Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Boeken

gerelateerde topics

  • boek
  • boekrecensie
  • nima register marketeers
  • recensie
  • contentmarketing

boeken experts


  • Aantal blogs: 37
  • Bas Vermond
    Aantal blogs: 1
  • Ger Van den Buijs
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De beste niet-marketingboeken die je deze zomer moet lezen

    De beste niet-marketingboeken die je deze zomer moet lezen

    De reden voor deze blog? Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ons vak (merk/marketing/communicatie) – in plaats van te specialiseren en logisch denkwerk fancy namen te geven – meer kan leren van andere vakgebieden. Het is één van de redenen waarom ik mijn eigen studie ben gestart. In de loop van de tijd heb ik dan ook best wat boeken gelezen die niet per se op marketingwebsites thuishoren, maar toch reuze interessant zijn voor iedere merkstrateeg, marketeer of communicatieprofessional. Lees even mee!

    Lees verder »
    • Jeroen van IJzendoorn (Factor Tachtig)
    • 2 augustus 2019
    • Contentmarketing
      • 12826
      • 4
  • De ondergang van merken en de trends die dat veroorzaken

    De ondergang van merken en de trends die dat veroorzaken

    Het boek 'Merkdisruptie' gaat over honderd merken die gaan verdwijnen, de vijftien megatrends die dit veroorzaken en een strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs, brand-director Jeroen Cremer, merkstrateeg Frank Haveman en media-ondernemer Richard Otto, zijn in staat geweest om diverse externe ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor merken.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 26 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 10172
      • 0
  • Frank Regtvoort laat ons anders kijken naar communicatie

    Frank Regtvoort laat ons anders kijken naar communicatie

    'Wat communiceren betekent' is een boek over communiceren zelf. Met zo’n 35 jaar werkervaring op alle denkbare communicatieterreinen is Frank Regtvoort in 2016 aan dit boek begonnen. Hij wilde voor zichzelf helder krijgen waar de begrippen 'communiceren' en 'communicatie' voor staan: "Wat maakt werk tot communicatiewerk?" De antwoorden die hij vond heeft hij op minder dan tachtig bladzijden uiteen weten te zetten.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 19 juli 2019
    • Advertising Contentmarketing Marketingfacts
      • 7022
      • 0
  • Hoe heb je effect met social media?

    Hoe heb je effect met social media?

    In haar derde boek 'Super Social' legt socialmedia-trainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect hebt met de inzet van sociale media. Nu algoritmes continu veranderen, wordt het steeds moeilijker om je doelgroep te bereiken. Daardoor dreigen ondernemers en marketeers de handdoek in de ring te gooien. Niet nodig, volgens de auteur.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 12 juli 2019
    • Social media
      • 40038
      • 1
  • Bookaroo als ultieme wraak op Bol.com

    Bookaroo als ultieme wraak op Bol.com

    De nieuwe site Bookaroo.nl wil de lokale boekwinkel redden van online-reuzen als Bol.com, met een gezamenlijke webshop waarbij de lokale winkel de boeken levert. Klinkt prachtig, maar er schuilt een verborgen agenda met negatieve effecten achter.

    Lees verder »
    • Bas Vermond (Bas Vermond Communicatie & Journalistiek)
    • 8 juli 2019
    • E-business E-commerce
      • 34170
      • 9
  • Apple’s successen en mislukkingen in ‘De onsterfelijke onderneming’

    Apple’s successen en mislukkingen in ‘De onsterfelijke onderneming’

    Welke vakliteratuur is relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'De onsterfelijke onderneming' van Fons van Dyck.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 31 mei 2019
    • E-business Contentmarketing E-commerce
      • 6856
      • 0
  • Boekrecensie: Is er echt sprake van een Cocreatie Revolutie?

    Boekrecensie: Is er echt sprake van een Cocreatie Revolutie?

    Welke vakliteratuur is relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Cocreatie Revolutie' van Stefanie Jansen en Maarten Pieters.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 10 mei 2019
    • E-business
      • 5334
      • 0
  • Boekrecensie: de werkwijze van de Wolf of Wall Street

    Boekrecensie: de werkwijze van de Wolf of Wall Street

    Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'De werkwijze van de wolf' van Jordan Belfort.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 26 april 2019
    • Advertising E-business E-commerce
      • 11262
      • 0
  • De kracht van organisch leiderschap

    De kracht van organisch leiderschap

    Eindelijk eens een managementboek dat ook leuk is om te lezen. Ronald van der Molen heeft in 'De kracht van organisch leiderschap' een prachtige metafoor gevonden in de natuur om organisch leiderschap in al zijn facetten uit te leggen. Gecombineerd met voorbeelden omtrent situaties waarbij organisch leiderschap al dan niet wordt toegepast, maakt dat dit boek bijna een feest om te lezen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 12 april 2019
    • E-business Loopbaan
      • 6938
      • 0
  • Waarom bestaan er nog boekwinkels?

    Waarom bestaan er nog boekwinkels?

    De wereld ligt aan de voeten van de betekenismarketeer. Initiatieven die de markt op z’n kop zetten, hebben stuk voor stuk een 'do good'-karakter. Waar we afgelopen jaren gefascineerd waren door de technische innovaties van Facebook, Google en Amazon, zijn het nu de campagnes zoals die van Nike waar iedereen over spreekt. Schept dit extra kansen voor retail, om de prijzenoorlog vanuit e-commerce te weerstaan? We onderzochten enkele scenario’s. Om de lat hoog te leggen, beginnen we bij de sector waar e-commerce is begonnen: de boekhandel.

    Lees verder »
    • Ger van den Buijs ( FiveDolphins)
    • 11 april 2019
    • E-business Contentmarketing E-commerce
      • 14774
      • 2
  • Neuromarketing ontrafeld in ‘Breinspel’

    Neuromarketing ontrafeld in ‘Breinspel’

    Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Breinspel' van Chantal van den Berg.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 15 maart 2019
      • 8848
      • 0
  • Meaningful Marketing

    Meaningful Marketing

    Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Meaningful Marketing' van Bart Lombaerts.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 1 maart 2019
    • Advertising Contentmarketing Marketingfacts
      • 8416
      • 0
  • Employee ambassadors met de social shift

    Employee ambassadors met de social shift

    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Social Shift' van Koen Jordaans.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 11 februari 2019
    • Contentmarketing
      • 7258
      • 0
  • Retail, de digitale hysterie voorbij

    Retail, de digitale hysterie voorbij

    Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Retail, de digitale hysterie voorbij' van Gino van Ossel.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 11 januari 2019
    • E-business E-commerce Innovatie
      • 8986
      • 0
  • Doet marketing ertoe?

    Doet marketing ertoe?

    Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Doet marketing ertoe?' van Ruud Frambach.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 27 december 2018
    • Contentmarketing Marketingfacts Loopbaan
      • 11054
      • 2
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you