Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Design

gerelateerde topics

  • merken
  • logo
  • branding
  • ux
  • podcast

design experts

  • Roel Stavorinus
    Aantal blogs: 7
  • Rutger Dragstra
    Aantal blogs: 3
  • Pieter Aarts
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Roel Stavorinus’ missie: marketeers en ontwerpers dichter bij elkaar brengen

    Roel Stavorinus’ missie: marketeers en ontwerpers dichter bij elkaar brengen

    Zelfstandig merk- en designstrateeg Roel Stavorinus is één van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip van de sluier over zijn talk op woensdag 2 september om 15:30 uur.

    Lees verder »
    • Nanny Kuilboer (MarketingTribune)
    • 26 augustus 2020
    • Brand design Innovatie Strategie Brand management
      • 4844
      • 0
  • Waarom NMW eigenlijk gewoon het grootste Nederlandse designcongres is

    Waarom NMW eigenlijk gewoon het grootste Nederlandse designcongres is

    Als designer kun je NIMA Marketing Day, dit jaar NIMA Marketing Week geheten, domweg niet overslaan. Het kost je een dag of een dagdeel, maar het levert je jaren aan inspiratie. Bovendien hoor je het perspectief van je opdrachtgever en leer je veel. Dit leerde ik van de afgelopen edities.

    Lees verder »
    • Roel Stavorinus (MELVINDAY)
    • 24 juli 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5160
      • 0
  • Zo gaan Samsung, Bol.com en Wehkamp slimmer om met hun verpakkingen

    Zo gaan Samsung, Bol.com en Wehkamp slimmer om met hun verpakkingen

    Met het duurzaam verpakken van je producten neem je als bedrijf je maatschappelijke verantwoordelijkheid om de impact op het milieu te beperken. Belangrijk, want steeds meer consumenten verwachten van bedrijven dat zij hun CO2-voetafdruk verlagen.

    Lees verder »
    • Marthijn van Oostveen (Vendrig Packaging)
    • 9 juli 2020
    • Innovatie
      • 8498
      • 0
  • Design groeit alleen door beter kijkje in hoofd van klant

    Design groeit alleen door beter kijkje in hoofd van klant

    Het eerste onderzoek onder Nederlandse opdrachtgevers van de designsector werd eind 2019 gepubliceerd. Inmiddels is glashelder dat investeren in design belangrijk is en daadwerkelijk effect heeft. Maar hoe kan dit bij de grote diversiteit aan designklanten nog overtuigender over het voetlicht worden gebracht?

    Lees verder »
    • Pieter Aarts (EPAM-Systems)
    • 13 maart 2020
    • Brand design
      • 7068
      • 0
  • Podcast: Pierre Janssen weet hoe je het maakt als merk in NYC

    Podcast: Pierre Janssen weet hoe je het maakt als merk in NYC

    Deze week in de Namarama-podcast een gesprek met Pierre Janssen de Limpens, creative director LUSHmedia, over hoe je scoort in de stad waar hij al twintig jaar woont en werkt: New York.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 14 februari 2020
    • Advertising Brand design Innovatie Loopbaan
      • 4464
      • 0
  • Groningen heeft een nieuwe huisstijl, maar meer durf is nodig

    Groningen heeft een nieuwe huisstijl, maar meer durf is nodig

    Groningers zijn nuchter en ingetogen. Zelfs als de hele provincie op z’n kop staat door de gevolgen van jarenlange gasboringen, dan nog houden de Groningers het netjes. Dat helpt ze misschien niet veel verder, maar dat is hoe ze zijn.

    Lees verder »
    • Roel Stavorinus (MELVINDAY)
    • 30 januari 2020
    • Advertising Brand design
      • 8394
      • 0
  • De toekomst van digital design

    De toekomst van digital design

    Digital wordt steeds meer de rode draad in merk- en productbeleving. Het is een integraal onderdeel geworden van de relatie tussen gebruiker en merk, waarbij de wisselwerking tussen de fysieke, analoge beleving naadloos aansluit op de digitale. Dat noem ik de digital marble cake: alle ingrediënten kloppen en vullen elkaar aan. En dat kan alleen slagen als er een goed recept is.

    Lees verder »
    • Bram van Rijen (Hoppinger)
    • 7 januari 2020
    • Brand design
      • 7836
      • 0
  • Ontwerpers, kom uit je design-bubble en gedraag je als een echte sparringpartner

    Ontwerpers, kom uit je design-bubble en gedraag je als een echte sparringpartner

    Wat vinden opdrachtgevers nu echt van designers en ontwerpbureaus? Wat verwachten ze precies? Zijn ze tevreden met het proces, de samenwerking en de resultaten? Hoe kunnen die designers en ontwerpbureaus ervoor zorgen dat hun opdrachtgevers succesvol zijn? En vooral: wat moeten ontwerpers anders doen om zélf succesvol te blijven? Voor de Nederlandse creatieve industrie zijn dit belangrijke vragen. BNO/Next Pack onderzocht daarom hoe design wordt gezien door opdrachtgevers. 

