Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Duurzaam

gerelateerde topics

  • fast moving targets
  • duurzaamheid
  • mvo
  • milieu
  • facebook

duurzaam experts

  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 7

  • Aantal blogs: 5
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Marketeers drukken te veel hun stempel op de samenleving

    Marketeers drukken te veel hun stempel op de samenleving

    Beste Ronald,
    Ik las je reactie op Twitter op mijn betoog dat marketeers te veel in de greep van het do good-virus zijn. Ik respecteer je inzichten en ideeën, vandaar een blogposting als reactie omdat het aantal karakters op Twitter hiervoor niet toereikend is. Allereerst over de macht van marketeers die ik, zoals jij stelt, wellicht wat overschat.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 20 augustus 2020
    • Advertising Strategie
      • 7694
      • 5
  • Consumenten duwen merken de morele arena in

    Consumenten duwen merken de morele arena in

    Het leven was vele jaren geleden eenvoudig. Je leidde een bedrijf, verdiende geld en het land werd geleid door regering en parlement. Best simpel. Je moest je aan enkele regels en wetten houden, laten zien dat je ethisch bezig was en je fiduciaire plicht kon uitvoeren. Dit alles was netjes opgeborgen in wat we – heel slim – de ‘private sector’ noemden. Fast forward naar 2020 en niets is meer privaat. Ondernemingen bevinden zich vandaag de dag in een arena waar moraliteit allesbepalend is. En dat werd tijd.

    Lees verder »
    • Rene Repko (the New Bazaar)
    • 23 juli 2020
    • Innovatie Strategie Brand management
      • 5512
      • 1
  • Coca-Cola wil alle verpakkingen terug

    Coca-Cola wil alle verpakkingen terug

    Coca-Cola is het feelgood-merk bij uitstek. Hoe houdt de organisatie de merkwaarden vast in tijden van corona? Een gesprek met Ben Bijnens, directeur Benelux Coca-Cola. 

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 21 juli 2020
    • Innovatie Strategie
      • 20998
      • 2
  • Zo gaan Samsung, Bol.com en Wehkamp slimmer om met hun verpakkingen

    Zo gaan Samsung, Bol.com en Wehkamp slimmer om met hun verpakkingen

    Met het duurzaam verpakken van je producten neem je als bedrijf je maatschappelijke verantwoordelijkheid om de impact op het milieu te beperken. Belangrijk, want steeds meer consumenten verwachten van bedrijven dat zij hun CO2-voetafdruk verlagen.

    Lees verder »
    • Marthijn van Oostveen (Vendrig Packaging)
    • 9 juli 2020
    • Innovatie
      • 8806
      • 0
  • Pieter Pot werkt aan een slimme pot die zijn eigen inhoud checkt

    Pieter Pot werkt aan een slimme pot die zijn eigen inhoud checkt

    Supermarkten staan vol met verpakte producten, waarvan de verpakking na gebruik direct in de prullenbak belandt. Dat moet anders, stelt ondernemer Jouri Schoemaker. En met zijn bedrijf Pieter Pot laat hij zien dat het ook anders kan.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 11 mei 2020
    • Innovatie
      • 6180
      • 0
  • Thomas Kascha (Natural Tableware): groene patatbakjes voor een groenere wereld

    Thomas Kascha (Natural Tableware): groene patatbakjes voor een groenere wereld

    Je kunt patat verkopen in een plastic bakje, of je kiest voor een duurzaam alternatief. Dat alternatief biedt het bedrijf Natural Tableware, dat duurzame wegwerpserviezen maakt. Eigenaar Thomas Kascha ontdekte de recyclebare producten tien jaar geleden in Japan. Aanvankelijk werkte hij samen met de producent, maar inmiddels produceert hij zelfstandig.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 6 april 2020
    • Innovatie
      • 3974
      • 0
  • Experts inzetten voor promotie duurzaam gedrag? Best risicovol

    Experts inzetten voor promotie duurzaam gedrag? Best risicovol

    Hoe beweeg je mensen richting duurzamer gedrag? Vaak worden experts of bekende mensen ingezet om een milieuvriendelijker levensstijl te promoten. Maar uit onderzoek blijkt dat dit niet altijd werkt.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 26 maart 2020
    • Strategie
      • 9082
      • 0
  • Unplastic: waarde creëren met bierafval

    Unplastic: waarde creëren met bierafval

    Biochemicus Lori Goff ontdekte tijdens het bierbrouwen dat het restwater kan worden gebruikt als duurzame oplossing voor plasticvervuiling. Ze richtte haar bedrijf Outlander Materials op om zo een bijdrage te kunnen leveren aan een circulaire economie.

