-
Hoe cryptobedrijven het advertentieverbod overleven
Hoe vermarkt je een online product, zonder de online ‘go-to’ marketingtools? De sleutel tot succes zit in het produceren van sterke eigen content, actief gebruik van social media en het optimaliseren van de klantbeleving. Als online adverteren niet mogelijk is, is het vooral zaak je creativiteit aan te spreken. Handelsplatformen voor cryptovaluta weten hoe.
-
De toestand van blockchain
De eerste edities van het Blockchain Innovation Conference waren gericht op mogelijke use-cases en proof of concepts. De editie van 2018 concentreerde zich op de productie van blockchain-oplossingen die momenteel worden gemaakt. Tijdens de Blockchain Innovation Conference 2019 ging het een stap verder. Hoe werken deze blockchain-initiatieven? Maken ze processen slimmer? Effectiever? Welke industrieën veranderen? Hoe worden ze gecombineerd met technologie zoals big data, kunstmatige intelligentie en Internet of Things?
-
Social Media Update: redesign voor Facebook, cryptocurrency’s en de emoji’s van LinkedIn
De grote sociale netwerken blijven groeien in actieve gebruikers. De support lijkt alleen maar meer te worden. Er komen maandelijks nieuwe features bij en de mogelijkheden op het gebied van social media-advertising ontwikkelen zich razendsnel. Een aantal belangrijke updates van de afgelopen maand, over het redesign van Facebook, cryptocurrency's, de donatiesticker op Instagram en de emoticons van LinkedIn.
-
Hoe banken kunnen voorkomen dat ze overbodig worden
Banken zoeken hun heil in fintech, maar om relevant te blijven voor consumenten zijn niet zozeer technologische innovaties nodig, maar vooral innovatieve diensten die inspelen op de sociale kant van geld en financiering. Misschien ligt hun toekomst wel in het her-uitvinden van een eenvoudige dienst als sparen.
-
Dag van de Crypto: snelcursus rijk worden met crypto’s
Veel Nederlandse crypto-handelaren zijn in het laatste kwartaal van 2017 ingestapt. Daar speelden organisator en trendwatcher Vincent Everts en zijn crypto-vrienden handig op in tijdens de Dag van de Crypto. Beginners zitten met veel vragen die afgelopen week uitgebreid aan bod kwamen tijdens dit tweedaagse event in de Amsterdam Rai. Hoe koop ik bitcoins? Wat zijn altcoins? Welke wallets zijn er? Hoe maak je een wallet aan? Welke crypto’s moet ik kopen in 2018? Met de onderliggende hamvraag: Hoe word ik zo snel mogelijk rijk?
-
De toekomst van sociale media is decentraal
Aan het begin van het nieuwe jaar legt Mark Zuckerberg, de oprichter en ceo van Facebook, zich net als iedereen een aantal uitdagingen op. De voornemens van Zuckerberg zijn echter een tikkeltje extremer dan wat we van de normale burger gewend zijn. De traditie begon in 2009, toen hij zichzelf oplegde om elke dag een stropdas te dragen. In de daarop volgende jaren verplichtte hij zichzelf om alleen vlees te eten van een dier dat hij zelf had gedood, 25 boeken te lezen, 365 mijl hard te lopen, Mandarijn te leren, elke dag nieuwe mensen te ontmoeten, een digitale assistent te bouwen en alle staten in de VS te bezoeken. Zijn persoonlijke uitdaging voor dit jaar is helemaal niet persoonlijk, maar zakelijk, en heet Facebook. Dit jaar moet hij als ceo aan de bak om de problemen op te lossen waarmee het bedrijf nu worstelt.
-
Cryptomunten zijn het gesprek van de dag: hoe kunnen we deze effecten gebruiken voor CRO?
Crypto beer & pizza nights zijn avonden waar je bijna niet meer omheen kunt. Dagelijks wordt er gepraat over Bitcoin, Ripple, Litecoin en ga zo maar door. Massaal kopen we Bitcoins en vertellen we aan elkaar hoeveel meer onze munten waard zijn geworden. We kijken uit naar het moment van de dag waarop we kunnen kijken hoe het staat met onze currencies. Er ontstaan zelfs groepen mensen die bij elkaar komen om voorspellingen te doen over de koers. Maar hoe komt het nou dat cryptocurrencies het gesprek van de dag zijn geworden?
-
Waarom de Bitcoin onbetaalbaar is
Door de huidige gekte rond de Bitcoin is deze als stabiel betaalmiddel voorlopig mislukt. Is dat erg? Eigenlijk hebben we als samenleving geen behoefte aan nieuwe betaalmiddelen voor het kopen en verkopen van producten en arbeid. We hebben nieuwe systemen nodig die ons helpen in een globale en snelle wereld, lokaal waarde uit te wisselen, elkaar te vertrouwen en duurzamer en socialer samen te leven. De Bitcoin had deze potentie. In dit artikel een zoektocht naar de verloren waarde van de Bitcoin die via nieuwe initiatieven en via de blockchain alsnog in ontwikkeling zijn.
-
Cryptopoesjes zijn de nieuwe flippo’s
Iedereen weet het: katten domineren het internet. LOLcats, Grumpy Cat, Nyan Cat, we hebben ze allemaal wel eens voorbij zien komen of zelf online gedeeld. Complete imperia zijn gebouwd rondom deze pluizige beroemdheden. Niet voor niets omschreef de New York Times foto’s van katten als “de essentiële bouwstenen van het internet”. Zelfs Tim Berners-Lee, de maker van het Wereld Wijde Web, noemde “poezen” als het voorbeeld van een populair gebruik van internet dat hij nooit van tevoren had voorspeld. Katten zijn de onofficiële mascottes van het internet.
-
Dennis de Vries (KPMG): “Blockchain is interessant voor ingewikkelde, administratieve processen”
Alles wat je wilt - of moet? - weten over Blockchain. Het World Economic Forum plaatste deze technologie in het rijtje van zeven ontwikkelingen die de wereld drastisch gaan veranderen. Dennis de Vries, lead Digital Ledger Services bij KPMG, praat je bij.