kunt toevoegen. Betalen gebeurt via de blockchain.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 16 juli 2018
    • E-business Innovatie
      • 10348
      • 0
  • Waarom het einde voor Blendle nadert

    Waarom het einde voor Blendle nadert

    2017 was een moeilijk jaar voor uitgeefkiosk Blendle: een van de twee oprichters vertrok en een deel van het personeel werd ontslagen. Hoorden we in 2015 en 2016 nog regelmatig over successen en behaalde mijlpalen - Blendle was er altijd snel bij deze te melden - in 2017 bleef het vrijwel stil. Blijkbaar leverden de medio 2016 gelanceerde dienst Blendle Premium, de avonturen in Duitsland (nog geen substantieel bereik) en Verenigde Staten (nog steeds pilot sinds 2015) geen nieuwe mijlpalen op.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 9 januari 2018
    • Innovatie
      • 27016
      • 0
  • Google beloont schreeuwers en halve waarheden

    Google beloont schreeuwers en halve waarheden

    De discussie rondom ‘nepnieuws’ beperkt zich niet langer tot Facebook. Op het sociale platform tierde het feitenvrije nieuws welig, voor zichtbaarheid zijn immers alleen gebruikerssignalen als likes, shares of comments nodig. De kritiek die Facebook hierover ontving was niet onterecht, er werd een beroep gedaan op haar verantwoordelijkheid en Facebook beloofde beterschap. Google bleef grotendeels buiten schot. De belangrijkste zoekmachine van de wereld werkt tegenwoordig namelijk niet heel veel anders.

    Lees verder »
    • Willem van Lynden (MediaMaze)
    • 23 maart 2017
    • Search
      • 14934
      • 0
  • Heeft NRC gelijk om Blendle te verlaten?

    Heeft NRC gelijk om Blendle te verlaten?

    Vorige week maakte NRC Handelsblad bekend dat het vanaf 1 april 2017 niet langer meedoet aan online kiosk Blendle, tot groot verdriet van Blendle. NRC geeft drie redenen om eruit te stappen. Zijn ze terecht in het licht van de ontwikkelingen in de wereld van de journalistiek en media?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 15 maart 2017
    • E-business Innovatie
      • 15488
      • 1
  • Analyse: Blendles groei in Nederland stagneert

    Analyse: Blendles groei in Nederland stagneert

    Uit een reconstructie van de ontwikkeling van online kiosk Blendle blijkt dat het aantal betalende Nederlandse gebruikers van de online kiosk de laatste maanden amper is gegroeid of zelfs mogelijk licht is teruggelopen. Alle hoop is dus gevestigd op nieuwe innovaties zoals de nieuwe dienst Premium die Blendle vorige week lanceerde.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 20 januari 2017
    • E-business
      • 18409
      • 6
  • De overname van PAPER is een minuscule stap in de goede richting voor Blendle

    De overname van PAPER is een minuscule stap in de goede richting voor Blendle

    Vorige week nam Blendle het digitale magazine PAPER over van de Persgroep. Voor 5,95 euro per maand ontvangen PAPER-abonnees dagelijks een selectie van twaalf artikelen uit de kranten van de Persgroep, zoals de Volkskrant, het AD, Trouw en enkele regionale kranten. Het aantal abonnees van PAPER bleef met enkele duizenden ver achter bij 30.000 die de Persgroep beoogde. Men hoopt dat het magazine onder Blendle verder zal groeien.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 12 augustus 2016
    • E-business
      • 8948
      • 1
  • Wordt de stap naar Amerika het begin of het einde van Blendle?

    Wordt de stap naar Amerika het begin of het einde van Blendle?

