Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Diversiteit

gerelateerde topics

  • inclusiviteit
  • reclame
  • branding
  • podcast
  • mvo

diversiteit experts

  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 5
  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 3
  • Thomas Romers
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • ReclameReview: iedereen lacht bij Pride Amsterdam

    ReclameReview: iedereen lacht bij Pride Amsterdam

    Veel aandacht dezer dagen voor de Pride Week in Amsterdam, met als eclatant hoogtepunt natuurlijk komende zaterdag de Canal Parade. Menig bedrijf grijpt dit evenement aan om zich van zijn inclusiefste kant te laten zien, dus ook gastheer Gemeente Amsterdam. In een sferische campagne-video passeren uiteenlopende Amsterdammers de revue, inclusief de beroemde dragqueen Jennifer Hopelezz.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 31 juli 2019
    • Advertising Media Contentmarketing
      • 9472
      • 0
  • Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

    Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

    HelloMasters is de wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering vertelt Steph Morrow van VIRTUE Amsterdam, het creatieve bureau van Vice Benelux, over de veranderingen van marketing in de global economy, het agency-model, influencer-marketing en teamcultuur.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 17 april 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 16964
      • 0
  • Diversiteit is geen modegril, maar een moneymaker

    Diversiteit is geen modegril, maar een moneymaker

    Diversiteit is geen modegril, maar een onmisbare eigenschap van bedrijven om hun doelgroep in de volle breedte te begrijpen. En daar dus ook meer geld mee te verdienen. Dat laatste wordt door critici vaak vergeten in het diversiteitsdebat. Dit debat kreeg deze week een eigen podium én ranglijst in het reclame- en mediavak, met de lancering van de #Kleurrijke50. Het Diversity Event was een statement dat onze branche écht inclusiever en diverser wil worden. Dat is broodnodig. Een veelkleurig verslag.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 5 oktober 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 17138
      • 3
  • ReclameReview: emo-multiculti van Plus Supermarkten

    ReclameReview: emo-multiculti van Plus Supermarkten

    De vluchtelingenkwestie is een lastig onderwerp, maar Plus Supermarkten durft het aan om deze thematiek op te voeren in zijn nieuwe tv-commercial. Is het verhaal over de vriendschap tussen Lucas en Ismail een schot in de roos of misplaatst politiek-correct?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 augustus 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 19338
      • 4
  • IncludeNow wil noodzaak aantonen van diversiteit in marketing

    IncludeNow wil noodzaak aantonen van diversiteit in marketing

    Met de diversiteit in het marketingvak is het slecht gesteld. Om daar iets aan te veranderen hebben vier marketingprofessionals in april de stichting IncludeNow opgericht. Daaromheen hangt een community van sympathisanten, die meewerkt aan concrete initiatieven, waaronder een online platform. "Als je niet de taal van alle doelgroepen spreekt, dan verkoop je minder producten."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 7 mei 2018
    • Advertising Contentmarketing Loopbaan
      • 17234
      • 3
  • ReclameReview: Jade trekt meer vrouwelijke kandidaten dan Opel

    ReclameReview: Jade trekt meer vrouwelijke kandidaten dan Opel

    Wat doe je als merk wanneer er steeds maar weer mannen solliciteren op een verkoopfunctie en je toch echt beter wil aansluiten bij het vrouwelijke deel van je doelgroep? Opel deed het als volgt: door zich te vermommen als Jade.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 7 maart 2018
    • Advertising
      • 16518
      • 0
  • Wordt 2018 het jaar van seksloze eventmarketing?

    Wordt 2018 het jaar van seksloze eventmarketing?

    In de sportwereld zijn ze al in de ban. De walk-on girls bij darten, de ronde missen bij de wielersport (Amstel Gold Race en de Ronde van Spanje), en de pitspoezen bij de Formule 1 zijn afgeschaft. Vrouwen mogen niet langer puur als lustobject neergezet worden. Een goede ontwikkeling. Maar dit opent een lastige discussie want wanneer ben je een lustobject? En wat vinden vrouwen er zelf van? 

    Lees verder »
    • Yvonne van Bokhoven (LEWIS)
    • 12 februari 2018
    • Contentmarketing
      • 23046
      • 8
  • Hoe Heineken 150 jaar vrouwenemancipatie door de afvoer spoelt

    Hoe Heineken 150 jaar vrouwenemancipatie door de afvoer spoelt

    ‘s Avonds laat. Telefoon. “Met wie?” Een krakerige stem aan de andere kant van de lijn. Aletta Jacobs. “Het is hier onder de grond al vochtig genoeg, zonder de tranen die ik moet laten om de nieuwe Heineken-campagne.”

    Op televisie zien we commercials, waarin vrouwen vertellen dat ze het leuker vinden als een man iets minder drinkt tijdens het stappen. Hoofdzakelijk gaan de gesprekjes over versieren, iemand mee naar huis nemen, indruk maken. Kortom, over seks.

    Lees verder »
    • Rob Okhuijsen (Okhuijsen Communicatie)
    • 5 februari 2016
    • Advertising Contentmarketing
      • 25072
      • 9
  • Mobiele telefoon bevordert cultuuromslag, emancipatie en migratie

    Mobiele telefoon bevordert cultuuromslag, emancipatie en migratie

    De mobiele telefoon draagt bij aan sociale en culturele veranderingen in de wereldorde. Dat stelt de Britse filosofe Sadie Plant, die in 1997 met haar geruchtmakende boek 'Zeros +Ones' de geuzentitel 'cyberfeministe' verwierf.

    Lees verder »
    • Marco Derksen (Upstream)
    • 23 maart 2003
    • Mobile
      • 5734
      • 0
  • « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you