     

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 9 maart 2020
    • Innovatie
      • 4362
      • 0
  • “Fuck fast fashion, lang leve tweedehands”

    “Fuck fast fashion, lang leve tweedehands”

    “Fuck fast fashion” is het motto van Thijs Verheul, medeoprichter van online marktplaats voor tweedehands kleding United Wardrobe. “Het is triest dat er nog steeds zo massaal gekozen wordt voor goedkope – niet duurzame – kleding”. In gesprek met Verheul over de ontwikkelingen binnen de kledingmarkt.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 3 maart 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5192
      • 2
  • Pepermunt met een missie en de obstakels op de weg

    Pepermunt met een missie en de obstakels op de weg

    Hoe verover je als nieuwe, duurzame pepermunt schapruimte? Dat is niet zo makkelijk, weet Floor van der Steen van Max’s Organic Mints.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 24 februari 2020
    • Strategie Brand management
      • 4034
      • 0
  • 5 tips en tricks voor overtuigende groene advertenties

    5 tips en tricks voor overtuigende groene advertenties

    Door de toenemende interesse in het milieu van consumenten en overheden, zien bedrijven ook steeds vaker het belang van milieuvriendelijke, duurzame producten. Maar hoe adverteer je deze duurzame producten nu het best? In deze blog vind je tips en tricks voor overtuigende groene advertenties.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 13 februari 2020
    • Advertising
      • 5660
      • 0
  • De marketing-impact van Too Good to Go

    De marketing-impact van Too Good to Go

    In april en mei 2020 vindt de tweede editie van de NIMA Impact Marketing Challenge plaats. Dit programma biedt young professionals in marketing de mogelijkheid om een propositie te ontwikkelen met een duidelijke duurzame maatschappelijke impact. Hierbij komen alle aspecten van een succesvolle propositie aan bod. Head of marketing Marieke Graat van anti-verspillingsbedrijf Too Good to Go gaat er de troepen toespreken.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 7 februari 2020
    • Innovatie Strategie
      • 10174
      • 0
  • De duurzame transitie begint bij grondstoffen

    De duurzame transitie begint bij grondstoffen

    Op dit moment komen veel belangrijke grondstoffen voor computers of mobiele telefoons uit China. Daar liggen de aders, waardoor het rendabel is ze uit de grond te halen. Probleem: de middenklasse van Azië groeit razendsnel. En al die mensen willen straks ook allemaal een mobieltje of een computer. Dan is het maar de vraag of Europa nog grondstoffen kan kopen. "We stevenen af op grondstofschaarste. Daarom moeten we onze grondstofketens in Europa beter gaan borgen. Dat houdt onze welvaart op niveau. Als we dat niet doen, dan hebben we echt een probleem”, aldus Niels Wagemaker van Circular Industries. 

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 20 januari 2020
    • Innovatie Loopbaan
      • 5216
      • 0
  • Waarom zijn we zo gek op ‘natuurlijke’ producten?

    Waarom zijn we zo gek op ‘natuurlijke’ producten?

    Veel merken benadrukken de natuurlijke herkomst van hun producten of ingrediënten, zoals Benbits met hun '100 procent natuurlijke kauwgom', Maggi met 'kippenbouillon met natuurlijke ingrediënten', de 'Puur Natuur'-productlijn van Albert Heijn en de 'Natuurlijk Lekker'-mixen van Knorr. Psychologen en biologen zochten uit waarom mensen 'natuurlijk' nou eigenlijk zo waarderen.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 17 oktober 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 10578
      • 0
  • ReclameReview: HEMA gelooft in duurzaam, niet in duur

    ReclameReview: HEMA gelooft in duurzaam, niet in duur

    Natuurlijk blijft het altijd "Echt HEMA", want die slogan zit in ons nationale onderbewustzijn gebakken. Maar toch werd het tijd voor een nieuwe manier van communiceren. Deze commercial is de eerste van de nieuwe campagne.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 18 september 2019
    • Advertising
      • 8732
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you