Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Digital Marketing

gerelateerde topics

  • online tuesday
  • event
  • video
  • onderzoek
  • artificial intelligence

digital marketing experts

  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 6
  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 3
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Voorspellingen voor digital marketing in 2021

    Voorspellingen voor digital marketing in 2021

    2020: restaurants sloten zich aan bij marketplaces en/of lanceerde hun eigen webshops in enkele dagen tot weken in de hoop om deze bijzondere tijd te overleven. Fashion shops stapte massaal over op social e-commerce via kanalen als Instagram. En in 2021? In deze blogpost gaan we dieper in op drie voorspellingen omtrent digital marketing die, niet geheel verrassend, veelal customer experience en e-commerce succes als middelpunt hebben.

    Lees verder »
    • Eric Jan C. van Putten (Dynamicweb)
    • 24 december 2020
    • Social media Search Innovatie Strategie
      • 16368
      • 0
  • Tijdperk van tien jaar digitale groei komt ten einde

    Tijdperk van tien jaar digitale groei komt ten einde

    De Online Ad Spend Study 2019 van IAB Nederland laat wederom een groei zien van het budget voor digitale marketing. In 2019 ging in totaal 2,2 miljard euro van het marketingbudget naar digitale advertenties. Voor 2020 zijn de verwachtingen echter een stuk minder positief. Met de nieuwe realiteit van COVID-19 komt het tijdperk van tien jaar digitale groei ten einde.

    Lees verder »
    • VIA (VIA)
    • 18 juni 2020
    • Advertising
      • 7234
      • 0
  • Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

    Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

    Digitalisering is belangrijker dan ooit, zeker in het nieuwe normaal. Tegelijk blijft het digitale domein een doolhof van ondoorzichtige dienstverlening. Digital marketing is in tien jaar tijd volwassen geworden, zo viel deze week te horen tijdens de honderdste editie van Online Tuesday, maar de zoektocht naar aandacht, rendement en zakelijk succes duurt voort. Intussen blijven we China onderschatten.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 10 juni 2020
    • E-business Innovatie
      • 45742
      • 0
  • Corona en de impact op marketing: nu en straks

    Corona en de impact op marketing: nu en straks

    Dat het coronavirus een enorme impact op de samenleving heeft is duidelijk. En onze gezondheid heeft de hoogste prioriteit. Maar wat is de impact op (digital) marketing en hoe kunnen we hierop anticiperen als marketeers? Ik zet een aantal zaken voor je op een rijtje, zonder de illusie te hebben om compleet te zijn. Welke veranderingen treffen jouw bedrijf?

    Lees verder »
    • Pieter Voogt (PauwR)
    • 27 maart 2020
    • Innovatie Strategie
      • 33802
      • 4
  • Bijbel voor marketeers

    Bijbel voor marketeers

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'De Marketingbijbel voor een digitale wereld' van Bert van Wassenhove.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 29 november 2019
    • Advertising Social media Direct marketing Mobile Media Search Data analytics Innovatie
      • 14590
      • 1
  • Online Tuesday #93: digital marketing in 2020, in-house of outsourced?

    Online Tuesday #93: digital marketing in 2020, in-house of outsourced?

    Niks zo veranderlijk als het landschap van online marketing. Om alles in perspectief te zien is het nuttig om een momentopname te maken van ontwikkelingen die komend jaar gaan domineren. Online Tuesday doet dit op 12 november. Wordt marketing steeds meer een service? Worden bureaus overbodig? En waarom spreken trends elkaar tegen: kiezen marketeers vaker voor in-house of juist voor outsourcing?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 3 november 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 7720
      • 0
  • Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één

    Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één

    Maar liefst honderdtachtig sprekers deelden het beste en nieuwste van digital marketing tijdens Emerce Digital Marketing Live, vorige week in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Voor de aanwezige marketingprofessionals was het met zeven stages en 27 roundtables soms moeilijk kiezen. Overkoepelende topics: datagedreven personaliseren en automatiseren, en het inzetten van slimme AI-toepassingen, met als doel optimaal gebruikersgemak. Een selectie van de meest opvallende keynotes en cases van het event.

    Lees verder »
    • Maria Wierenga (Tomorrowmen)
    • 2 juli 2019
    • E-business Social media Direct marketing Customer experience E-commerce Innovatie
      • 16610
      • 2
  • Onderzoek NMD-bezoek: marketeers willen vooral betere marketeers worden

    Onderzoek NMD-bezoek: marketeers willen vooral betere marketeers worden

    Een onderzoek uitvoeren onder Nederlandse marketeers is zo makkelijk nog niet. Kost geld, tijd, iemand moet het voortouw nemen en de populatie is best lastig in beweging te krijgen. Maar een onderzoekje, dat we met een nogal vrijblijvend mailtje uitstortten over de aanstaande bezoekers aan de NIMA Marketing Day, leverde zonder veel getrek en gepeur zomaar tweehonderd respondenten op. En de uitkomst is minder voorspelbaar dan het op voorhand lijkt: marketeers willen meer marketing studeren, en liefst nog snel ook.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 19 juni 2019
    • Social media Direct marketing Mobile Search Data analytics affiliate marketing
      • 14440
      • 0
  • De uitdaging van Jumbo: van boodschappers naar ambassadeurs

    De uitdaging van Jumbo: van boodschappers naar ambassadeurs

    Wie kent het niet, de gele gloed met heldere witte letters wat zicht vormt tot de branding van Jumbo Supermarkten. De Brabantse supermarktketen is sinds 1996 niet meer uit het Nederlandse retaillandschap weg te denken. "We zitten in een snelrijdende – zeg maar gerust voortdenderende – trein. Het succes dat we hebben, heeft een aanzuigende werking op alle collega’s. We zijn dan ook allemaal gemotiveerd om er een succes van te maken", aldus Maurice Barten, Manager Marketing Online bij Jumbo. 

