Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Coronavirus

gerelateerde topics

  • coronacrisis
  • crisis
  • de week van koot
  • reclame
  • social media marketing

coronavirus experts

  • Gert Koot
    Aantal blogs: 4
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 3
  • Tim Melief
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Communicatiemedewerker (20-24u)

    Communicatiemedewerker (20-24u)

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe bouw je een corona-app die levens redt?

    Hoe bouw je een corona-app die levens redt?

    Eindelijk lijkt er een corona-app van de overheid te komen, mét de technologie van Google en Apple. Daar ging een rampzalige tender aan vooraf, waar specialisten afvielen en consultants toehapten – en faalden. Hoe kan zo’n ‘appathon’ beter? En hoe bouw je een app die ons het best beschermt tegen Covid-19? Online Tuesday ging in gesprek over privacy, contact tracing en een betere organisatie van ICT-projecten door de overheid.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 13 mei 2020
    • E-business Innovatie
      • 30828
      • 0
  • Wat zijn de vijf fasen van covid-koopgedrag?

    Wat zijn de vijf fasen van covid-koopgedrag?

    Woningsdag. Koningsdagthuis. Nationale toost. Balkoningsdag. Koningsdagconcert. Gelukkig liggen de Europese wijnkelders tot de nok toe gevuld met onverkochte wijn. Mooie maandag, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 27 april 2020
    • Media Innovatie
      • 19194
      • 1
  • Do’s en don’ts voor creatieve content over corona
    • Coronacrisis

    Do’s en don’ts voor creatieve content over corona

    "Wij blijven werken voor jou, blijf jij thuis voor ons?" Op Twitter gaan diverse posts rond van zorgpersoneel dat A4’tjes in de hand houdt met dit soort teksten. Het is allemaal bedoeld om social distancing te stimuleren. Ook merken sluiten zich aan en kwamen de afgelopen weken met betrokken boodschappen. Hoe zorg je er nu voor dat die uitingen echt onder de aandacht komen van consumenten?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 24 april 2020
    • Social media Contentmarketing Brand design Brand management
      • 13352
      • 0
  • Is het al tijd voor humor in reclame?

    Is het al tijd voor humor in reclame?

    De nieuwe fase waarin we nu zitten met de coronapandemie vraagt om een andere aanpak van merken. Je solidair tonen is niet genoeg, je moet er ook naar handelen. Daarnaast is humor in opkomst. Een effectief middel om onze gevoelens in deze fase, minder angst en meer somberheid en zelfs boosheid, te relativeren en kanaliseren.

    Lees verder »
    • Gijs de Beus (Friends & Foes)
    • 24 april 2020
    • Advertising Strategie
      • 8672
      • 1
  • Moeten we niet stoppen met targeted advertising?

    Moeten we niet stoppen met targeted advertising?

    De corona-pandemie is volgens velen een wake-up call. Het moet anders, menselijker, bewuster. Dus stellen we een verhoging van de bonus voor en laten we de kinderen op Lesbos lekker zitten. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 20 april 2020
    • Advertising Innovatie Strategie
      • 5588
      • 0
  • De week van Koot: hoe klinken corona en Rutger Bregman?

    De week van Koot: hoe klinken corona en Rutger Bregman?

    Na de coronacrisis komen er geen grote veranderingen maar alles gaat gewoon sneller. Wie had twee maanden geleden kunnen bedenken dat wij allemaal binnenkort ‘track & traceable’ zullen zijn?

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 13 april 2020
    • Innovatie
      • 5674
      • 0
  • Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus

    Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus

    Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 13 april 2020
    • Advertising Social media
      • 10104
      • 0
  • Corona-inhakers vervangen #1april-grappen van bedrijven: dit zijn de gekste acties!

    Corona-inhakers vervangen #1april-grappen van bedrijven: dit zijn de gekste acties!

