-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Contentmarketeer? Blogger? Advies: laat politiek links liggen!
Politiek en marketing zijn een gevoelige combinatie. Of beter gezegd: een verkeerde combinatie. Ik heb het zelf mogen ervaren in oktober 2010 toen Mark Rutte (VVD) een gedoogkabinet vormde met CDA en PVV. Ik schreef daar een artikel over. En dat had ik beter niet kunnen doen. Wat ik leerde, deel ik nu met marketeers die overwegen politiek of politieke thema's in hun content te integreren.
-
Je contentkalender vullen? Kijk de kunst af van journalisten
Een contentkalender vol relevante blogs, video’s en andere inhoud die naadloos aansluit op de wants en needs van je doelgroep. Dat willen we allemaal. Hoe voorkom je inhoudsloze losse flodders, gekopieerde clickbaitcontent en afgezaagde blogs die alleen bestaan ter meerdere eer en glorie van je SEO-score en 'omdat het moet'? Laat je inspireren door traditionele verhalenvertellers die dagelijks interessante, lezenswaardige artikelen de wereld in slingeren: journalisten!
-
Oh contentplatforms, waarom zijt gij zo saai?
Afgelopen jaar lanceerden verschillende bedrijven een contentplatform. Zo kwam Deloitte met Forward en A.S.R. met Ikdenkvooruit.nl. Opnieuw merken die eigen uitgever worden, een domein claimen en alle content op één centrale plek verzamelen. Puik plan! Maar bezoek een paar contentplatforms en je ziet twee dingen: ze lijken allemaal op elkaar en zijn ontzettend saai. Dat kan én moet anders.
-
Stop met long-form content óf doe het goed
Over content wordt veel discussie gevoerd, vooral over de kwaliteit en effectiviteit ervan. Aanleiding is vaak het statement dat consumenten klaar zouden zijn met oppervlakkige social posts en meer kwalitatieve long-form content willen. Het bewijs daarvoor zou het enorme succes van Netflix zijn. Helaas zijn de meeste merken geen Netflix. Het zit gewoonweg niet in het DNA van merken om mensen te entertainen en het is ook niet hun core business.
-
Praktische trends en tips voor contentmarketing in 2019
Wat gaat contentmarketing ons de komende tijd brengen? En hoe zet je het effectief in voor jouw organisatie? In het huidige contentgeweld wil je de concurrentie voor blijven én doelstellingen halen. Deze blog biedt een overzicht van de must-know trends in contentmarketing, met succesfactoren zoals contentdistributie, podcasts en datagedreven personalisatie.
-
Aart Lensink (LVB): “Contentmarketing en reclame groeien snel naar elkaar toe”
Is contentmarketing eindelijk volwassen of moeten we nog belangrijke stappen zetten? In gesprek met Aart Lensink van bureau LVB en Ramona Chang, marketingstrategieconsultant ABN Amro MeesPierson. "Ons primaire doel is merken bouwen met inhoud."
-
Contentmarketing in aanloop naar de feestdagen
Wij onlinemarketing-vakidioten hebben in ons werk gelukkig weinig te maken met ellenlange rijen voor de kassa, vergeten boodschappen waardoor je die vreselijk drukke winkel weer helemaal door moet, overvolle parkeerplaatsen, de hele dag op je benen staan omdat de winkel tot ’s avonds laat open is of die kerst-cd die al dagen op repeat staat. Online hebben wij met hele andere dingen te maken op het gebied van kerstdrukte: in e-commerce land zijn marketeers druk bezig om de contentmarketingcampagnes voor de komende weken vorm te geven en in te zetten. Daarom: de vijf belangrijkste punten om tijdens deze feestdagenperiode op te letten, mét voorbeelden ter inspiratie. Jouw contentmarketing heeft er nog nooit zo feestelijk uit gezien.
-
Waarom we ineens allemaal een mening hebben over rekeningrijden
Ja hoor, hij heeft het weer voor elkaar. Heel Nederland praatte maandagochtend bij de koffieautomaat over rekeningrijden. En wie dat niet deed, hoorde wel in de auto na de fileberichten dat deze file in stand wordt gehouden door de Nederlandse regering. En dan hebben we het nog niet eens over de maatschappelijke onrust over kernenergie, de 300.000 handtekeningen voor het sleepwet-referendum of over de carrière van Glennis Grace. Jazeker, ik ga het hebben over Arjen Lubach en het kijkcijferkanon 'Zondag met Lubach'.
