-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
7 Contentmarketing-doelstellingen die elk bedrijf heeft
Een contentmarketing-strategie is iets anders dan het inzetten van content om je bedrijf relevant te maken en 'op de kaart te zetten'. Er zijn vaak heel concrete doelstellingen te verbinden aan contentmarketing, die bovendien voor vrijwel ieder bedrijf hetzelfde zijn. Dat lijstje kan helpen bij het afvinken van resultaten die je voor ogen hebt of die je misschien nog helemaal niet had bedacht. Zo wordt content als service steeds vaker ingezet als strategie voor een betere klantbeleving en telt de beeldvorming bij schaars talent ook als een haalbaar en schaalbaar doel voor een contentmarketeer.
-
Waar horen virtual humans?
Employee advocacy kan fantastische effecten hebben op je bedrijf. Dat weten we inmiddels: 561 procent meer organisch bereik en acht keer meer engagement bij authentieke posts van medewerkers dan van het corporate account. Corporate accounts hebben namelijk geen karakter, mensen wel. Alleen blijkt het lang niet zo eenvoudig om medewerkers mee te krijgen. Daarnaast, ze komen en gaan. Virtuele mensen kunnen uitkomst bieden. Een nieuwe generatie influencers die volledig met de computer gegenereerd wordt. Ik sprak Maarten Reijgersberg, eindbaas bij het Rotterdamse communicatiebureau RauwCC, en Manon Bode, strateeg, over Esther Olofsson, de eerste echte virtuele influencer van Nederland.
-
See, Think, Do & Care voor jouw contentstrategie
Over het See-Think-Do-Care-model van Google wordt intussen door vele marketeers gedroomd. Misschien heb je een voorkeur voor één van deze fases, maar om tot het beste online resultaat te komen is het slim in te zetten op alle fases. Maar wat als het je niet lukt die mooie combinatie van kanalen te vinden?
-
Culinair magazine Bon Appétit glijdt uit in crisistijd en probeert met content de boel te redden
Het is de nachtmerrie van veel organisaties: je bedrijf komt negatief in de publiciteit. Het overkwam culinair magazine Bon Appétit. Dit Amerikaanse magazine kwam in opspraak nadat er een omstreden foto van de hoofdredacteur op Instagram verscheen. Hun case laat zien hoe je het vertrouwen van je doelgroep weer terug kunt winnen. En hoe je het zelfs weer kunt verliezen, als je het niet goed aanpakt.
-
Een losse toon op je website: hoe ver kun je gaan?
Schrijf jij voor je eigen bedrijf of ben je marketeer of copywriter en wil je best graag een lossere toon, maar vind je dat ook spannend? Hoe ver kun je gaan zonder dat mensen afhaken? Zonder dat klanten of potentiële klanten afhaken? Best ver, als je maar jezelf bent.
-
Een ijzersterk verhaal
Contentmarketeers zijn de nieuwe merkbouwers. Het geheim achter vrijwel alle successen is een krachtig verhaal, bij potentiele klanten, bij medewerkers, bij stakeholders. Voordat zij bereid zijn naar je te luisteren, zal je ze eerst moeten vertellen wat je verhaal is en waarom dit ook voor hen zo belangrijk is. Dat was de rode draad tijdens Content.19 begin deze maand.
-
Online Tuesday #92: ruzie maken over transmedia-storytelling
We zijn het allemaal eens over het belang van storytelling, toch? Dan zou je verwachten dat een fel debat niet meer nodig is. Het tegendeel bleek waar tijdens Online Tuesday #92. Dat kwam onmiskenbaar door de nadere specificatie van het onderwerp: transmedia-storytelling. Een lastige term die voor verwarring zorgde, maar vooral een fel debat. Werken we wel transmediaal genoeg?
-
Online Tuesday #92: zo scoor je met Transmedia Storytelling
Storytelling, iedereen denkt er tegenwoordig verstand van te hebben. Maar welke bedrijven doen echt aan Transmedia Storytelling? Daarover gaat het op 8 oktober bij Online Tuesday. Wat is het precies en hoe pas je het optimaal toe in je online strategie? Meld je snel aan voor dit gratis event, waarvan Marketingfacts partner is.
