-
Digital Out of Home naar 21 miljoen euro in eerste kwartaal 2022
De bestedingen aan Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op € 49,3 miljoen (€22,6 miljoen in Q1 2021). De grootste groei kwam in dit kwartaal voor rekening van Digital Out of Home.
-
OOH-markt herstelt in 2021, nog niet op niveau 2019
De bestedingen aan (digital) Out Of Home reclame zijn in 2021 met 32% gegroeid tot een bedrag van €187 miljoen. De grootste groei kwam in 2021 voor rekening van digitale out of home (DOOH), waar € 84 miljoen aan werd besteed tegen €52 miljoen in 2020. Het aandeel van digitaal staat daarmee inmiddels op 45%. Dat meldt Outreach vanmorgen in een persbericht.
-
Adfact: Bruto mediabestedingen 2021 naar 4,7 miljard
Nederlandse adverteerders gaven, ondanks weer een coronajaar, meer uit aan reclame in 2021 ten opzichte van vorig jaar. Tot nu toe is er in 2021 meer dan 4,7 miljard euro uitgegeven. Het gaat hier om bruto mediabestedingen in de traditionele media (radio, televisie, bladen), Out of Home en bioscoopreclame. Al met al een stijging van 10 procent in vergelijking met 2020. Dit blijkt uit voorlopig onderzoek naar de totale brutomediabestedingen van 2021 van Adfact.
-
To DOOH or not to DOOH?
Begin november vond ‘DOOH On the Move’, plaats. Dit event, georganiseerd door Exterion Media en VIA Nederland, stond volledig in het teken van Digital-Out-of-Home (DOOH). De digitale out-of-home markt groeit door en door het groeiend belang van contextuele targeting, wordt DOOH in de mediamix steeds belangrijker voor adverteerders (zie ook deze DOOH-best practices van Martine Hammink van Sage+Archer). In dit artikel geef ik graag een toelichting op de waarde van DOOH voor je mediamix; de valkuilen en hoe je succes effectief kunt meten.
-
5 tips voor effectieve Digital Out of Home creatie deze feestdagen
Dankzij programmatic digital out-of-of-home advertising hebben marketeers nu meer instrumenten in de strijd om de aandacht van consumenten buitenshuis. In deze eerste blogpost behandel ik enkele best practices om die visuele toolkit slim in te zetten tijdens de kerstcampagnes.
-
Digital Out of Home en online ads in lift door uitfasering third party cookies
Alfi, een SaaS-advertentieplatform, gaf opdracht aan PureProfile om senior managers in de VS, het VK, Canada, China, Frankrijk, Duitsland en de VAE te bevragen naar verwachte budgetverschuivingen door de third party cookie uitfasering. 85% van deze senior managers verwacht een toename in DOOH en online reclame.
-
Digitaal pionieren in de binnenstad
Wat is Digital Out-of-Home (DOOH) nou eigenlijk, hoe werkt het en wat zijn de ontwikkelingen? De stad Groningen laat het zien.
-
4 voorbeelden van nieuwe interactiemogelijkheden in Digital Out of Home
De digitale transformatie heeft ook in het Digital Out of Home (DOOH)-domein stappen gemaakt. Naast programmatic buying biedt DOOH nu ook mogelijkheden voor realtime adverteren, beacons en realtime aansturing. Ontwikkelingen die ervoor zorgen dat reclameuitingen steeds doelgroep gerichter, digitaler en efficiënter worden.