-
De week op social: meer muziek op Facebook, Snap’s filteradvertenties en ‘engagementbait’ bestraft
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook bestraft engagementbait, Facebook zet gezichtsherkenning in voor het managen van je identiteit, Facebook partnert met Universal Music in deal om rechtenvrije muziek aan te bieden, Snapchat lanceert gesponsorde filters met animaties en Twitter voegt nieuwe Direct Message API-features toe.
-
De week op social: #‘s volgen op Insta, bedrijvenaccounts op WhatsApp en meer AR op Facebook en Snap
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram introduceert hashtags die je kunt volgen, WhatsApp introduceert drie verificatieniveau's voor bedrijven, Facebook opent Augmented Reality Studio voor iedereen, Snapchat lanceert Augmented Reality Tool 'Lens Studio' en Facebook maakt videocontent beter zichtbaar in de feed.
-
De week op social: Google zoekresultaten in selfies, Instagram Story Highlights en Pinterest Bot
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: populaire bekendheden beantwoorden vragen op Google in selfie-stijl, Messenger lanceert livestreaming voor gamers, Instagram introduceert standalone berichtenapp Direct en voegt Highlight-sectie voor je Stories toe en Pinterest lanceert Messengerbot en Chatextensie.
-
De week op social: Snapchat redesign, YouTube Stories en Instagram Regram-knop
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook test Messenger Broadcast voor bedrijven, Snapchat rolt een volledig redesign uit, Instagram test een regram-knop, YouTube test een variant van Stories voor creators en Facebook introduceert tool voor faciliteren mentorschap.
-
De week op social: live op Insta met je vrienden, Facebook blijft een copycat en Twitter Bookmarks
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram voegt uitnodiging voor deelname livestream toe, Messenger introduceert betalen met PayPal via chatextensie, Facebook lanceert chatbotcompetitie, Messenger verbetert fotokwaliteit met 4K foto's, Twitter noemt Save for Later-feature 'Bookmarks' en Messenger test kopie van Snapchat Streak.
-
De week op social: een nieuwe Facebook-app, Pinterest Pincodes en Instagram Stories op het web
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook lanceert een speciale app en website voor creatievelingen, Instagram rolt Stories uit naar het mobiele web, Snapchat voegt websitelinks toe aan lenzen en filters, Pinterest introduceert Pincodes en YouTube en Ticketmaster starten ticketverkoop op YouTube.
-
De week op social: nieuwe feed voor Snapchat, meer Story-opties op Insta en Messenger op je website
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram maakt Story Uploads 'ouder dan 24 uur' mogelijk, Twitter breidt aantal tekens uit naar 280, Snapchat kondigt nieuwe storyfeed aan, Facebook introduceert websiteplugin voor Messenger en artikelen krijgen een 'Monetization tab', Pinterest voegt bordsectie toe aan pinborden en Twitter rolt Tweetpromotie-abonnement uit.
-
De week op social: 1,37 miljard DAU’s voor Facebook, stopmotion op Instagram en Snapchat Pixelcode
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: het aantal dagelijkse gebruikers van Facebook groeit met 16 procent, Snapchat introduceert een conversion tracking pixel, Instagram rolt 2x Story Previews uit in nieuwsstroom, LinkedInPremium Insights nu met benchmarkdata voor bedrijvenpagina's, Microsoft voegt LinkedIn-profielen toe aan Outlook.com, Instagram introduceert stopmotion camera voor Stories en Facebook voegt drie features toe aan dynamische reisadvertenties.
-
De week op social: Instagram Live met vrienden en nieuwe tools voor Facebook groepen
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram introduceert live video met vrienden, Facebook rolt nieuwe tools uit voor groepbeheerders, Facebook geeft uitleg over de testen met aparte nieuwsstroom bedrijvenpagina's, Facebook Workplace lanceert desktop app met chatfunctie en LinkedIn voegt nieuwe smart replies toe aan Messaging.
-
De week op social: LinkedIn video-advertenties, Pinterest zoekadvertenties en Facebook screensharing
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook Live krijgt screensharing-feature, Pinterest biedt zoekadvertenties met geavanceerde autotargeting aan, Facebook test nieuwe custom audience targeting, LinkedIn test video-advertenties op mobiel, Facebook koopt populaire tienerapp TBH, Facebook rolt officieel de Explore-Feed uit, Facebook test abonnementenmodel Instant Artikelen, Twitter scherpt haar platformbeleid aan en WhatsApp voegt live locatie toe.
-
De week op social: Stories op Facebook Pagina’s, Facebook 3D-berichten en Snapchat Context Cards
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook rolt Stories uit naar bedrijvenpagina's, Facebook lanceert interactieve 3D-berichten in nieuwsstroom, Snapchat rolt Context Cards uit, Twitter voegt bookmarking-tool toe en YouTube lanceert nieuw videomaker-platform.
-
De week op social: peilingen in Instagram Stories, sponsoren Twitter shows en LinkedIn Geofilters
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram introduceert peilingstickers in Stories, Shopify test shoppen op Instagram, Instagram lanceert cross-posten van Stories naar Facebook, Snapchat helpt startende bedrijven met Accelerate, LinkedIn rolt Snapchat-achtige geofilters uit voor events en conferenties en Twitter kondigt InStream videoadvertenties aan in live videoshows.
-
De week op social: Vimeo gaat livestreamen, Twitter’s 280 tekens en Facebook gaat offline targeten
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Vimeo lanceert eigen product voor livevideo, Instagram biedt meer controle over reacties op je berichten, Twitter test 280 karakters in Tweets, YouTube introduceert nieuwe targetingopties, Facebook voegt Custom Audiences toe voor winkelbezoekers en biedt meer targetingopties voor Messenger-advertenties.
-
De week op social: Sponsoren YouTube, Pinterest lanceert 5000 targetingopties & Snap’s post-swipe-up
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: YouTube rolt sponsorprogramma verder uit, Google introduceert 'Start-Up with Google', Pinterest ontsluit 5.000 interesses voor advertentie-targeting, Twitter rolt feature uit met populaire artikelen, Pinterest introduceert nieuw self-serve creatief platform, Snapchat investeert in interactieve advertenties, Facebook voegt Instagramlink toe aan app en voegt menselijke reviews toe voor targetingopties advertenties.
-
De week op social: Facebooks nieuwe Ads Manager, adverteren met Stories en flinke groei Pinterest
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook rolt nieuwe Ads Manager uit, Instagram biedt adverteerders meer flexibiliteit met Stories, Facebook test pre-loaded Instant Videos, Facebook onthult Lifestyle Templates voor collectie-advertenties, Twitter rolt team-feature uit naar de eigen app, Facebook rolt nieuwe richtlijnen voor advertentie-inkomsten uit, Pinterest meldt 200 miljoen maandelijkse gebruikers en Google verbetert privacycontrols met nieuw dashboard.