Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Customer journey

gerelateerde topics

  • customer experience
  • klantervaring
  • klanttevredenheid
  • online tuesday
  • customer service

customer journey experts

  • Bram Koster
    Aantal blogs: 5
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 4
  • Zanna van der Aa
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Relevanter klantcontact dankzij  journey orchestration

    Relevanter klantcontact dankzij journey orchestration

    Consumenten zijn uniek en onvoorspelbaar, ieders online gedrag en journeys zijn anders en hierdoor lastig te volgen of zelfs te voorspellen. Klantreizen raken iedere afdeling van een organisatie: acquisitie, marketing, service. Het automatiseren hiervan kan niet alleen positieve commerciële impact hebben op je organisatie maar ook bijdragen aan een betere klantbeleving. ‘Journey orchestration’ is een manier om hier verschil in te maken.

    Lees verder »
    • Liselot Sleyffers (Freelance)
    • 27 november 2020
    • Customer experience Data analytics Strategie
      • 5876
      • 0
  • Wat vertel je je online klant?

    Wat vertel je je online klant?

    Je klanten hebben vaak geen idee van de beïnvloedingstechnieken die je inzet. De wet eist dat je duidelijk bent, maar wat betekent dat voor jou als marketeer? Het betekent in de eerste plaats dat je er altijd voor moet zorgen dat je je klanten voorziet van voor hen belangrijke informatie, zodat zij in staat zijn een weloverwogen beslissing te nemen. Je kunt van alles vinden over de mate waarin je mensen mag beïnvloeden, maar één ding staat vast in de wet: je mag je klanten niet misleiden.

    Lees verder »
    • Dries Cuijpers (Autoriteit Consument en Markt)
    • 6 november 2020
    • Advertising Customer experience Data analytics
      • 5414
      • 0
  • Zo vind je een klantgerichte weg uit de coronacrisis

    Zo vind je een klantgerichte weg uit de coronacrisis

    Customer experience-teams kunnen juist nu van onschatbare waarde zijn voor de organisatie. Maar te vaak zijn ze onvoldoende strategisch gepositioneerd om het verschil te maken, met als gevolg dat ze het laaghangend kostenbesparingsfruit zijn, in plaats van dat ze het aanwijzen. Maar niet getreurd, als je het goed aanpakt kom je juist in deze tijden dichter bij je doel: een klantgericht fundament onder betekenisvolle, data-gedreven besparings- en investeringsbeslissingen, prioritering van strategische initiatieven en operational excellence.

    Lees verder »
    • Wim Rampen (LiveWork)
    • 12 mei 2020
    • Customer experience Strategie
      • 8582
      • 1
  • Zo creëer je energieke virtuele workshops die impact maken

    Zo creëer je energieke virtuele workshops die impact maken

    Normaal gesproken doen we onze workshops altijd live met een groep van tien tot vijftien deelnemers van verschillende afdelingen van een organisatie. Maar dat ging hem dus niet worden deze keer. Tijd voor een online experiment, vonden we. Dat experiment werd een succes! In deze blog deel ik zeven tips zodat ook jij energieke virtuele sessies en workshops kunt verzorgen.

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 8 mei 2020
    • Media Innovatie
      • 19634
      • 1
  • Hoe de customer journey voorgoed verandert na de coronacrisis
    • Coronacrisis

    Hoe de customer journey voorgoed verandert na de coronacrisis

    Marcom- en merkmanagers hebben hun handen vol aan de coronacrisis. Hoe moeten we onze marktbenadering veranderen om relevant te blijven? Vaak wordt vergeten dat er ook nog een tijd is na de crisis. Mijn nieuwsgierigheid heeft me aan het denken gezet over wat er anders zal zijn wanneer deze pandemie voorbij is. Met name: wat is de blijvende impact op de customer journey?

