Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

De Week Van Koot

gerelateerde topics

  • nieuws
  • voice
  • weeknieuws
  • artificial intelligence
  • coronacrisis

de week van koot experts

  • Gert Koot
    Aantal blogs: 43

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Nike lanceert een site voor Netscape Navigator 4.x om sneakers te verkopen

    Nike lanceert een site voor Netscape Navigator 4.x om sneakers te verkopen

    Een indrukwekkend statement van Nike, een bijzonder lief lettertype, digital advertising blijft groeien, het nieuwe fashion-shoppen van Gen Z en een toolbox om problemen op te lossen. Dit en nog veel meer in de update van deze week.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 1 juni 2020
    • Innovatie
      • 8998
      • 0
  • Burger King deed een geweldige influencer-actie en betaalde er niks voor

    Burger King deed een geweldige influencer-actie en betaalde er niks voor

    Deze week onder andere de groeiende Passion Economy, een archief van marketingcases, een briljante Burger King-ambush-actie en een Magic Sudoku als geweldige uitsmijter.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 25 mei 2020
    • Innovatie
      • 11168
      • 0
  • Dit is de eerste AR-toepassing die écht supergaaf is

    Dit is de eerste AR-toepassing die écht supergaaf is

    Twitter kondigde deze week aan dat alle medewerkers voor altijd thuis mogen werken als ze dat willen. Google en Facebook werken thuis tot minstens 2021. Is dit het begin van het nieuwe normaal? De intelligente werkplek? Voor al het overige (marketing)nieuws is hier De week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 18 mei 2020
    • Media Innovatie
      • 6050
      • 0
  • Zetten we een eerste stap richting de nieuwe wereld van Yuval Noah Harari?

    Zetten we een eerste stap richting de nieuwe wereld van Yuval Noah Harari?

    Nederland gaat weer een beetje open. De portemonnee moet helemaal open. Maar als ik eerlijk ben was het intelligente dicht wel even heel relaxed en rustig. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 11 mei 2020
    • Advertising Innovatie
      • 4958
      • 0
  • Is het tijd om Amazon in te ruilen?

    Is het tijd om Amazon in te ruilen?

    De omzet van Amazon is gestegen naar 10.000 euro per seconde. In een grafiek beweegt die omzetlijn dus in de goede richting. Helaas geldt dat voor te veel bedrijven niet. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 4 mei 2020
    • Innovatie
      • 5624
      • 0
  • Wat zijn de vijf fasen van covid-koopgedrag?

    Wat zijn de vijf fasen van covid-koopgedrag?

    Woningsdag. Koningsdagthuis. Nationale toost. Balkoningsdag. Koningsdagconcert. Gelukkig liggen de Europese wijnkelders tot de nok toe gevuld met onverkochte wijn. Mooie maandag, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 27 april 2020
    • Media Innovatie
      • 19134
      • 1
  • Moeten we niet stoppen met targeted advertising?

    Moeten we niet stoppen met targeted advertising?

    De corona-pandemie is volgens velen een wake-up call. Het moet anders, menselijker, bewuster. Dus stellen we een verhoging van de bonus voor en laten we de kinderen op Lesbos lekker zitten. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 20 april 2020
    • Advertising Innovatie Strategie
      • 5588
      • 0
  • De week van Koot: hoe klinken corona en Rutger Bregman?

    De week van Koot: hoe klinken corona en Rutger Bregman?

    Na de coronacrisis komen er geen grote veranderingen maar alles gaat gewoon sneller. Wie had twee maanden geleden kunnen bedenken dat wij allemaal binnenkort ‘track & traceable’ zullen zijn?

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 13 april 2020
    • Innovatie
      • 5674
      • 0
  • Bill Gates over corona en hoe een fastfoodketen nieuws gratis maakt

    Bill Gates over corona en hoe een fastfoodketen nieuws gratis maakt

    De paradox van dit moment is dat er in een tijd waarin er geschiedenis wordt geschreven, het bijna onmogelijk is om ons eigen verhaal te vertellen. En toch zijn marketeers meer nodig dan ooit. Ter leering ende vermaeck is hier weer wat nieuws van de week. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 6 april 2020
    • Media Innovatie
      • 4520
      • 0
  • Dit zijn inspirerende initiatieven in deze onzekere tijden

    Dit zijn inspirerende initiatieven in deze onzekere tijden

    Na de eerste coronaschok beginnen we nu langzaam weer de blik op morgen te richten. Gelukkig is er voor de tussenliggende periode steeds meer inspiratie beschikbaar als input voor het vormgeven van straks. Aan de slag dus! Maar: houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 30 maart 2020
    • Innovatie
      • 4572
      • 0
  • Seth Godin en Yuval Noah Harari over de impact van corona op ons leven

    Seth Godin en Yuval Noah Harari over de impact van corona op ons leven

    Ook deze week is er gewoon weer een update. Niet over de vergezichten van het vakgebied maar een kruising tussen corona en relevant nieuws. Verder: houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 23 maart 2020
    • Innovatie Strategie
      • 17222
      • 3
  • Coronavirus, Puma, Google en een koffie-abonnement

    Coronavirus, Puma, Google en een koffie-abonnement

    Het was een beetje een dilemma. Wel of geen nieuwsupdate deze week omdat er genoeg andere, belangrijkere zaken spelen. Maar het is ‘wel’ geworden! Mooie week gewenst en let vooral even op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 16 maart 2020
    • Advertising Innovatie
      • 4552
      • 0
  • De week van Koot: hey, luister eens!

    De week van Koot: hey, luister eens!

    Deze nieuwsupdate is geheel Covid-19 vrij. Je hoeft er niet je handen voor te wassen. Je kunt hem gewoon lezen in de openbare ruimte of in quarantaine. Dus voor het andere nieuws van deze week is hier is weer de update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 9 maart 2020
    • Innovatie
      • 4140
      • 0
  • Zo speel je in op het coronavirus & 9 andere wetenswaardigheden

    Zo speel je in op het coronavirus & 9 andere wetenswaardigheden

    Nederlandse bedrijven financierden jarenlang een klimaatscepticus, de militairen gaan helemaal niet naar Zeeland en Kick Out Zwarte Piet gaat undercover op het carnaval. Hoezo is er een issue met “vertrouwen”? Voor al het overige nieuws is hier is weer de update met het andere nieuws van deze week.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 24 februari 2020
    • Advertising Innovatie Strategie
      • 6144
      • 1
  • De week van Koot: Yuval Noah Harari, Clayton Christensen & TikTok

    De week van Koot: Yuval Noah Harari, Clayton Christensen & TikTok

    Ergens kwam deze week onderstaande quote van Steven Covey voorbij. Misschien is dit ook wel een van de essenties van ons vak. “The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.” Hier is weer de update met het laatste nieuws van deze week.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 10 februari 2020
    • Innovatie Strategie
      • 4474
      • 1
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you