Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Boeken

gerelateerde topics

  • boekrecensie
  • boek
  • nima register marketeers
  • recensie
  • merken

boeken experts


  • Aantal blogs: 33
  • Joost Kokke
    Aantal blogs: 1
  • Arjan van der Knaap
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Social Media Advertising Specialist (Paid!)

    Social Media Advertising Specialist (Paid!)

  • Digital Performance Manager

    Digital Performance Manager

  • Communicatieadviseur Online 

    Communicatieadviseur Online 

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes

    Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes

    Dat sterke bedrijven niet vanzelf ontstaan, zal geen verrassing zijn. Daniel Coyle combineert in zijn boek 'De bedrijfscultuur-code' wetenschappelijke inzichten met leiders van wereldklasse en legt uit hoe verwachtingen overtroffen worden. Omdat cultuur continu in beweging is, werkplezier bijdraagt aan een betere wereld en ieder individu daarbij het verschil kan maken, deel ik in deze blog de inzichten die ik opdeed uit dit boek. Je hoeft geen leider te zijn of leiding te geven om positief bij te dragen aan levens van anderen. Als je gedrag opvalt en mensen inspireert, creëer je vanzelf een olievlek.

    Lees verder »
    • Marieke Heesakkers SMP ( Berkvens Deursystemen BV )
    • 5 december 2019
    • PR & Branding Carrière
      • 1830
      • 0
  • Bijbel voor marketeers

    Bijbel voor marketeers

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'De Marketingbijbel voor een digitale wereld' van Bert van Wassenhove.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 29 november 2019
    • Advertising Social media E-mail Mobile Video Search Analytics & data Tech
      • 5266
      • 1
  • Een positieve kijk op je medemens

    Een positieve kijk op je medemens

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'De meeste mensen deugen' van Rutger Bregman, een managementboek waarbij de geschiedenis aantoont of de meeste mensen inderdaad deugen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 15 november 2019
    • E-business PR & Branding Customer service Analytics & data Carrière
      • 4118
      • 0
  • Marketing voor verenigingen

    Marketing voor verenigingen

    Marketing is binnen verenigingen een hot topic. Door de toenemende individualisering ligt het klassieke businessmodel van verenigingen onder vuur en is verandering noodzakelijk om te kunnen overleven. In de literatuur is er echter nog weinig aandacht voor deze groeiende marketingniche. Sterker nog: 'Vernieuwen met Vereniging 3.0' van auteur Ivan Pouwels is het eerste boek in zijn soort.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 1 november 2019
    • Advertising E-business PR & Branding
      • 4190
      • 0
  • De impact van communicatie: een handboek voor financials

    De impact van communicatie: een handboek voor financials

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Communicatie voor Financials' van Theo de Joode, Bert van der Zaag en Karolijn Burgman, een studieboek dat financiën integraal behandelt vanuit communicatieperspectief en ethische waarden.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 18 oktober 2019
    • Carrière
      • 2792
      • 0
  • Contentmaker zijn we allemaal

    Contentmaker zijn we allemaal

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Content Playbook', een gids die helpt bij het ontwerpen van een publicatie-formule. Auteur Carolien Vader schreef een boek dat uitstekend geschikt blijkt voor redacties en uitgevers, maar zeker ook voor crossmediaal communicerende marketeers.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 27 september 2019
    • PR & Branding
      • 5412
      • 0
  • Zelfsturing is niet, nee, nooit af

    Zelfsturing is niet, nee, nooit af

    Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Ditmaal: 'Maar hoe dan?' over zelfsturing in een organisatie. Auteur Joost Ramaer belicht dit thema door in te zoomen op de werkwijze van Sander Hoeken, Head of Strategy bij Infocaster. Hoe doet hij dat toch?

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 13 september 2019
    • PR & Branding Carrière
      • 4354
      • 0
  • Een sterk merk in de zorg

    Een sterk merk in de zorg

    Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Ditmaal 'Power to the people - Sterk merk in de zorg' van Marian Draaisma en Sjors van Leeuwen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 30 augustus 2019
    • PR & Branding
      • 4404
      • 0
  • Zó maak je reclame

    Zó maak je reclame

    Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Ditmaal 'Zo verkoop je alles' van Erwin Wijman.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 9 augustus 2019
    • Advertising
      • 5272
      • 1
  • De beste niet-marketingboeken die je deze zomer moet lezen

    De beste niet-marketingboeken die je deze zomer moet lezen

    De reden voor deze blog? Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ons vak (merk/marketing/communicatie) – in plaats van te specialiseren en logisch denkwerk fancy namen te geven – meer kan leren van andere vakgebieden. Het is één van de redenen waarom ik mijn eigen studie ben gestart. In de loop van de tijd heb ik dan ook best wat boeken gelezen die niet per se op marketingwebsites thuishoren, maar toch reuze interessant zijn voor iedere merkstrateeg, marketeer of communicatieprofessional. Lees even mee!

    Lees verder »
    • Jeroen van IJzendoorn (Factor Tachtig)
    • 2 augustus 2019
    • PR & Branding
      • 10668
      • 4
  • De ondergang van merken en de trends die dat veroorzaken

    De ondergang van merken en de trends die dat veroorzaken

    Het boek 'Merkdisruptie' gaat over honderd merken die gaan verdwijnen, de vijftien megatrends die dit veroorzaken en een strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs, brand-director Jeroen Cremer, merkstrateeg Frank Haveman en media-ondernemer Richard Otto, zijn in staat geweest om diverse externe ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor merken.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 26 juli 2019
    • PR & Branding
      • 8004
      • 0
  • Frank Regtvoort laat ons anders kijken naar communicatie

    Frank Regtvoort laat ons anders kijken naar communicatie

    'Wat communiceren betekent' is een boek over communiceren zelf. Met zo’n 35 jaar werkervaring op alle denkbare communicatieterreinen is Frank Regtvoort in 2016 aan dit boek begonnen. Hij wilde voor zichzelf helder krijgen waar de begrippen 'communiceren' en 'communicatie' voor staan: "Wat maakt werk tot communicatiewerk?" De antwoorden die hij vond heeft hij op minder dan tachtig bladzijden uiteen weten te zetten.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 19 juli 2019
    • Advertising PR & Branding Marketingfacts
      • 5028
      • 0
  • Hoe heb je effect met social media?

    Hoe heb je effect met social media?

    In haar derde boek 'Super Social' legt socialmedia-trainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect hebt met de inzet van sociale media. Nu algoritmes continu veranderen, wordt het steeds moeilijker om je doelgroep te bereiken. Daardoor dreigen ondernemers en marketeers de handdoek in de ring te gooien. Niet nodig, volgens de auteur.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 12 juli 2019
    • Social media
      • 20742
      • 1
  • Bookaroo als ultieme wraak op Bol.com

    Bookaroo als ultieme wraak op Bol.com

    De nieuwe site Bookaroo.nl wil de lokale boekwinkel redden van online-reuzen als Bol.com, met een gezamenlijke webshop waarbij de lokale winkel de boeken levert. Klinkt prachtig, maar er schuilt een verborgen agenda met negatieve effecten achter.

    Lees verder »
    • Bas Vermond (Bas Vermond )
    • 8 juli 2019
    • E-business E-commerce
      • 28804
      • 9
  • Apple’s successen en mislukkingen in ‘De onsterfelijke onderneming’

    Apple’s successen en mislukkingen in ‘De onsterfelijke onderneming’

    Welke vakliteratuur is relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'De onsterfelijke onderneming' van Fons van Dyck.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 31 mei 2019
    • E-business PR & Branding E-commerce
      • 5372
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you