    Lees verder »
    • Marc Cloosterman (VIM Group)
    • 24 april 2020
    • Innovatie Strategie Brand management
      • 14772
      • 0
  • De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

    De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

    De ontvangst van het boek 'De CX Travel Guide' was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting achter ons huis gegooid. Het pakket van de grond rapend heb je nog een wat mopperig gevoel. Daarna houd je het boek in de hand en blader je er voor het eerst doorheen. Weg het mopperen, welkom de heerlijke experience die je hebt bij alleen al het openen van dit boek.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 20 maart 2020
    • Customer experience Strategie
      • 5588
      • 0
  • Succes in de reisbranche? Gebruik de eigenaardigheden van die markt!

    Succes in de reisbranche? Gebruik de eigenaardigheden van die markt!

    Om te kunnen presteren in de travelbranche, met al zijn eigenaardigheden, is het belangrijk dat je als bedrijf, en zeker als marketeer, begrijpt wát er anders is. Hoe je hier je voordeel uit haalt om zo de concurrentie altijd een stapje voor te zijn, lees je in dit artikel.

    Lees verder »
    • Edwin Kersten (Online Marketing Bureau Envoker)
    • 30 januari 2020
    • Search Data analytics Strategie
      • 10306
      • 0
  • Maak van het inspelen op ‘breinautomatismen’ geen automatisme

    Maak van het inspelen op ‘breinautomatismen’ geen automatisme

    Marketeers weten inmiddels wel dat het 'onbewuste brein' veelal keuzes maakt op basis van 'vuistregels'. Ik noem deze vuistregels 'breinautomatismen'. Op Wikipedia staan inmiddels al bijna tweehonderd van dit soort breinautomatismen. Het lijkt een grote snoeppot waar je als marketeer naar hartenlust uit kunt graaien: je kiest er gewoon een paar uit en die pas je toe op je marketingcommunicatie of je servicedesign. En zie: de klant wordt 'genudged', 'verleid' of 'beïnvloed' om te doen wat jij wilt. Ideaal, toch?

    Lees verder »
    • Joep van Rensch (Customer Geeks)
    • 9 december 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 9386
      • 0
  • Vier tips die klantbeleving naar hoger niveau tillen

    Vier tips die klantbeleving naar hoger niveau tillen

    Keuze is niet altijd het beste voor de klant en 'convenience is the new loyalty' is een dooddoener die slechts voor een deel op waarheid berust. Met enkele markante uitspraken maakt Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School, tijdens het Adobe Experience Forum korte metten met een aantal overtuigingen die volgens hem telkens opdoemen wanneer het gaat over de toekomst van retail en e-commerce.

    Lees verder »
    • Paul van Keeken (Adobe)
    • 23 oktober 2019
    • Advertising Customer experience Data analytics
      • 8584
      • 0
  • Zo frictieloos mogelijk door de klantreis

    Zo frictieloos mogelijk door de klantreis

    In de tijd voor Tikkie maakten mensen al geld naar elkaar over. Hoe we dit 'vroeger' deden lijkt nu onnodig moeilijk. Je stuurde je rekeningnummer door naar de betalende partij, die logde in bij internetbankieren, moest rekeningnummer en naam intypen en maakte het geld over. Nu is een betaalverzoek binnen enkele seconden geregeld. Het grote verschil tussen de twee methoden is het aantal handelingen om het doel te bereiken. Frictie dus. En frictie bepaalt voor een wezenlijk deel de customer experience.

    Lees verder »
    • Luuk van Hoogstraten (Genius Voice)
    • 11 oktober 2019
    • Contentmarketing Customer experience Brand design E-commerce
      • 9860
      • 0
  • De beste klantreis: NS-personeel en ‘klantgericht omroepen’

    De beste klantreis: NS-personeel en ‘klantgericht omroepen’

    Op een gemiddelde werkdag maken maar liefst 705.000 duizend reizigers gebruik van de Nederlandse Spoorwegen. Ondanks dat de NS de afgelopen jaren succesvol heeft gewerkt aan het imago, zijn wij Nederlanders nog altijd bedreven in klagen, klagen en nog eens klagen. De 'blaadjes op de rails', de oververhitte rails, de ontsporingen, de bovenleidingen, et cetera. Ondanks dat de verantwoordelijkheid vaak bij ProRail ligt, wordt de NS erop aangesproken en de NS is de boosdoener. Maar de NS is wél daverend goed in het leuker maken van de reis door klantgerichtheid.

