Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Campagnes

gerelateerde topics

  • reclame
  • campagnemanagement
  • merken
  • reclamereview
  • viral friday

campagnes experts

  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 4
  • David Brinks
    Aantal blogs: 3
  • Herbert van Hoogdalem
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Communicatiemedewerker (20-24u)

    Communicatiemedewerker (20-24u)

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Testen: welke metric kies je om succes te bepalen?

    Testen: welke metric kies je om succes te bepalen?

    ‘Always be testing’. Om de performance van je campagnes structureel te verbeteren en om te innoveren, is testen van groot belang. Een valkuil is dat je gaat testen om het testen. Het toetsen van de resultaten en het succes bepalen van je test is sterk afhankelijk van het vooraf stellen van de juiste success metric. In dit artikel noem ik vijf voorbeelden voor success metrics van een goede test.

    Lees verder »
    • Kasper Spanjer (iProspect)
    • 19 oktober 2020
    • Advertising Data analytics Innovatie Strategie
      • 5376
      • 0
  • Dit kun je allemaal met YouTube’s Brand Lift Study 2.0

    Dit kun je allemaal met YouTube’s Brand Lift Study 2.0

    Het online platform YouTube is onmogelijk om nog over het hoofd te zien. Als tweede grootste zoekmachine moet je dit kanaal zeker meenemen in je online marketing. En met de release van de nieuwe Brand Lift Studies 2.0 krijg je nog meer inzicht in de toegevoegde waarde van video. Bij Yonego testen we er al een tijdje mee, en we delen graag onze bevindingen!

    Lees verder »
    • Edward Stapel (Yonego)
    • 5 augustus 2020
    • Advertising Media Data analytics Innovatie Strategie
      • 6806
      • 1
  • ReclameReview: Radio 538 geeft je wel héél grote oren

    ReclameReview: Radio 538 geeft je wel héél grote oren

    Er komt enorm veel informatie op je af als je naar Radio 538 luistert. Dat visualiseert de radiozender in de nieuwe campagne door grote oren als rode draad te gebruiken.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 1 juli 2020
    • Advertising Media
      • 8708
      • 2
  • Social crisismarketing, wat kunnen we ervan leren?

    Social crisismarketing, wat kunnen we ervan leren?

    Veel organisaties konden hun product of dienst door de coronacrisis en de opgelegde overheidsmaatregelen niet verkopen, waardoor ‘harde’ conversiegedreven campagnevoering via social voor hen zinloos was. Organisaties beriepen zich daarom noodgedwongen op alternatieve social marketingvormen. Nu het eerste deel van de crisis voorbij lijkt en de ‘normale’ wereld weer langzaam open gaat, deelt de DDMA Commissie Social Media de belangrijkste lessen die we van deze zogenaamde ‘crisismarketing’ kunnen leren.

    Lees verder »
    • Steve Klare (Netprofiler)
    • 11 juni 2020
    • Social media Customer experience Strategie
      • 11814
      • 2
  • Waarom je zonder strategie nergens bent. En mét soms ook niet

    Waarom je zonder strategie nergens bent. En mét soms ook niet

    Reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft de brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken, exclusief op Marketingfacts. Na de inleiding en de eerste, tweede, derde en vierde column is het nu tijd voor deel 5: ‘Waarom je zonder strategie nergens bent. En mét soms ook niet.' 

    Lees verder »
    • Herbert van Hoogdalem (Professional Outsiders)
    • 9 juni 2020
    • Advertising Innovatie Loopbaan Strategie
      • 6982
      • 0
  • Wat moet je als merk nou met corona?

    Wat moet je als merk nou met corona?

    De merken die blijven adverteren in een crisis komen er sterker uit. Zoveel is inmiddels wel duidelijk uit verschillende artikelen, posts en webinars. Maar moet je als merk nou wat met corona in je communicatie of niet? Er zijn drie mogelijke strategieën.

    Lees verder »
    • Gijs de Beus (Friends & Foes)
    • 28 mei 2020
    • Advertising Strategie
      • 8498
      • 0
  • De magische formule voor reclamemakers

    De magische formule voor reclamemakers

    Reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft de brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken, exclusief op Marketingfacts. Na de inleiding en de eerste en tweede column is het nu tijd voor deel 3: 'De magische formule voor reclamemakers.'