    Het liet zich raden: 1 april-grappen liggen middenin de almaar aanzwellende coronacrisis extra gevoelig, dus wagen weinig bedrijven zich eraan. Het vrijgevallen budget lijkt vooral te worden besteed aan maatschappelijk verantwoordelijk corona-inhakers. Veel gratis digitale dienstverlening, maar ook vaak een wijs advies... of een voorzichtige grap.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 1 april 2020
    • Advertising Social media Media Contentmarketing Strategie
      • 24416
      • 3
  • Kabinet-Rutte worstelt met crisiscommunicatie over coronavirus (en komt boven)

    Kabinet-Rutte worstelt met crisiscommunicatie over coronavirus (en komt boven)

    “Alleen samen.” Zo luidt het motto van de marketingcampagne waarmee het kabinet-Rutte heel Nederland probeert te betrekken bij de bestrijding van het coronavirus. Deze crisis van ongeëvenaarde proporties vraagt om solide crisiscommunicatie. Dat gaat met wisselend succes. Wat gaat er goed en minder goed bij de communicatie door de overheid? Marketingfacts vroeg het enkele experts en uiteraard de overheid zelf.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 27 maart 2020
    • Advertising Media Contentmarketing Strategie
      • 14148
      • 1
  • Corona en de impact op marketing: nu en straks

    Corona en de impact op marketing: nu en straks

    Dat het coronavirus een enorme impact op de samenleving heeft is duidelijk. En onze gezondheid heeft de hoogste prioriteit. Maar wat is de impact op (digital) marketing en hoe kunnen we hierop anticiperen als marketeers? Ik zet een aantal zaken voor je op een rijtje, zonder de illusie te hebben om compleet te zijn. Welke veranderingen treffen jouw bedrijf?

    Lees verder »
    • Pieter Voogt (PauwR)
    • 27 maart 2020
    • Innovatie Strategie
      • 30730
      • 4
  • Reclame in tijden van de coronacrisis

    Reclame in tijden van de coronacrisis

    Zo sta je met een biertje in de hand op het carnaval en zo zit je thuis veertien dagen opgesloten. Zo sta je in maart te juichen bij een beursrendement waar je in 2019 een heel jaar voor nodig had, en zo sta je tegen een verlies aan te kijken. De economie wordt hard geraakt door Covid-19. Ook het reclamevak is geraakt. Men adverteert niet meer, maar is dat wel slim?

    Lees verder »
    • Martin de Munnik (Neurensics )
    • 23 maart 2020
    • Advertising
      • 24748
      • 2
  • Corona in marketingland: samen op zoek naar zekerheid

    Corona in marketingland: samen op zoek naar zekerheid

    Net als bij ons zal ook bij jou het virus zijn binnengeslopen. Wat in eerste instantie begon als iets vreselijks ver weg in China, drong vervolgens door in Europa. Om even na carnaval ook ons land binnen te vallen. Sinds één à twee weken is het voor Nederlanders de nieuwe realiteit: het virus heeft invloed op al onze levens. We moeten onszelf compleet opnieuw uitvinden, in onze gezinnen maar ook in ons werk.

    Lees verder »
    • Jos Govaart (Coopr)
    • 20 maart 2020
    • Advertising E-business Media Strategie Brand management
      • 14232
      • 1
  • Hoe de evenementenbranche de coronacrisis het hoofd kan bieden

    Hoe de evenementenbranche de coronacrisis het hoofd kan bieden

    De coronacrisis zal de evenementenbranche honderden miljoenen euro’s schade berokkenen. Hoe kunnen de organisatoren van events en live communicatie overleven?

    Lees verder »
    • Rob Captijn (CPTN)
    • 19 maart 2020
    • Strategie
      • 11396
      • 1
  • Ook online wordt het coronavirus verspreid

    Ook online wordt het coronavirus verspreid

    Gebeurt er iets in de wereld, dan fungeert Google als eerste hulp in de zoektocht naar meer informatie. Hoe zoeken Nederlanders in deze coronavirustijden?

    Lees verder »
    • Arnold Gritter (Pink Marketing)
    • 18 maart 2020
    • Search Data analytics
      • 8884
      • 0
  • Gebruik de wisdom of crowds in tijden van coronacrisis

    Gebruik de wisdom of crowds in tijden van coronacrisis

    Uitbraken van virussen en andere crises in het verleden laten zien dat burgers via online platformen een grotere rol kunnen spelen bij het beheersen van een crisis. Ook kunnen via platformen hulporganisaties beter helpen. Toch worden deze platformen bij de coronacrisis nauwelijks gebruikt. 

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 17 maart 2020
    • Innovatie
      • 4678
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you