Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Contentmarketing

gerelateerde topics

  • contentmarketing
  • storytelling
  • social media
  • journalistiek
  • podcast

contentstrategie experts

  • Bouke Vlierhuis
    Aantal blogs: 3
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 3
  • Denise Pellinkhof
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Contentmarketeer? Blogger? Advies: laat politiek links liggen!

    Contentmarketeer? Blogger? Advies: laat politiek links liggen!

    Politiek en marketing zijn een gevoelige combinatie. Of beter gezegd: een verkeerde combinatie. Ik heb het zelf mogen ervaren in oktober 2010 toen Mark Rutte (VVD) een gedoogkabinet vormde met CDA en PVV. Ik schreef daar een artikel over. En dat had ik beter niet kunnen doen. Wat ik leerde, deel ik nu met marketeers die overwegen politiek of politieke thema's in hun content te integreren.

    Lees verder »
    • Olaf Geysendorpher (Proven Context)
    • 25 maart 2019
    • Contentmarketing
      • 7352
      • 5
  • Je contentkalender vullen? Kijk de kunst af van journalisten

    Je contentkalender vullen? Kijk de kunst af van journalisten

    Een contentkalender vol relevante blogs, video’s en andere inhoud die naadloos aansluit op de wants en needs van je doelgroep. Dat willen we allemaal. Hoe voorkom je inhoudsloze losse flodders, gekopieerde clickbaitcontent en afgezaagde blogs die alleen bestaan ter meerdere eer en glorie van je SEO-score en 'omdat het moet'? Laat je inspireren door traditionele verhalenvertellers die dagelijks interessante, lezenswaardige artikelen de wereld in slingeren: journalisten! 

    Lees verder »
    • Lonneke Hoondert (Factor Tachtig)
    • 27 februari 2019
    • Advertising Media Contentmarketing Marketingfacts
      • 15806
      • 0
  • Oh contentplatforms, waarom zijt gij zo saai?

    Oh contentplatforms, waarom zijt gij zo saai?

    Afgelopen jaar lanceerden verschillende bedrijven een contentplatform. Zo kwam Deloitte met Forward en A.S.R. met Ikdenkvooruit.nl. Opnieuw merken die eigen uitgever worden, een domein claimen en alle content op één centrale plek verzamelen. Puik plan! Maar bezoek een paar contentplatforms en je ziet twee dingen: ze lijken allemaal op elkaar en zijn ontzettend saai. Dat kan én moet anders.

    Lees verder »
    • Remco Verhezen (tegenwoordig in opleiding tot verpleegkundige )
    • 26 februari 2019
    • Media Contentmarketing Brand design
      • 12214
      • 6
  • Stop met long-form content óf doe het goed

    Stop met long-form content óf doe het goed

    Over content wordt veel discussie gevoerd, vooral over de kwaliteit en effectiviteit ervan. Aanleiding is vaak het statement dat consumenten klaar zouden zijn met oppervlakkige social posts en meer kwalitatieve long-form content willen. Het bewijs daarvoor zou het enorme succes van Netflix zijn. Helaas zijn de meeste merken geen Netflix. Het zit gewoonweg niet in het DNA van merken om mensen te entertainen en het is ook niet hun core business.

    Lees verder »
    • Niek Maas (Fama Volat)
    • 21 februari 2019
    • Advertising Social media Media Contentmarketing
      • 17478
      • 3
  • Praktische trends en tips voor contentmarketing in 2019

    Praktische trends en tips voor contentmarketing in 2019

    Wat gaat contentmarketing ons de komende tijd brengen? En hoe zet je het effectief in voor jouw organisatie? In het huidige contentgeweld wil je de concurrentie voor blijven én doelstellingen halen. Deze blog biedt een overzicht van de must-know trends in contentmarketing, met succesfactoren zoals contentdistributie, podcasts en datagedreven personalisatie.