    Lees verder »
    • Herbert van Hoogdalem (Professional Outsiders)
    • 14 mei 2020
    • Advertising
      • 8786
      • 0
  • Podcast: hoe engagement en reclame elkaar écht versterken

    Podcast: hoe engagement en reclame elkaar écht versterken

    Wat is goede reclame? Simpele vraag, maar het antwoord is vele malen complexer - en nooit compleet. Wat altijd goed werkt is om een aantal geslaagde voorbeelden op een rij te zetten. Wat maakt juist die campagnes goed? Paul van der Ham (iGlow) vroeg het me voor zijn marketing-podcast Play. Dit zijn de vijf campagnes die mij aan het nadenken hebben gezet over de kracht van reclame.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 25 april 2020
    • Advertising Contentmarketing Strategie Brand management
      • 7544
      • 2
  • Auping: “Marketing is meer dan een love brand zijn”

    Auping: “Marketing is meer dan een love brand zijn”

    Beddenfabrikant Auping gooide in 2018 het campagneroer drastisch om en introduceerde de slogan 'Met Liefde'. Het doel: een 'love brand' worden. Dat lukt. Toch is het slechts één laag van de marketingaanpak. Marketingmanager Ine Stultjens onthult hoe Auping zichzelf op verschillende fronten ontwikkelt en zo bijdraagt aan een wereld waarin mensen zich beter voelen.

    Lees verder »
    • Paula Vos (Paula Vos Communicatie)
    • 20 januari 2020
    • Strategie Brand management
      • 7280
      • 0
  • ReclameReview: reservist worden bij Defensie

    ReclameReview: reservist worden bij Defensie

    Wist je dat je een niet-zo-verborgen schaduwleven kunt hebben als reservist bij Defensie? Naast je gewone baan dus? Deze campagne laat ons weten dat er volop plek voor ons is als reservesoldaat, welk werk we ook doen.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 11 december 2019
    • Advertising
      • 6050
      • 0
  • Design versus advertising: de grenzen vervagen

    Design versus advertising: de grenzen vervagen

    Creatieven van traditionele reclamebureaus stappen steeds vaker in de schoenen van designers en tegelijkertijd ontpoppen diezelfde designers zich tot volledige merkbouwers. Vervagen de grenzen? De meningen verzameld: Dawn, OD Designstudio, Gazelle, Arla Foods, SuperRebel, Vandejong, Fitzroy, The Stone Twins en VBAT. "Wie heeft de regie?"

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 17 oktober 2019
    • Advertising Brand design
      • 7492
      • 0
  • Wat er fout gaat in commercials van Amstel en Heineken

    Wat er fout gaat in commercials van Amstel en Heineken

    Waarom breng je een oude commercial op het scherm? Dat vroeg ik me af toen ik een vier jaar oude Amstel-spot voorbij zag komen. Heb je hem ook gezien? Vrienden van verschillend pluimage in verschillende settings maken elkaar al proostend uit voor van alles en nog wat. Ook deze reclame is weer mooi gemaakt, maar net als alle Heineken-commercials gaat er hier iets flink fout.

    Lees verder »
    • Martin de Munnik (Neurensics )
    • 7 oktober 2019
    • Advertising
      • 22206
      • 4
  • Purpose-marketing door Gillette: ‘Get woke, be stoked’

    Purpose-marketing door Gillette: ‘Get woke, be stoked’

    Procter & Gamble liet eind juli weten dat het 8 miljard zou afschrijven op Gillette. Verschillende auteurs en experts zagen een verband met de eerdere 'We believe'-campagne waarin het bedrijf de vraag stelde “Is this the best a man can get?” Het adresseerde toxic masculinity en speelde in op maatschappelijke discussies over #MeToo, diversiteit en pesten. Maar klopt dat verband wel?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 26 september 2019
    • Social media Contentmarketing Data analytics
      • 12158
      • 0
  • Scoren met Spitsmeiden, Perestrooikaas en PSD2?

    Scoren met Spitsmeiden, Perestrooikaas en PSD2?

    Ik heb je aandacht. En dat is de bedoeling als je het over het belang van naamgeving wilt hebben. Laat ik beginnen met de naam Spitsmeiden. Ik hoorde afgelopen week op BNR dat we de files in Nederland kunnen oplossen met innovatief prijsbeleid. Het ging over het project U-Smile van VU Amsterdam. 'U-Smile' staat voor Urban Smart Measures And Incentives For Quality Of Life Enhancement. Ben je er nog?

    Lees verder »
    • Willem van Harrewijen (The USP Company)
    • 14 mei 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 5746
      • 0
  • ReclameReview: vijftigplus-daten met Ourtime

    ReclameReview: vijftigplus-daten met Ourtime

    Datingsites zijn er volop, maar dating voor vijftigplussers is een heel specifieke markt. Op deze doelgroep richt Ourtime zich. Met de introductiecampagne zet het bedrijf zichzelf neer als de datingsite die ouderen samen van het leven laat genieten.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 3 april 2019
    • Advertising
      • 8773
      • 4
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you