Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Email Aflevering

gerelateerde topics

  • emailmarketing
  • email benchmark
  • welkomcampagne
  • verzendlijst
  • unsubscribe

email aflevering experts

  • Jasmijn Hemersma
    Aantal blogs: 2
  • Jordie van Rijn
    Aantal blogs: 1
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • E-mailmarketeers: zie een uitschrijfintentie als kans

    E-mailmarketeers: zie een uitschrijfintentie als kans

    Het is natuurlijk jammer als mensen zich uitschrijven nadat ze je, met zorg gemaakte, e-mail hebben ontvangen. Hoe goed je mail ook is, er is altijd een percentage dat zich uitschrijft. Misschien heb je er (nog) niet over nagedacht, maar als je tijd investeert in het maken van een goed afmeldproces kun je 15 tot 20 procent van de potentiële uitschrijvers toch houden als opt-in.

    Daarnaast is een goed afmeldproces een vereiste voor een solide basis voor je e-mailmarketingactiviteiten. In dit artikel geef ik je info en tips over hoe je een goed afmeldproces opzet.

    Lees verder »
    • Jasmijn Hemersma (Adwise - Your Digital Brain)
    • 21 november 2017
    • E-business Direct marketing E-commerce
      • 53293
      • 0
  • Tips voor een goede welkomstcampagne: de allereerste indruk

    Tips voor een goede welkomstcampagne: de allereerste indruk

    Als marketeer wil je natuurlijk een zo groot mogelijke database met kwalitatieve nieuwsbriefinschrijvers. Elke nieuwsbriefinschrijver is er weer één. Om de nieuwsbriefinschrijver zo lang mogelijk vast te houden, is het belangrijk dat je een onuitwisbare eerste indruk maakt met de allereerste e-mail die de ontvanger in zijn inbox krijgt. Want een eerste indruk maak je maar één keer! Dit kun je doen met een welkomstmail of welkomstflow (een reeks aan mails). In dit artikel lees je hoe je die onvergetelijke indruk maakt met een top-welkomstflow. 

    Lees verder »
    • Jasmijn Hemersma (Adwise - Your Digital Brain)
    • 4 mei 2017
    • Direct marketing
      • 43080
      • 8
  • Alles wat marketeers moeten weten over DKIM, PTR, SPF en DMARC

    Alles wat marketeers moeten weten over DKIM, PTR, SPF en DMARC

    Het ontvangen en versturen van e-mail is één van de meest gebruikte vormen van communicatie in ons land, dagelijks worden miljoenen e-mails verstuurd en ontvangen. E-mailmarketing is zelfs al voor het vierde achtereenvolgende jaar het populairste online kanaal. E-mail is dus nog steeds hot, maar helaas ook kwetsbaar. Denk hierbij aan mails waarin ongevraagde producten of diensten worden aangeboden of waarin kwaadwillende proberen gevoelige informatie als inloggegevens of creditcard informatie buit te maken.

    Om het e-mailverkeer in Nederland veiliger te maken hebben bedrijfsleven, brancheorganisaties en de overheid de handen in één geslagen en op 2 februari 2017 de ‘Veilige E-mail Coalitie’ opgericht. De standaarden waar zij voor staan, worden in dit artikel behandeld en biedt jou handvatten om de veiligheid van het e-mailverkeer binnen jouw organisatie onder de loep te nemen en waar kan veiliger te maken. 

    Lees verder »
    • Elmer Lijst (Argeweb)
    • 23 maart 2017
    • Direct marketing
      • 37883
      • 0
  • E-mail Benchmark 2017: alles wat je moet weten over e-mailmarketingdata en stats

    E-mail Benchmark 2017: alles wat je moet weten over e-mailmarketingdata en stats

    Vandaag heeft e-Village de 14e editie van de E-mail Benchmark, het grootste periodieke e-mailonderzoek in de Nederlandse markt, gepubliceerd. En, om met de woorden van John Ewbank te spreken, de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier: e-mail wordt inmiddels meer op mobiel (54,22 procent) dan op desktop (45,78 procent) geopend. Deze en de andere opvallende uitkomsten zet ik voor je op een rij aan de hand van 9 grafieken. ​

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 8 maart 2017
    • Direct marketing
      • 33568
      • 3
  • Zo verhoog je open rates met een sterke onderwerpsregel

    Zo verhoog je open rates met een sterke onderwerpsregel

    Het optimaliseren van de onderwerpsregel schiet er bij sommige e-mailmarketeers er nog weleens bij in. Omdat ze het te druk hebben met het beheren van de database bijvoorbeeld, of met het opstellen van ijzersterke templates.