    Lees verder »
    • Lotte Mol (Traffic Builders)
    • 4 februari 2019
    • Social media Direct marketing Contentmarketing Data analytics
      • 25184
      • 0
  • Aart Lensink (LVB): “Contentmarketing en reclame groeien snel naar elkaar toe”

    Aart Lensink (LVB): “Contentmarketing en reclame groeien snel naar elkaar toe”

    Is contentmarketing eindelijk volwassen of moeten we nog belangrijke stappen zetten? In gesprek met Aart Lensink van bureau LVB en Ramona Chang, marketingstrategieconsultant ABN Amro MeesPierson. "Ons primaire doel is merken bouwen met inhoud."

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 19 december 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 6970
      • 0
  • Contentmarketing in aanloop naar de feestdagen

    Contentmarketing in aanloop naar de feestdagen

    Wij onlinemarketing-vakidioten hebben in ons werk gelukkig weinig te maken met ellenlange rijen voor de kassa, vergeten boodschappen waardoor je die vreselijk drukke winkel weer helemaal door moet, overvolle parkeerplaatsen, de hele dag op je benen staan omdat de winkel tot ’s avonds laat open is of die kerst-cd die al dagen op repeat staat. Online hebben wij met hele andere dingen te maken op het gebied van kerstdrukte: in e-commerce land zijn marketeers druk bezig om de contentmarketingcampagnes voor de komende weken vorm te geven en in te zetten. Daarom: de vijf belangrijkste punten om tijdens deze feestdagenperiode op te letten, mét voorbeelden ter inspiratie. Jouw contentmarketing heeft er nog nooit zo feestelijk uit gezien.

    Lees verder »
    • Kelly Grotzinger (Traffic Builders)
    • 14 december 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 10240
      • 1
  • Waarom we ineens allemaal een mening hebben over rekeningrijden

    Waarom we ineens allemaal een mening hebben over rekeningrijden

    Ja hoor, hij heeft het weer voor elkaar. Heel Nederland praatte maandagochtend bij de koffieautomaat over rekeningrijden. En wie dat niet deed, hoorde wel in de auto na de fileberichten dat deze file in stand wordt gehouden door de Nederlandse regering. En dan hebben we het nog niet eens over de maatschappelijke onrust over kernenergie, de 300.000 handtekeningen voor het sleepwet-referendum of over de carrière van Glennis Grace. Jazeker, ik ga het hebben over Arjen Lubach en het kijkcijferkanon 'Zondag met Lubach'.

    Lees verder »
    • Lieneke de Jongh (LEWIS)
    • 16 november 2018
    • Media Contentmarketing
      • 38210
      • 1
  • Beste contentmarketeers, stop met streven naar schijnwerpers

    Beste contentmarketeers, stop met streven naar schijnwerpers

    Dertien-in-een-dozijn-content: in dit vakgebied maken we ons er allemaal schuldig aan. Kwantiteit gaat nog te vaak boven kwaliteit. Van lijstjes tot aan how-to’s: we produceren alsof het onze lieve lust is, terwijl vier op de tien merken niet eens een echte visie op contentmarketing heeft. De propositie lijkt op orde, maar wederom weet 40 procent die niet door te vertalen naar een verhaal. Dat blijkt uit onderzoek van hoogleraar contentmarketing Ed Peelen. Het wordt dus tijd dat we stappen gaan zetten. Want als er één principe is dat niet stil mag staan, dan is het contentmarketing wel.

    Lees verder »
    • Marieke Klauwers (Coosto)
    • 9 oktober 2018
    • Contentmarketing
      • 12614
      • 3
  • Content is geen zak rijst

    Content is geen zak rijst

    De klant centraal stellen. Iedereen heeft het erover, maar het blijft een uitdaging. Hoe organiseer je je content zodanig dat je echt de klantervaring op de eerste plaats kunt zetten? Een interview met Noz Urbina, organisator van het het congres OmnichannelX en auteur van 'Content Strategy: Connecting the Dots Between Business, Brand, and Benefits'.

