Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Customer journey

gerelateerde topics

  • klantervaring
  • klanttevredenheid
  • customer journey
  • cx
  • klantgerichtheid

customer experience experts

  • Zanna van der Aa
    Aantal blogs: 11
  • Olaf Ouwerkerk
    Aantal blogs: 6
  • Diederick Janssens
    Aantal blogs: 6

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Wat vertel je je online klant?

    Wat vertel je je online klant?

    Je klanten hebben vaak geen idee van de beïnvloedingstechnieken die je inzet. De wet eist dat je duidelijk bent, maar wat betekent dat voor jou als marketeer? Het betekent in de eerste plaats dat je er altijd voor moet zorgen dat je je klanten voorziet van voor hen belangrijke informatie, zodat zij in staat zijn een weloverwogen beslissing te nemen. Je kunt van alles vinden over de mate waarin je mensen mag beïnvloeden, maar één ding staat vast in de wet: je mag je klanten niet misleiden.

    Lees verder »
    • Dries Cuijpers (Autoriteit Consument en Markt)
    • 6 november 2020
    • Advertising Customer experience Data analytics
      • 5754
      • 0
  • Experience transformation? Appeltje eitje!

    Experience transformation? Appeltje eitje!

    De intentie waarmee we iets doen is alles bepalend. Laten we eens experimenteren met de self-fulfilling prophecy dat experience transformation heel eenvoudig is.

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 1 september 2020
    • Innovatie Strategie
      • 10160
      • 0
  • De relevantie van een lekker merk

    De relevantie van een lekker merk

    Als de drivers die belangrijk voor ons zijn worden gestimuleerd, ervaren we een prettig gevoel van welbehagen en geluk. Hoe meer een merk appeleert aan die drivers, hoe hoger de aantrekkelijkheid van een merk, het brand appeal. Als je weet hoe aantrekkelijk je merk is en hoe je het aantrekkelijker kunt maken, kun je de stap maken naar gedragsverandering via gewoonten die op een natuurlijke manier in je leven passen. Die nieuwe gewoonten kun je voeden en aanwakkeren. 

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 19 mei 2020
    • Media Customer experience Strategie Brand management
      • 6256
      • 0
  • Zo vind je een klantgerichte weg uit de coronacrisis

    Zo vind je een klantgerichte weg uit de coronacrisis

    Customer experience-teams kunnen juist nu van onschatbare waarde zijn voor de organisatie. Maar te vaak zijn ze onvoldoende strategisch gepositioneerd om het verschil te maken, met als gevolg dat ze het laaghangend kostenbesparingsfruit zijn, in plaats van dat ze het aanwijzen. Maar niet getreurd, als je het goed aanpakt kom je juist in deze tijden dichter bij je doel: een klantgericht fundament onder betekenisvolle, data-gedreven besparings- en investeringsbeslissingen, prioritering van strategische initiatieven en operational excellence.

    Lees verder »
    • Wim Rampen (LiveWork)
    • 12 mei 2020
    • Customer experience Strategie
      • 8864
      • 1
  • De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

    De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

    De ontvangst van het boek 'De CX Travel Guide' was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting achter ons huis gegooid. Het pakket van de grond rapend heb je nog een wat mopperig gevoel. Daarna houd je het boek in de hand en blader je er voor het eerst doorheen. Weg het mopperen, welkom de heerlijke experience die je hebt bij alleen al het openen van dit boek.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 20 maart 2020
    • Customer experience Strategie
      • 5818
      • 0
  • User experience: zo zorg je voor een optimale, geïntegreerde beleving

    User experience: zo zorg je voor een optimale, geïntegreerde beleving

    Hoe beweeg je je naar een klant- en mensgerichte organisatie? Dan heb je meer nodig dan een op zichzelf staand CX-meetprogramma. Daarom in deze blogserie: vijf typen experience en hoe deze naadloos onderling verbonden moeten zijn voor een wezenlijke transformatie. Het slot: user experience.

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 19 februari 2020
    • Customer experience Strategie
      • 22308
      • 0
  • Customer experience: werken met journeys en juiste drivers

    Customer experience: werken met journeys en juiste drivers

    Hoe beweeg je je naar een klant- en mensgerichte organisatie? Dan heb je meer nodig dan een op zichzelf staand CX-meetprogramma. Daarom in deze blogserie: vijf typen experience en hoe deze naadloos onderling verbonden moeten zijn voor een wezenlijke transformatie. Deel twee: customer experience.

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 29 januari 2020
    • Customer experience
      • 14162
      • 0
  • Vijf typen experience en hun metrics

    Vijf typen experience en hun metrics

    Herinner je je nog uit mijn vorige blog dat slechts 5 tot 10 procent van de bedrijven top zijn in CX, terwijl 85 procent het een topprioriteit vindt? Naast de NPS die vaak onbewust onbekwaam gebruikt wordt, zijn er nog meer redenen waarom dit percentage vrijwel niet beweegt. Om succesvol te zijn in het bewegen naar een meer klant- en mensgerichte organisatie, heb je namelijk niet voldoende aan een opzichzelfstaand CX-meetprogramma. In deze blogserie neem ik je daarom mee in de vijf typen experience en hoe deze naadloos onderling verbonden moeten zijn voor een wezenlijke transformatie. 

