Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Contentmarketing

gerelateerde topics

  • contentstrategie
  • social media
  • storytelling
  • b2b
  • podcast

contentmarketing experts

  • Edwin Vlems
    Aantal blogs: 41
  • Tristan Lavender
    Aantal blogs: 15
  • Ingrid Archer
    Aantal blogs: 11

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Waarom ik vertrek bij Marketingfacts

    Waarom ik vertrek bij Marketingfacts

    De coronacrisis komt soms dichterbij dan je zou willen: ik vertrek als hoofdredacteur bij Marketingfacts. Niet omdat ik dat graag wil, maar omdat Marketingfacts last heeft van covid-19. Vanwege bedrijfseconomische redenen wordt het redactieteam ingekrompen. Per 1 september ben ik uit dienst, maar ik heb mijn praktijk als freelance tekstschrijver nieuw leven ingeblazen. Het goede nieuws: er is volop werk!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 1 september 2020
    • Media Contentmarketing Loopbaan
      • 20146
      • 7
  • ‘Al onze content moet bijdragen aan verduurzaming’

    ‘Al onze content moet bijdragen aan verduurzaming’

    Bij sommige merken zit duurzaamheid in het DNA. Wat drijft deze betekenisvolle bedrijven? Hoe vertalen zij hun purpose naar marketingactiviteiten? En met wat voor content en communicatie brengen ze hun missie naar buiten? In deze eerste aflevering van de serie ‘Betekenisvolle Business’: Bram Adema van CFP Green Buildings.

    Lees verder »
    • Marlous ten Berge (Beklijf - Content met inhoud)
    • 12 augustus 2020
    • Contentmarketing
      • 6760
      • 0
  • Juist nu is een journalistieke mindset in contentmarketing hard nodig

    Juist nu is een journalistieke mindset in contentmarketing hard nodig

    Contentmarketeers die als nieuwsgierige en kritische journalisten te werk gaan. Dat vind jij als marketeer of brandmanager vast iets té uitdagend. Maar juist nu – in tijden van corona en klimaatverandering – verlangen mensen dat organisaties hun maatschappelijke meerwaarde tonen. Dit vraagt om brand journalism, de journalistieke aanpak in contentmarketing.

    Lees verder »
    • Mark de Lange (Beklijf - Content met inhoud)
    • 8 juli 2020
    • Media Contentmarketing Brand management
      • 9084
      • 2
  • Hoe laat je een scale-up verder groeien met content en data?

    Hoe laat je een scale-up verder groeien met content en data?

    Als scale-up (B2B) heb je een beperkt marketingbudget gecombineerd met de ambitie om snel te groeien. De eerste klanten van een scale-up komen vaak uit het netwerk, daarna is het noodzakelijk om buiten het netwerk een klantenkring op te bouwen.Na een aantal mislukte pogingen om sales te versnellen kozen we bij Basedriver voor een aanpak gebaseerd op content en data. Dit leidde tot tien keer meer online traffic en tien keer meer wekelijkse inschrijvingen op de nieuwsbrief. Hoe we dat deden, lees je hier.

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 26 juni 2020
    • Direct marketing Contentmarketing Strategie
      • 8300
      • 0
  • Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag

    Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag

    Waar employee advocacy tot voor kort nog als een trend werd gezien, is het nu echt tijd het te integreren in de bedrijfsplannen. In de ideale wereld houden werknemers van hun collega’s en bedrijf en raken er op social media niet over uitgepraat. Voor veel bedrijven een droom, maar dat hoeft het niet te blijven als je investeert in een goed employee advocacy-plan, een van de vele tools die er inmiddels op de markt zijn en de personal branding van werknemers. Als mensen zelf actief op social media het bedrijf promoten is het zoveel overtuigender dan elke andere vorm van marketing. Hoe ga je aan de slag en hoe krijg je management mee?

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 29 april 2020
    • Contentmarketing Brand management
      • 13464
      • 1
  • Do’s en don’ts voor creatieve content over corona
    • Coronacrisis

    Do’s en don’ts voor creatieve content over corona

    "Wij blijven werken voor jou, blijf jij thuis voor ons?" Op Twitter gaan diverse posts rond van zorgpersoneel dat A4’tjes in de hand houdt met dit soort teksten. Het is allemaal bedoeld om social distancing te stimuleren. Ook merken sluiten zich aan en kwamen de afgelopen weken met betrokken boodschappen. Hoe zorg je er nu voor dat die uitingen echt onder de aandacht komen van consumenten?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 24 april 2020
    • Social media Contentmarketing Brand design Brand management
      • 13812
      • 0
  • Branding in contentmarketing is écht niet vies

    Branding in contentmarketing is écht niet vies

    Het is een hardnekkig verschijnsel, die discussie over de mate van branding bij contentcampagnes. Meestal wordt besloten dat het vooral zo subtiel mogelijk gedaan moet worden. Anders geven mensen het geen aandacht of vinden ze het onsympathiek. Dit is een kapitale fout.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 19 maart 2020
    • Advertising Customer experience
      • 9914
      • 0
  • Contentmarketing in 2020: vluchtige content, data en meer

    Contentmarketing in 2020: vluchtige content, data en meer

    Tijd om vooruit te kijken naar de trends voor 2020. In deze blog zet ik zeven belangrijke contentmarketingtrends op een rij, inclusief een korte learning. Lekker praktisch dus. Lees mee en bekijk hoe jij komend jaar nog meer uit je contentmarketing haalt.