    Lees verder »
    • Olaf Ouwerkerk (CX Circle)
    • 4 oktober 2019
    • Customer experience
      • 6858
      • 2
  • Niet iedere klantreis is een customer journey

    Niet iedere klantreis is een customer journey

    De term 'customer journey' is inmiddels wijdverbreid. Marketeers hebben de 'klantreis' omarmd als nieuwe maat der dingen – al moet ik als gedragspsycholoog vaststellen dat er met de invulling van dat begrip nogal creatief wordt omgesprongen. Feit is dat er op dit moment geen vaste definitie is van een customer journey. Sommigen hanteren het begrip voor louter een procesbeschrijving, anderen gebruiken het als synoniem voor een touchpoint-analyse, weer anderen passen het exclusief toe op het digitale domein en sommigen definiëren het als wat in mijn ogen eerder een salesfunnel is. Het maakt het soms wat lastig om te weten waarover we het nu eigenlijk hebben als er over een customer journey wordt gesproken. Tijd voor een customerjourney-model.

    Lees verder »
    • Joep van Rensch (Customer Geeks)
    • 16 april 2019
    • Contentmarketing Customer experience
      • 21604
      • 5
  • Klimaatverandering: op zoek naar inspirerende merken of zelf aan de slag?

    Klimaatverandering: op zoek naar inspirerende merken of zelf aan de slag?

    We staan nationaal en internationaal voor de grootste uitdaging van de eeuw: klimaatverandering. Ondanks de vele publicaties en vergezichten naar 2050 gebeurt er op dit moment onvoldoende: zelfs de rechter maant de Nederlandse staat tot actie. We missen inspirerende merken en organisaties om het voortouw te nemen in welvaart én welzijn. We moeten zelf aan de slag, met de hulp van storytelling.

    Lees verder »
    • Pieter Otten (Match)
    • 8 februari 2019
    • Contentmarketing
      • 12918
      • 2
  • Friends of Search 2019: hoe je offline sales online beïnvloedt

    Friends of Search 2019: hoe je offline sales online beïnvloedt

    Een van de meest vooraanstaande SEO/SEA-evenementen in Nederland vond op 6 februari plaats: Friends of Search. Ruim twintig sprekers van toonaangevende bedrijven gaven hun visie op onder meer Voice Search, Conversational AI, betekenisvolle content en de verdere samensmelting tussen de offline en online customer journey. Dit is search in 2019!

    Lees verder »
    • Rick Bakker (Tomorrowmen)
    • 8 februari 2019
    • Advertising Search Data analytics E-commerce
      • 10938
      • 2
  • Verbeter je klantervaring met deze vijf ingrediënten

    Verbeter je klantervaring met deze vijf ingrediënten

    Een 'vakgebied' waar ik me de laatste jaren enthousiast mee bezig hou, is hobby-kokkerellen. Daarbij is het is niet enkel van belang om de beste of nieuwe ingrediënten toe te voegen, maar ook om de basis goed op orde te hebben en houden. Een goed stuk vlees of vis krijg je met slecht materiaal en een hoop ingrediënten immers niet goed bereid. Zorg dus dat de basis staat voordat je gaat sleutelen aan de ingrediënten. Hetzelfde geldt voor de customer experience van een bedrijf. Een onderscheidende klantervaring bestaat uit veel ingrediënten, die, op de juiste manier op elkaar afgestemd, voor een perfecte blend aan customer experience zorgen. 

    Lees verder »
    • Maxim van Schijndel (SAP Customer Experience)
    • 3 januari 2019
    • E-business Customer experience Data analytics
      • 8542
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you