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 23 januari 2020
    • Customer experience
      • 12584
      • 0
  • Sympathie in webcare: gebruik geen ‘vervelend’ en ‘helaas’?

    Sympathie in webcare: gebruik geen ‘vervelend’ en ‘helaas’?

    Waar de één in een webcaregesprek vooral kiest voor woorden als vervelend, sorry, of helaas om medeleven richting een klant te tonen, focust de ander zich op het (direct) bieden van een oplossing – vaak zonder deze woorden te gebruiken. Er is niet één kant-en-klaar recept voor het tonen van sympathie in gesprekken met klanten. Hoe zit het nou met het tonen van medeleven in webcare? Hoeveel sympathie is goed?

    Lees verder »
    • Mustafa Akpinar (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen)
    • 6 januari 2020
    • Customer experience
      • 23533
      • 1
  • Online marketing in een offline platenzaak

    Online marketing in een offline platenzaak

    We denken onze klanten te kennen. Door alle data die we van ze hebben kunnen we gedrag voorspellen. Of toch niet helemaal? We verdrinken in data, maar hunkeren naar écht inzicht. Die realisatie werd duidelijk in een platenzaak, waar een voorspelbare klant toch wat minder voorspelbaar bleek dan gedacht…

    Lees verder »
    • Jort Koopman (Talpa Network)
    • 2 januari 2020
    • E-business E-commerce
      • 10720
      • 2
  • Hoe de Net Promotor Score de weg kwijtraakte

    Hoe de Net Promotor Score de weg kwijtraakte

    Voordat je verder leest, moet me van het hart dat Reichheld's boek 'Het geheim van loyaliteit' uit 1996 mijn eerste bijbel was. Dus deze blog is zeker niet bedoeld om het goede werk van Reichheld, die de Net Promotor Score introduceerde, teniet te doen. Het doel van deze blog is organisaties te helpen begrijpen waarom hun CX-programma niet het gewenste resultaat oplevert en hoe het – onbewust – verkeerd gebruiken van NPS hier een rol in speelt. 

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 2 januari 2020
    • Customer experience
      • 18088
      • 3
  • De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken

    De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken

    De laatste nieuws-update van dit decennium. Geen nieuws van het jaar, maar gewoon een 'Van Alles over Van Alles'-overzicht, van de belangrijkste momenten van de laatste tien jaar, de staat van podcasts en een AI-cursus voor heel Europa, tot aan de beste businessboeken en een eerbetoon aan Paul de Blot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 23 december 2019
    • E-business Contentmarketing Loopbaan
      • 24546
      • 0
  • Bestaat de CRM-manager nog?

    Bestaat de CRM-manager nog?

    De rol van de CRM-manager, die persoon die verantwoordelijk is voor Customer Relationship Management, is de laatste tien jaar fundamenteel veranderd. Niet in de laatste plaats omdat het vakgebied eigenlijk een beetje heeft lopen suffen en belangrijke ontwikkelingen te laat heeft omarmd. Is dat erg? Nee, eigenlijk niet. Dat past bij de ontwikkeling. 'Survival of the fittest' tenslotte. Maar schaalgrootte van een bedrijf speelt een belangrijke rol. 

    Lees verder »
    • Tom Dekker (Thomas Cook)
    • 29 november 2019
    • Customer experience Data analytics Loopbaan
      • 9610
      • 2
  • Door digitaal klantcontact heeft elke organisatie een ‘open keuken’

    Door digitaal klantcontact heeft elke organisatie een ‘open keuken’

    Een kok in een restaurant met een open keuken denkt wel drie keer na voordat de 'vijfsecondenregel' wordt toegepast. Is de biefstuk op de grond gevallen? Dan leg hij ‘m echt niet meer op het bord. Binnen veel organisaties wordt er echter veel minder adequaat opgetreden bij fouten. En dat terwijl op dit moment alle organisaties door social media een open keuken hebben: de hele wereld kan meekijken. Vijf trends die customer service het meest beïnvloeden.

    Lees verder »
    • Jeroen van Dam (Torel)
    • 28 oktober 2019
    • Customer experience
      • 10244
      • 0
  • Vier tips die klantbeleving naar hoger niveau tillen

    Vier tips die klantbeleving naar hoger niveau tillen

    Keuze is niet altijd het beste voor de klant en 'convenience is the new loyalty' is een dooddoener die slechts voor een deel op waarheid berust. Met enkele markante uitspraken maakt Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School, tijdens het Adobe Experience Forum korte metten met een aantal overtuigingen die volgens hem telkens opdoemen wanneer het gaat over de toekomst van retail en e-commerce.

    Lees verder »
    • Paul van Keeken (Adobe)
    • 23 oktober 2019
    • Advertising Customer experience Data analytics
      • 8932
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you