    Vorige week zette Blendle de eerste voorzichtige stappen op de Amerikaanse markt. Blendle, een digitale kiosk die losse artikelen uit kranten en tijdschriften verkoopt, vergelijkt zich graag met succesvolle diensten als iTunes, Spotify en Netflix. Kan Blende zich binnenkort in dit rijtje scharen? Of is Amerika net een brug te ver?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 7 april 2016
    • E-business Innovatie
      • 10480
      • 0
  • Voorlopig bieden platformen als Blendle journalisten nog geen boterham

    Voorlopig bieden platformen als Blendle journalisten nog geen boterham

    Er is veel hoop dat nieuwe in opkomst zijnde uitgeefplatformen als Blendle op termijn een oplossing te bieden voor de huidige crisis in de journalistiek waarbij inkomsten dalen, steeds meer titels verdwijnen en journalisten hun baan verliezen. Voorlopig hebben deze platformen nog een lange weg te gaan en bieden ze in hun huidige vorm nog geen substantiële inkomstenbron voor de gemiddelde journalist.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 7 september 2015
    • Contentmarketing
      • 14950
      • 1
  • Nieuwe uitgeefplatformen redden de journalistiek niet

    Nieuwe uitgeefplatformen redden de journalistiek niet

    In navolging van de muziekindustrie wordt ook in de wereld van kranten en tijdschriften steeds meer geëxperimenteerd met platformen. Bij de muziekindustrie hebben we iTunes en Spotify, bij de journalistiek gaat het om Blendle en Elinea. Deze platformen laten uitgevers hun artikelen of liedjes los verkopen en helpen lezers bij het vinden van interessante content. Momenteel zijn zogenaamde streaming content-diensten in opkomst waarbij waarbij consumenten voor een vast bedrag per maand onbeperkte toegang krijgen. Is dit de redding voor de journalistiek? We analyseren en trekken enkele lessen uit de muziekwereld. 

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 30 juni 2015
    • Contentmarketing
      • 18259
      • 0
  • Uitgevers verhinderen dat Blendle een echt succes kan worden

    Uitgevers verhinderen dat Blendle een echt succes kan worden

    Vorige week werd bekend dat Blendle naar Duitsland gaat. Binnenkort kunnen onze Oosterburen dus ook losse artikelen uit Der Spiegel lezen. Ondertussen wordt ook al naar de Amerikaanse markt gekeken. Blendle wil snel groeien in het aantal gebruikers, zoals het een goede startup betaamt, en krijgt daarvoor kapitaal van investeerders zoals de uitgevers The New York Times en Axel Springer.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 16 juni 2015
    • Contentmarketing Brand design
      • 39807
      • 7
  • Blendle timmert ook in Amerika aan de weg #SxSW2015

    Blendle timmert ook in Amerika aan de weg #SxSW2015

    Fast Moving Targets (FMT) doet verslag van het Amerikaanse technologiefestival South By Southwest in Austin Texas. Erwin Blom en Roeland Stekelenburg zijn vijf dagen op pad om trends en ontwikkelingen te signaleren en Nederlandse SxSW-gangers te volgen. In aflevering 4 schetsen ze de variatie van het evenement. Van een volle zaal met duizenden toehoorders voor Eric Schmidt van Google tot een enkele bezoeker voor Emily White van Dreamfuel. Ook is er aandacht voor sprekers Gonny van der Zwaag van Fit met apps en wearables en Alexander Klöpping van Blendle.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 19 maart 2015
    • E-business
      • 8354
      • 0
  • Betaal jij liever voor nieuws of tolereer je advertenties?

    Betaal jij liever voor nieuws of tolereer je advertenties?

    Hoe komt het dat nieuwkomer Blendle mensen wél zo ver krijgt om te betalen voor nieuws? En hoe houdt oudgediende NU.nl zich al 15 jaar staande de online jungle? Bij de laatste bijeenkomst van de Social Media Club Den Haag gaven deze twee partijen een presentatie over hoe online nieuws écht andere koek is dan het krantje bij de koffie.

    Lees verder »
    • Tanja Jans (Freelance)
    • 19 september 2014
    • Advertising E-business Mobile
      • 14775
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you