    Lees verder »
    • Bouke Vlierhuis (boukevlierhuis.nl)
    • 5 oktober 2018
    • Contentmarketing Innovatie
      • 13354
      • 1
  • “Personalisatie is voor vernieuwd Nu.nl het sleutelwoord”

    “Personalisatie is voor vernieuwd Nu.nl het sleutelwoord”

    Nu.nl heeft voor het eerst in zes jaar een merkcampagne om nieuwsconsumenten beter aan zich te binden. Reclamebureau Fitzroy bedacht de nieuwe pay-off ‘Non-stop-Nu.’ Hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vertelt over de campagne en koers van Nu.nl, maar ook over het veranderende medialandschap. "Tijd is onze grootste concurrent. En nieuws is geen Netflix."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 11 september 2018
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 10424
      • 0
  • Klaas Weima (Energize) over contentmarketing: “Het is keihard werken”

    Klaas Weima (Energize) over contentmarketing: “Het is keihard werken”

    Contentmarketing is bijdragen aan marketing met 'verhalen die het waard zijn om te verwoorden en verbeelden'. Dát weten we nu wel. En dan liefst ook nog via eigen mediakanalen, want dan is er geen lastige redactie of waslijst voorwaarden om rekening mee te houden. Marketeers zijn er in de afgelopen jaren lekker druk mee geweest en gelet op de enorme hoeveelheid content die nog dagelijks wordt bíjgeproduceerd – met als primair doel om bij te dragen aan marketingdoelstellingen – is er geen sprake van een hype, maar een trend die marketing heeft veranderd.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 22 augustus 2018
    • Contentmarketing
      • 12162
      • 0
  • Contentmarketing eenvoudiger met 6C-model

    Contentmarketing eenvoudiger met 6C-model

    "Contentmarketing is een marketingtechniek die draait om het creëren en distribueren van relevante en waardevolle informatie om een duidelijk omschreven en begrepen doelgroep aan te trekken en te binden," zo geldt de definitie van het Content Marketing Institute. Maar hoe zorg je steeds maar weer voor 'bindende' content op alle kanalen die je doelgroep gebruikt? Het 6C-model biedt overzicht én zorgt dat alle geproduceerde content efficiënt en effectief wordt (her)gebruikt. Meer bereik, minder investeringen.

    Lees verder »
    • Nick Nijhuis (NickLink)
    • 21 augustus 2018
    • Contentmarketing
      • 36038
      • 2
  • The Next Content Thing: Natural Language Generation

    The Next Content Thing: Natural Language Generation

    Door het groeiende belang van contentmarketing is de vraag naar goede content de laatste jaren sterk toegenomen. Het aantal artikelen, blogs, whitepapers, video’s en nieuwsberichten die bedrijven op hun website plaatsen, is in veel gevallen verdubbeld of verdriedubbeld. Goede content is essentieel om klanten een geweldige digitale ervaring te bieden en te personaliseren. En dat zorgt voor een effectievere site en meer sales. Maar hoe zorg je ervoor dat je aan die eindeloze vraag naar content kan voldoen? Een mogelijk antwoord op die vraag is Natural Language Generation, kortweg NLG.

    Lees verder »
    • Matthias Meijer (e-Spirit)
    • 10 augustus 2018
    • Contentmarketing Innovatie
      • 13098
      • 0
  • Zo maak je goede video-content om mee te adverteren

    Zo maak je goede video-content om mee te adverteren

    Video-advertising was in de afgelopen jaren een groeiend kanaal in het medialandschap en mag dan ook niet ontbreken in de moderne mediastrategie. Video-content is een perfecte manier om met beeld en geluid je merk of product in een korte boodschap duidelijk te maken. Hoe maak je goed werkende video-content om mee te adverteren? 

    Lees verder »
    • Jesse van Opbergen (Traffic Builders)
    • 8 augustus 2018
    • Advertising Media
      • 31334
      • 2
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you