    Lees verder »
    • Sophia van der Schoor (Coty)
    • 10 juni 2019
    • E-business Contentmarketing E-commerce
      • 24250
      • 1
  • Marketeers, we lopen in ons nakie

    Marketeers, we lopen in ons nakie

    Wij marketeers zijn verslaafd. Aan hypewoorden om precies te zijn. Regelmatig namen we door de jaren heen een shotje user generated content, thought leadership, contentmarketing en recent nog waren we high op millennial-marketing. Als de roes is uitgewerkt, blijken het allemaal tamelijk onschuldige termen. Het ergste neveneffect is misschien de dikke, vieze walm die om de ware aard van goede marketing hangt. Maar onze nieuwste dope is wat mij betreft een stuk gevaarlijker. Je hebt hem vast al een keer (of honderd) gehoord: De Digitale Transformatie.

    Lees verder »
    • Rik ten Wolde (AFAS)
    • 8 april 2019
    • E-business Contentmarketing Data analytics Innovatie
      • 9334
      • 2
  • Waarom heet Traffic4u voortaan Reprise? Leg uit, Stijn Fien!

    Waarom heet Traffic4u voortaan Reprise? Leg uit, Stijn Fien!

    De digitale merken Traffic4u en Super Digital verdwijnen. Moederbedrijf IPG Mediabrands lanceert in Nederland een nieuw label voor digital marketing: Reprise. Stijn Fien, die leiding gaf aan Traffic4u, wordt managing director voor heel Reprise Nederland. Hij licht de strategische keuze toe. "Natuurlijk was het even jammer."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 28 februari 2019
    • Advertising Direct marketing Mobile Brand design Data analytics Innovatie
      • 8814
      • 0
  • Wek de (bijna) dode allround marketeer weer tot leven

    Wek de (bijna) dode allround marketeer weer tot leven

    Gezocht: SEO-marketeer, SEA-marketeer, e-mailmarketeer, contentmarketeer, databasemarketeer, kanaalmarketeer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat goed met de economie, en dus wordt er weer meer geïnvesteerd in marketing. Marketingvacatures schieten als paddenstoelen uit de grond. Specialisatie is het toverwoord en marketeers moeten tegenwoordig vooral ook heel digitaal zijn. Maar niet iedereen in je doelgroep zit op alle social kanalen, kijkt nooit meer traditioneel tv of leest geen krant. En de reis van een klant loopt vaak door meerdere marketingspecialisaties heen. Een pleidooi voor de allround marketeer.

    Lees verder »
    • Evert Vols (Buro Improof)
    • 6 december 2018
    • Customer experience Loopbaan
      • 18434
      • 7
  • De genadeloze marketinglessen van Mark Ritson

    De genadeloze marketinglessen van Mark Ritson

    “De scheldende Australiër.” Een veelzeggende introductie van marketing-professor Mark Ritson tijdens een recent mediacongres in Nederland. Inderdaad, als spreker en als columnist van MarketingWeek neemt de hoogleraar nooit een blad voor de mond. Reden genoeg voor Marketingfacts om langdurig met Ritson te spreken: over brand-purpose als misbruikte claim, over de leugen van millennial-marketing en de ondraaglijke leegheid van het reclamefestival in Cannes.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 19 november 2018
    • Advertising Contentmarketing Data analytics
      • 26952
      • 0
  • Ivo Roefs (Dutch Digital Agencies): “De meest succesvolle merken houden koers”

    Ivo Roefs (Dutch Digital Agencies): “De meest succesvolle merken houden koers”

    Tot voor kort was Ivo Roefs topman ('co-CEO') van een van Nederlands grootste reclamebureaus (DDB & Tribal). Nu is hij voorzitter van Dutch Digital Agencies (DDA). Wat is zijn visie op de ontwikkelingen in de reclamewereld? En waar wil hij zich als voorzitter van deze branchevereniging annex kennisplatform de komende tijd vooral op richten? "Strategie is te theoretisch geworden."

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 23 oktober 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 8472
      • 0
  • Online Tuesday verhuist en verkent nieuwe generaties

    Online Tuesday verhuist en verkent nieuwe generaties

    Online Tuesday vernieuwt en verhuist! Na jarenlang De Nieuwe Liefde slaat onze maandelijkse dosis digitale marketing op locatie vanaf deze maand zijn vleugels uit. De eerste editie van het nieuwe seizoen vindt op 11 september plaats in het IBM Building, direct naast startup-walhalla B.Amsterdam. Bij vernieuwing hoort ook een kijk in de toekomst. Dat doet Online Tuesday door in te zoomen op de nieuwe generaties: ‘How to reach generation X, Y, Z and beyond!’ 

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 7 september 2018
    • E-business Contentmarketing Marketingfacts
      • 13066
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you