    Lees verder »
    • Pieter Aarts (EPAM-Systems)
    • 28 november 2019
    • Brand design
      • 12000
      • 0
  • Design versus advertising: de grenzen vervagen

    Design versus advertising: de grenzen vervagen

    Creatieven van traditionele reclamebureaus stappen steeds vaker in de schoenen van designers en tegelijkertijd ontpoppen diezelfde designers zich tot volledige merkbouwers. Vervagen de grenzen? De meningen verzameld: Dawn, OD Designstudio, Gazelle, Arla Foods, SuperRebel, Vandejong, Fitzroy, The Stone Twins en VBAT. "Wie heeft de regie?"

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 17 oktober 2019
    • Advertising Brand design
      • 7498
      • 0
  • Hoe design omgaat met verandering

    Hoe design omgaat met verandering

    Hoe faciliteer je verandering? En hoe spelen designers een rol binnen veranderende organisaties en speelvelden? Design Management Network debatteerde onlangs in Creative Factory Rotterdam over aspecten als nieuwe skills van designers en hoe je die ontwikkelt: 'embedded' of als bureau? Maar ook: hoe stomen opleidingen dit soort professionals klaar voor de toekomst?

    Lees verder »
    • Pieter Aarts (EPAM-Systems)
    • 11 oktober 2019
    • Brand design
      • 7310
      • 0
  • Podcast: wat design doet voor jouw merk

    Podcast: wat design doet voor jouw merk

    Als je een bedrijfsnaam hebt gevonden, is de volgende stap het laten ontwikkelen van een logo en een huisstijl. Daar valt een hoop over te vertellen. Als iemand veel weet over branding en identiteit, dan is het Roel Stavorinus: de man met een steeds wisselde functietitel én met een nieuwe bedrijfsnaam.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 28 september 2019
    • Contentmarketing Brand design
      • 8354
      • 0
  • Wat typografie voor een huisstijl kan doen

    Wat typografie voor een huisstijl kan doen

    Logo, lettertypes en kleur vormen de absolute basis van een huisstijl. Voeg daar beeld aan toe, fotografie en illustratie, en de vormgeving wordt al rijker. Pas het toe in communicatiemiddelen en de huisstijl komt tot leven. Om bij een van de basisbeginselen te beginnen: over lettertypes wordt vaak nogal makkelijk heen gestapt.

    Lees verder »
    • Roel Stavorinus (MELVINDAY)
    • 9 september 2019
    • Contentmarketing Brand design
      • 14322
      • 0
  • Evolutionary Site Redesign is beter alternatief voor nieuw website-design

    Evolutionary Site Redesign is beter alternatief voor nieuw website-design

    Wanneer de verwachtingen en resultaten van een website achterblijven, kan dit vele redenen hebben. Maar op de een of andere manier leeft vaak de overtuiging dat het design de belangrijkste oorzaak is van achterliggende resultaten. De oplossing lijkt dan ook vaak eenvoudig: een nieuw design voor je website. Toch blijven resultaten na een redesign vaak uit. Een evolutionaire aanpak is de oplossing: Evolutionary Site Redesign.

    Lees verder »
    • Jasper van Gils (Digital Growth Agency)
    • 23 augustus 2019
    • Brand design Innovatie
      • 6100
      • 0
  • Waarom de citymarketing van Eindhoven zo goed is

    Waarom de citymarketing van Eindhoven zo goed is

    Een tijd geleden publiceerde ik een artikel over de citymarketing van Eindhoven. Wat mij betreft is Eindhoven de beste case in Nederland als je iets wilt leren over citymarketing. Naar aanleiding van dat artikel kwamen er vragen. Waarom is die case zo goed en wat heeft het concreet opgeleverd? Relevante vragen die een antwoord verdienen.

    Lees verder »
    • Roel Stavorinus (MELVINDAY)
    • 7 februari 2019
    • Contentmarketing Brand design
      • 22030
      • 1
  • Het echte verhaal achter kleurrijk koraal

    Het echte verhaal achter kleurrijk koraal

    'Living Coral' (kleurcode: 16-1546) it is! Ieder jaar roept kleurenexpert Pantone de kleur van het jaar uit. Dit jaar heeft het bedrijf zich (vooral) laten inspireren door de kleurencirkel van Goethe en de natuur in al zijn pracht en kwetsbaarheid. Pantone speelt met de kleur van het jaar slim in op de trendgevoeligheid en commercie van kleur. Verwacht komend jaar dus veel poefjes, kaarsen en kussentjes in 'levend koraal'. Kleurt natuurlijk leuk bij je groene bank, maar kleur heeft in de natuur en maatschappij een heel ander doel…

    Lees verder »
    • Rutger Dragstra (Factor Tachtig)
    • 14 januari 2019
    • Advertising Contentmarketing Brand design
      • 7420
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you