-
Licht aan het einde van de funnel: online verleiden met aantrekkelijke content
'Ik ben geen robot'. Deze realitycheck krijg je weleens voorgeschoteld wanneer je over het web surft. Je knijpt in je arm en zet vervolgens het vinkje. Maar, daarna word je toch als robot behandeld. Je moet 'velden invoeren', vijf niet te onderscheiden diensten onderscheiden, 83 productkenmerken scannen en dat allemaal met een tone of voice uit het leger. Dat kan anders. Consumenten worden gedreven door hebzucht en angst. Ze zijn overmoedig of berekenend. Blij, verdrietig of boos. Het zijn net mensen. Daar speel je op in met een goed verhaal en de juiste online verleidingstools. Een aantal do’s, don’ts en psychologische technieken om jouw content aantrekkelijker te maken. Wat wil de consument en wat niet?
-
In vier stappen naar een social-proof contentstrategie
Is de content op de sociale media van jouw bedrijf nog niet zoals je zou willen? Ben je op zoek naar de next steps om je social kanalen interactiever te maken door middel van social-proof content? Hier zijn een aantal handvatten om jouw social media een boost te geven.
-
De ultieme beginners-handleiding voor Instagram Stories
Met meer dan 300 miljoen dagelijkse actieve gebruikers die kijken naar Instagram Stories, mag het geen verrassing zijn dat influencers en contentmanagers het maximale uit dit platform willen halen. Voor velen lijkt het alleen te tijdrovend of kostbaar om dit echt goed te doen. Voor wie nog veel kansen laat liggen op Instagram hebben we deze complete, allesomvattende handleiding voor het ulieme gebruik van Stories.
-
Drie belangrijke marketinglessen uit het achtste seizoen van Game of Thrones
Het achtste en laatste seizoen van Game of Thrones loopt ten einde. Binnenkort weten we wie er op de Iron Throne zit en wie onbeschaamd ten onder gaat. De grootste en populairste tv-serie ooit heeft iedereen veel plezier en verwondering gebracht, maar we kunnen er ook enkele belangrijke lessen uit trekken voor marketeers. The things we do for knowledge.
-
Storytelling: zo effectief zijn brand stories écht
Verhalen worden doorverteld van mens tot mens, maar ook steeds vaker van merk tot mens of van mens tot merk. Social media maken dat mogelijk. Zo vertellen merken bijvoorbeeld over de lange weg die werd bewandeld om van familiebedrijf uit te groeien tot wereldmerk – zoals Van Bommel. Consumenten vertellen hoe bepaalde producten en diensten het mogelijk maakten om persoonlijke doelen of dromen te verwezenlijken – zoals Airbnb. Hoewel merken wereldwijd miljoenen investeren in dergelijke verhalen, zijn ze lang niet allemaal succesvol. Hoe effectief zijn commerciële verhalen in het boeien en beïnvloeden van mensen?
-
Succesvolle long-form content met deze technieken
Eén van de langst durende debatten in marketing- en saleskringen: wat is beter, short copy of long copy? De short-fans prediken short copy omdat mensen tegenwoordig weinig lezen en er dus geen reden is om long-form copy te schrijven. De aanhangers van long-form copy geloven dat copy het geheim is tot sales-succes. Beide zijn waar, maar om online verkoopsucces te bereiken geniet long-form copy de voorkeur, omdat long-form content beter rankt in Google en dus meer bezoekers ontvangt. In deze blog een aantal technieken waarmee je long-form content beter presteert.
-
Podcast: denk als een contenthacker
Kijk anders naar het maken van content. Focus niet op de volgende taak, nog meer content, maar denk als een contenthacker: analytisch, nieuwsgierig, opportuun, efficiënt, onbevreesd en probleemoplossend. Contenthacker Alouschka van Dijk gelooft dat deze mindset helpt om efficiënter en impactvoller content te maken. In een nieuwe aflevering van podcast Play vertelt ze over inspirerende voorbeelden en geeft ze tips hoe je zelf met contenthacking aan de slag kunt.