Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Economie

gerelateerde topics

  • interview
  • e-commerce
  • innovatie
  • podcast
  • identiteit

economie experts

  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 2
  • Anisha Sivakumaran
    Aantal blogs: 1
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Verduurzaming van Unilever wordt bepaald door marketing en grootkapitaal

    Verduurzaming van Unilever wordt bepaald door marketing en grootkapitaal

    Grootkapitaal domineert de strategie van bedrijven als Unilever, Thuisbezorgd (Takeaway) en Hema. Zij moeten snel groeien en een grote, dominante wereldspeler worden om zo maximaal rendement op te leveren voor hun investeerders. Duurzaamheid is leuk, maar alleen als de consument bereid is ervoor te betalen. Welkom in de wereld van marketing en grootkapitaal.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 19 juni 2020
    • Strategie Brand management
      • 6532
      • 2
  • Podcast: hoe DeGiro met een klantenstop bouwde aan vertrouwen

    Podcast: hoe DeGiro met een klantenstop bouwde aan vertrouwen

    Zonder vernieuwing geen koppositie, zonder kwaliteit geen vertrouwen of groei. Dat zegt Esmond Berkhout, CEO van DeGiro, in de podcast OnBrandScan. De online broker voor particuliere beleggers groeit dankzij een toegankelijk platform met lage kosten. Door te investeren in kennisdeling wil DeGiro zijn reputatiewaarde verhogen. “We gaan particulieren opleiden tot verstandige beleggers.”

    Lees verder »
    • Stef Heutink (IVRM Reputatie)
    • 13 juni 2020
    • Strategie Brand management
      • 5620
      • 0
  • Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert

    Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert

    In de huidige crisis wordt het schrijnend duidelijk dat onze economie afhankelijk is van een breed scala aan factoren. Onder andere de drijvende kracht van data en de mogelijkheden van AI maken het speelveld voor economen lastig. Zijn er manieren om deze factoren beter in kaart te brengen? Digital Waves spreekt er over met Hans Stegeman van Triodos Investment Management.

    Lees verder »
    • Anisha Sivakumaran (Digital Waves)
    • 10 mei 2020
    • E-business Innovatie
      • 28678
      • 0
  • De 1,5-metereconomie is geen alternatief voor de retail

    De 1,5-metereconomie is geen alternatief voor de retail

    Uit onderzoek van Locatus blijkt dat deze week driekwart van de winkels weer open is. Ik was vorige week even in de stad en zag: winkels gaan open maar het is armoede. Er is geen keus. Net als vele andere bedrijven vallen ze ergens tussen wal en schip. Je hebt je voorraad al ingekocht en dan valt plots de handel weg. Niet een beetje maar heel erg weg.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 16 april 2020
    • Strategie
      • 7870
      • 0
  • Guido van Nispen (PCENL): “Stel de mens centraal in de economie”

    Guido van Nispen (PCENL): “Stel de mens centraal in de economie”

    Onze hedendaagse economie is over het algemeen taakgericht. Mensen moeten taken vervullen, maar als een robot of een machine het beter kan, dan worden de mensen vervangen. Dat gaat over de efficiëntie van het proces. Dat moet anders kunnen, meent Guido van Nispen van PCENL. Niet de taak, maar de mens moet centraal komen te staan in de economie. Ofwel: the People Centred Economy. 

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 23 december 2019
    • Loopbaan
      • 5072
      • 0
  • AI moet niet alleen van technologische elite zijn

    AI moet niet alleen van technologische elite zijn

    Laten we elkaar niet voor de gek houden: al die zogenaamde zelflerende machines kunnen eigenlijk helemaal niet zelf leren. Niet autonoom, althans. Uiteindelijk zijn het echte mensen die programmeren hoe een computer informatie verzamelt en verwerkt. Het maakt nogal wat uit welke basisbeginselen en algoritmes je meegeeft. Een groep Nederlandse organisaties introduceert daarom een Nationale AI-cursus. Het doel: zo veel mogelijk Nederlanders laten kennismaken met het fenomeen Artificial Intelligence – en dus niet alleen de technologische elite.

    Lees verder »
    • Freek Janssen (LEWIS)
    • 28 december 2018
    • E-business Data analytics Innovatie
      • 10808
      • 0
  • China in digitale context

    China in digitale context

    Als we aan China denken, dan kunnen we twee beelden in ons hoofd hebben: het land van smog en onderdrukte mensen ofwel de kolos die onvermijdelijk de wereldeconomie zal beheersen. Geen van beide opvattingen is bijzonder nuttig, want ze reduceren nuances tot uitersten. In plaats van te kijken naar wat goed of slecht is in het China van vandaag, is het interessanter om te kijken hoe het ánders is. De beste manier is om te kijken hoe wij anders denken, schrijft strateeg Jaap Grolleman, woonachtig in China en getrouwd met een Chinese. Een nadere kijk op de Chinese cultuur, economie en digitale ontwikkelingen.

    Lees verder »
    • Jaap Grolleman (GoEast Mandarin)
    • 24 september 2018
    • E-business Innovatie
      • 10526
      • 2
  • Waarde verhogen van je webwinkel

    Waarde verhogen van je webwinkel

    Vaak worden webshops pas gewaardeerd rond het moment van overname: een verkoper is benieuwd wat zijn onderneming waard is en een koper wil vaststellen hoeveel hij of zij maximaal aan de overname zou moeten uitgeven. Het is echter nuttig om ook bij de waarde stil te staan wanneer van een overname nog geen sprake is. Het waarderen van een webwinkel geeft namelijk ook goede handvatten om de waarde van de shop mee te verhogen, zolang de eigenaar deze zelf nog beheert.

    Lees verder »
    • Sander Scholten (WebshopOvername B.V.)
    • 2 maart 2018
    • E-commerce
      • 12908
      • 0
  • Marieke Blom (Hoofdeconoom ING Nederland) over de Nederlandse economie na de crisis

    Marieke Blom (Hoofdeconoom ING Nederland) over de Nederlandse economie na de crisis

    De Nederlandse Bank voorspelt weer gunstige ontwikkelingen voor de Nederlandse economie. In 2017 wordt een economische groei van 2,5 procent verwacht. Hoe kan een entrepreneur in de huidige economische situatie succesvol ondernemen?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 6 juli 2017
    • E-business
      • 12149
      • 0
  • Waarom Nobelprijs-winnaar Paul Krugman de technologische revolutie niet begrijpt

    Waarom Nobelprijs-winnaar Paul Krugman de technologische revolutie niet begrijpt

    Nobelprijswinnaar voor de Economie Paul Krugman schrijft in zijn recente column "The Big Meh" voor The New York Times dat het digitale tijdperk fel overroepen is. Ik leg je graag uit waarom de wereldvermaarde econoom Krugman een econoom van de oude orde is.

    Lees verder »
    • Mischa Verheijden (Mischa.be)
    • 27 augustus 2015
    • E-business
      • 10802
      • 2
  • Ruud Veltenaar (Trendwatcher): “We hebben de illusie dat we leven in een democratie”

    Ruud Veltenaar (Trendwatcher): “We hebben de illusie dat we leven in een democratie”

    Trendwatcher, filosoof en spreker Ruud Veltenaar geeft colleges en lezingen over 'de toekomst'. Oftewel, de doldwaze veranderingen waarmee mensen en instituten worden geconfronteerd. "Een wereld die snel transformeert en op weg is naar een volgende fase in onze beschaving."

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 8 juni 2015
    • E-business
      • 17479
      • 1

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you