    Lees verder »
    • Ben van Bokhoven (PauwR)
    • 9 januari 2020
    • Media Contentmarketing
      • 21882
      • 2
  • De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken

    De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken

    De laatste nieuws-update van dit decennium. Geen nieuws van het jaar, maar gewoon een 'Van Alles over Van Alles'-overzicht, van de belangrijkste momenten van de laatste tien jaar, de staat van podcasts en een AI-cursus voor heel Europa, tot aan de beste businessboeken en een eerbetoon aan Paul de Blot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 23 december 2019
    • E-business Contentmarketing Loopbaan
      • 25804
      • 0
  • Eerste hulp bij contentrecht

    Eerste hulp bij contentrecht

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: '#contentrecht' van Charlotte Meindersma.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 20 december 2019
    • Contentmarketing
      • 10956
      • 0
  • Contentmarketing: maak het persoonlijk

    Contentmarketing: maak het persoonlijk

    Emotie en beleving. Daar draaide het allemaal om op het Congres Contentmarketing en Webredactie 2019. In de Jaarbeurs waren de keynotes en talks gericht op het gevoel dat gebruikers krijgen bij een merk, bij een bedrijf, en bij de contentmarketing die ze krijgen voorgeschoteld.

    Lees verder »
    • Thijs Brandhof (Entopic)
    • 27 november 2019
    • Contentmarketing
      • 14346
      • 1
  • De week van Koot: Siri gaat in zee met Walmart en 175 tech-tools voor contentmarketing

    De week van Koot: Siri gaat in zee met Walmart en 175 tech-tools voor contentmarketing

    29 November, Black Friday! Het grootse internationale kortingenfestival. Onderzoek van Simon-Kucher & Partners toont aan dat bijna zeventig procent van de Nederlanders denkt dat de kortingen op Black Friday fake zijn. Toch laat datzelfde onderzoek zien dat één op de vijf Nederlanders van plan is om sowieso iets aan te schaffen. Twijfelt er iemand nog aan de rol van emotie in het koopproces? Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update. 

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 25 november 2019
    • Advertising E-business Social media Contentmarketing Customer experience Search Data analytics Innovatie
      • 29148
      • 0
  • Je mensen zijn je marketing

    Je mensen zijn je marketing

    Tijdens Social Marketing Day van Snip Snap werd weer duidelijk: je mensen zijn je marketing. Alles draait om diepere inzichten in menselijke waarheden. Want als jij met content aansluit op de beleefwereld van je doelgroep, creëer je interactie. En algoritmes draaien op engagement. Post platformspecifiek en laat je verhaal vertellen door ambassadeurs: van je eigen mensen tot micro- en nano-influencers. Inmiddels wordt 75 procent van het marketing- en communicatiebudget binnen bedrijven uitgegeven aan branding. Omdat ze snappen: langetermijn werkt.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 21 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 17334
      • 0
  • Zo bepaal je de KPI’s voor social en content

    Zo bepaal je de KPI’s voor social en content

    Wat levert social en content je nu precies op en wat mag het (daarom) kosten? Het bepalen van de juiste Key Performance Indicators (KPI’s) is hierbij van groot belang. Want wanneer je weet waar je op wil sturen, is het eenvoudiger om – op basis van resultaten, benchmarks, of zelfs aannames – te bepalen hoeveel geld ervoor nodig is. Kortom: hoog tijd om die KPI’s eens onder de loep te nemen voor social en content!

    Lees verder »
    • Emile van den Berg (Social.inc)
    • 8 november 2019
    • Social media Data analytics
      • 18066
      • 1
  • ReclameReview: Bavaria’s familieverhalen of fabels?

    ReclameReview: Bavaria’s familieverhalen of fabels?

    De nieuwe Bavaria-campagne wordt als volgt aangekondigd: "Ontdek de waarheid achter de meest bizarre familieverhalen uit de geschiedenis van driehonderd jaar brouwerij Bavaria, verteld door de familie zelf." Oké, verder dan de jaren zeventig gaan de verhalen niet terug, maar vermakelijk zijn ze zeker.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 6 november 2019
    • Advertising
      • 11844
      • 0
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you