-
Beste contentmarketeers, stop met streven naar schijnwerpers
Dertien-in-een-dozijn-content: in dit vakgebied maken we ons er allemaal schuldig aan. Kwantiteit gaat nog te vaak boven kwaliteit. Van lijstjes tot aan how-to’s: we produceren alsof het onze lieve lust is, terwijl vier op de tien merken niet eens een echte visie op contentmarketing heeft. De propositie lijkt op orde, maar wederom weet 40 procent die niet door te vertalen naar een verhaal. Dat blijkt uit onderzoek van hoogleraar contentmarketing Ed Peelen. Het wordt dus tijd dat we stappen gaan zetten. Want als er één principe is dat niet stil mag staan, dan is het contentmarketing wel.
-
Content is geen zak rijst
De klant centraal stellen. Iedereen heeft het erover, maar het blijft een uitdaging. Hoe organiseer je je content zodanig dat je echt de klantervaring op de eerste plaats kunt zetten? Een interview met Noz Urbina, organisator van het het congres OmnichannelX en auteur van 'Content Strategy: Connecting the Dots Between Business, Brand, and Benefits'.
-
“Personalisatie is voor vernieuwd Nu.nl het sleutelwoord”
Nu.nl heeft voor het eerst in zes jaar een merkcampagne om nieuwsconsumenten beter aan zich te binden. Reclamebureau Fitzroy bedacht de nieuwe pay-off ‘Non-stop-Nu.’ Hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vertelt over de campagne en koers van Nu.nl, maar ook over het veranderende medialandschap. "Tijd is onze grootste concurrent. En nieuws is geen Netflix."
-
Klaas Weima (Energize) over contentmarketing: “Het is keihard werken”
Contentmarketing is bijdragen aan marketing met 'verhalen die het waard zijn om te verwoorden en verbeelden'. Dát weten we nu wel. En dan liefst ook nog via eigen mediakanalen, want dan is er geen lastige redactie of waslijst voorwaarden om rekening mee te houden. Marketeers zijn er in de afgelopen jaren lekker druk mee geweest en gelet op de enorme hoeveelheid content die nog dagelijks wordt bíjgeproduceerd – met als primair doel om bij te dragen aan marketingdoelstellingen – is er geen sprake van een hype, maar een trend die marketing heeft veranderd.
-
Contentmarketing eenvoudiger met 6C-model
"Contentmarketing is een marketingtechniek die draait om het creëren en distribueren van relevante en waardevolle informatie om een duidelijk omschreven en begrepen doelgroep aan te trekken en te binden," zo geldt de definitie van het Content Marketing Institute. Maar hoe zorg je steeds maar weer voor 'bindende' content op alle kanalen die je doelgroep gebruikt? Het 6C-model biedt overzicht én zorgt dat alle geproduceerde content efficiënt en effectief wordt (her)gebruikt. Meer bereik, minder investeringen.
-
The Next Content Thing: Natural Language Generation
Door het groeiende belang van contentmarketing is de vraag naar goede content de laatste jaren sterk toegenomen. Het aantal artikelen, blogs, whitepapers, video’s en nieuwsberichten die bedrijven op hun website plaatsen, is in veel gevallen verdubbeld of verdriedubbeld. Goede content is essentieel om klanten een geweldige digitale ervaring te bieden en te personaliseren. En dat zorgt voor een effectievere site en meer sales. Maar hoe zorg je ervoor dat je aan die eindeloze vraag naar content kan voldoen? Een mogelijk antwoord op die vraag is Natural Language Generation, kortweg NLG.
-
Zo maak je goede video-content om mee te adverteren
Video-advertising was in de afgelopen jaren een groeiend kanaal in het medialandschap en mag dan ook niet ontbreken in de moderne mediastrategie. Video-content is een perfecte manier om met beeld en geluid je merk of product in een korte boodschap duidelijk te maken. Hoe maak je goed werkende video-content om mee te adverteren?