Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Byron Sharp

gerelateerde topics

  • merken
  • how brands grow
  • verkiezingen21
  • klantrelatie
  • facebook

byron sharp experts


  • Aantal blogs: 1
  • Rob Revet
    Aantal blogs: 1
  • Gert Koot
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waarom je niet moet segmenteren in verkiezingstijd

    Waarom je niet moet segmenteren in verkiezingstijd

    Het Mere-Exposure-model, Elaboration Likelihood-model, Effective frequency-theorie – dat zijn dé drie favoriete modellen in marketingcommunicatie van John Faasse. Die komen aan bod in zijn column. Plus het merkgroeimodel van Byron Sharp, waarmee nog maar eens duidelijk wordt dat je niet te veel moet segmenteren. Niet bij consumenten maar zeker ook niet bij kiezers.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 25 maart 2021
    • Brand management
      • 3736
      • 0
  • Wat hebben we aan merkdifferentiatie?

    Wat hebben we aan merkdifferentiatie?

    Vloeken in de kerk. Mag dat? Dat ligt er waarschijnlijk aan hoe streng de leer van de kerk in kwestie is en hoe heilig het onderwerp. Ook in marketing kennen we heilige huisjes. Zoals merkdifferentiatie. Het eerste en laatste gebod van Al Ries – Differentiate or die! – echoot al langer dan twintig jaar na in ons vak. Maar is differentiatie wel de heilige graal van marketing- en merkstrategie?

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 28 januari 2021
    • Innovatie Strategie Brand management
      • 3996
      • 0
  • Byron Sharp: ‘Beschamende arrogantie van adverteerders tijdens de lockdown’

    Byron Sharp: ‘Beschamende arrogantie van adverteerders tijdens de lockdown’

    Byron Sharp aan het woord, Twitch als kanaal voor politieke campagnes, location based audio, Facebook als buurtapp en start de dag met schrijven. Dit en nog veel meer in deze nieuwe week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 26 oktober 2020
    • Media Innovatie
      • 7042
      • 0
  • Coronapandemie biedt kansen voor sterke merken
    • Coronacrisis

    Coronapandemie biedt kansen voor sterke merken

    Voor het eerst sinds de uitbraak van de coronapandemie is er een consumentenonderzoek gehouden naar de onbewuste invloed van de gepercipieerde gezondheidsconsequenties op het koopgedrag van merken. Met een test die associaties meet die impliciet aan een merk ‘kleven’ en die een kopie was van een test die vóór de pandemie was afgenomen, zagen de wetenschappers van Neurensics een opmerkelijke verschuiving naar een behoudende leefstijl.

    Lees verder »
    • Martin de Munnik (Neurensics )
    • 29 april 2020
    • Advertising Brand management
      • 5762
      • 0
  • Design groeit alleen door beter kijkje in hoofd van klant

    Design groeit alleen door beter kijkje in hoofd van klant

    Het eerste onderzoek onder Nederlandse opdrachtgevers van de designsector werd eind 2019 gepubliceerd. Inmiddels is glashelder dat investeren in design belangrijk is en daadwerkelijk effect heeft. Maar hoe kan dit bij de grote diversiteit aan designklanten nog overtuigender over het voetlicht worden gebracht?

    Lees verder »
    • Pieter Aarts (EPAM-Systems)
    • 13 maart 2020
    • Brand design
      • 7438
      • 0
  • Is bereik de killer van de mediastrategie?

    Is bereik de killer van de mediastrategie?

    Betekent het verschijnen van 'How Brands Grow' van Byron Sharp in 2010 het einde van de mediastrategie? Alles lijkt immers uitsluitend nog te draaien om het realiseren van bereik. Hoe moet je je als mediastrateeg en als marketeer dan nog onderscheiden van de concurrentie? Praat mee op de Keizersgracht Conferentie van 18 december, in samenwerking met Marketingfacts.

    Lees verder »
    • John Faasse (Uitbijter BV)
    • 6 december 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 10204
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you