Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Crisis Pr

gerelateerde topics

  • crisiscommunicatie
  • communicatie
  • crisis
  • coronacrisis
  • voorlichting

crisis pr experts


  • Aantal blogs: 3
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 1
  • Jos Govaart
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De uitdaging van merkmanagement in crisistijd
    • Coronacrisis

    De uitdaging van merkmanagement in crisistijd

    De huidige coronacrisis laat zien dat veel merken worstelen met de vraag hoe ze juist nu in crisistijd kunnen blijven communiceren. Je moet je daarbij natuurlijk de vraag stellen of jouw nieuwe of bestaande campagne past in deze tijd. Of liggen er juist kansen door als merk nu in te haken op de actualiteit van de crisis? 

    Lees verder »
    • Frank Peters (Virtus Communications)
    • 28 april 2020
    • Media Brand management
      • 6818
      • 0
  • Kabinet-Rutte worstelt met crisiscommunicatie over coronavirus (en komt boven)

    Kabinet-Rutte worstelt met crisiscommunicatie over coronavirus (en komt boven)

    “Alleen samen.” Zo luidt het motto van de marketingcampagne waarmee het kabinet-Rutte heel Nederland probeert te betrekken bij de bestrijding van het coronavirus. Deze crisis van ongeëvenaarde proporties vraagt om solide crisiscommunicatie. Dat gaat met wisselend succes. Wat gaat er goed en minder goed bij de communicatie door de overheid? Marketingfacts vroeg het enkele experts en uiteraard de overheid zelf.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 27 maart 2020
    • Advertising Media Contentmarketing Strategie
      • 14096
      • 1
  • Corona in marketingland: samen op zoek naar zekerheid

    Corona in marketingland: samen op zoek naar zekerheid

    Net als bij ons zal ook bij jou het virus zijn binnengeslopen. Wat in eerste instantie begon als iets vreselijks ver weg in China, drong vervolgens door in Europa. Om even na carnaval ook ons land binnen te vallen. Sinds één à twee weken is het voor Nederlanders de nieuwe realiteit: het virus heeft invloed op al onze levens. We moeten onszelf compleet opnieuw uitvinden, in onze gezinnen maar ook in ons werk.

    Lees verder »
    • Jos Govaart (Coopr)
    • 20 maart 2020
    • Advertising E-business Media Strategie Brand management
      • 14184
      • 1
  • Crisis-respons: zo doe je dat

    Crisis-respons: zo doe je dat

    Ieder merk komt vroeg of laat een keer in een crisis terecht. En dan is het direct kunnen acteren in dit snelle social-mediatijdperk een belangrijke uitdaging. De responstijden zijn afgenomen tot enkele minuten. Dat vereist een uitstekende voorbereiding op de belangrijkste en meest waarschijnlijke risico’s die het merk loopt.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 6 december 2018
    • Contentmarketing
      • 10122
      • 0
  • Vijf lessen in reputatiemanagement van Frank Peters (Virtus Communications)

    Vijf lessen in reputatiemanagement van Frank Peters (Virtus Communications)

    Media- en reputatiemanagement is een vakgebied met eigen wetten. Een vak apart. Frank Peters, eigenaar Virtus Communications, heeft al dertig jaar expertise opgedaan op dit terrein. ​In gesprek met 7 Ditches TV deelt hij vijf lessen om als bedrijf je kernboodschap optimaal uit te dragen in de sterk versnipperde en gedigitaliseerde mediawereld.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 16 januari 2018
    • Social media Contentmarketing Customer experience
      • 20658
      • 0
  • Crisiscommunicatie voorkomen? Ga de dialoog aan met de omgeving

    Crisiscommunicatie voorkomen? Ga de dialoog aan met de omgeving

    Campagnes kunnen een belangrijke oorzaak zijn voor het ontstaan van een crisis bij merken. Het overkwam onlangs Dove nog. Het merk kwam negatief in het nieuws met de campagne waarin een ‘gekleurde’ persoon veranderde in een blanke persoon. Deze campagne werd niet getolereerd door de omgeving en dus was Dove genoodzaakt in te grijpen. Het gebeurde Dove al eerder met bijvoorbeeld de productverpakkingen in de vorm van vrouwenlichamen. En het is niet alleen Dove die dit overkomt.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 1 december 2017
    • Contentmarketing
      • 16854
      • 0
  • Crisiscommunicatie: waarom je zelf het slechte nieuws moet vertellen

    Crisiscommunicatie: waarom je zelf het slechte nieuws moet vertellen

    In geval van crisissituaties hebben veel bedrijven en organisaties een crisiscommunicatieplan. Dit plan moet het gevaar voor stakeholders verkleinen en de eigen reputatie beschermen. In crisissituaties bestaat de communicatie vooral uit het reageren op mediaberichten. Bedrijven schieten hierbij vaak automatisch in een verdedigende houding. Het lijkt veel verstandiger om als bedrijf zelf proactief het slechte nieuws naar buiten te brengen. 

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 21 september 2017
    • Contentmarketing
      • 27582
      • 0
  • Voorkom escalatie, manage je reputatie kanaaloverstijgend

    Voorkom escalatie, manage je reputatie kanaaloverstijgend

    Vraag de gemiddelde ceo waarvan hij of zij wakker van ligt en je krijgt te horen: reputatieschade. Recente ontwikkelingen rondom ‘dieselgate’ maken duidelijk waarom. Daar gaan je naam en faam. Maar, zul je wellicht denken, het is een extreem voorval. Hoe groot is die kans? Desondanks kunnen we de ogen niet sluiten voor een aanzwellende reeks bedrijfsincidenten die impact hebben op reputies en merkwaarde. Van springende waterleidingen tot vallende kranen of beveiligingslekken: risico’s liggen overal op de loer. Het is dan ook opmerkelijk dat betrokken bedrijven in hun reacties vaak compleet overrompeld lijken. Dat pleit voor omnichannel-reputatiemanagement. Een afdelingsoverstijgende aanpak met belangrijke rollen voor IT, communicatie, klantenservice en marketing.

    Lees verder »
    • Ernst Kruize (Gemeente Utrecht)
    • 29 september 2015
    • Contentmarketing Customer experience
      • 21174
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you