    En hoewel dat inderdaad belangrijke zaken zijn in e-mailmarketing, moet dat niet ten koste gaan van de al net zo belangrijke subject line. De onderwerpsregel is namelijk een van de eerste dingen waar een ontvanger naar kijkt, en speelt een grote rol in zijn beslissing om je e-mail wel of niet te openen. Hoe stel je de beste subject line op voor jouw e-mailings?

    Lees verder »
    • Jacco Bouw (Webpower)
    • 15 juni 2016
    • Direct marketing
      • 15575
      • 2
  • Hogere marketing-ROI? Begin met RPAD: right proprietary audience development

    Hogere marketing-ROI? Begin met RPAD: right proprietary audience development

    Een bedrijf dat directe toegang heeft tot het juiste publiek heeft een gigantische voorsprong op de concurrent die dat niet heeft. Geen wonder dat er aandacht is voor het opbouwen van bereik, je ziet het in de vorm van Twitter-volgers, CRM-databases en Facebook-fans. Maar vaak wordt hier iets vergeten: niet iedere publiek is hetzelfde. Daarom kunnen we ons wel iets meer richten op right proprietary audience development, oftewel RPAD.

    Lees verder »
    • Jordie van Rijn (eMailMonday)
    • 7 januari 2014
    • E-business Direct marketing
      • 14513
      • 4
  • 61% van de bedrijven koppelt e-mailmarketing niet aan centrale database

    61% van de bedrijven koppelt e-mailmarketing niet aan centrale database

    Net als een half jaar terug heeft de DDMA e-mailend Nederland tegen het licht gehouden. Uit dat onderzoekt blijkt dat het budget voor e-mailmarketing licht stijgt (voor 41% v/d organisaties neemt het toe en voor 50% blijft het gelijk). Overigens is bij de meeste organisaties (61%) het CRM-systeem of centrale database niet gekoppeld aan een e-mail marketing platform. Bij 39% is dit wel het geval. Een ‘kwalitatieve verzendlijst’ is de meest belangrijke factor bij het behalen van een optimale deliverability. 

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 12 juni 2012
    • Direct marketing
      • 17205
      • 2
  • How-to: 5 tips voor een succesvolle e-mailmarketingcampagne

    How-to: 5 tips voor een succesvolle e-mailmarketingcampagne

    E-mailmarketing is een krachtig kanaal om je doelgroep te bereiken. Of het nu gaat om het versterken van bestaande relaties, het aangaan van nieuwe relaties of het verbeteren van naamsbekendheid. E-mailmarketing is bij uitstek geschikt voor een directe dialoog met de ontvanger. Wij geven hier graag 5 tips voor het opzetten van een succesvolle e-mailmarketingcampagne. Deze tips zullen teven gepubliceerd worden in het Marketingfacts Jaarboek, dat nog deze maand van de drukpers rolt (voorinschrijving is open).

    Lees verder »
    • Michael Linthorst (Copernica BV)
    • 10 mei 2011
    • Direct marketing
      • 25442
      • 2
  • 12 aandachtspunten om de e-mail aflevering te verbeteren

    12 aandachtspunten om de e-mail aflevering te verbeteren

    E-mail aflevering (deliverability) is momenteel één van de meest besproken thema’s op het vlak van e-mail marketing. Daarvoor bestaan verschillende redenen: een toename van het volume verzonden e-mails, een aangroei van de lijsten, veranderende technieken bij ISP’s om e-mails al dan niet door te laten, de opkomst van nieuwe interactiekanalen en nog veel meer. De nadruk komt daarbij steeds meer te liggen op relevantie, de content en de interactie van en met de ontvangers van de e-mails.

    Lees verder »
    • J-P De Clerck (i-SCOOP)
    • 13 januari 2011
    • Direct marketing
      • 24655
      • 2
  • Je denkt 98%, maar slechts 85% komt in de inbox

    Je denkt 98%, maar slechts 85% komt in de inbox

    Als je in je e-mailrapportages kijkt denk je dat het goed gaat, de werkelijkheid is soms anders. Niet alle e-mails komen ook echt in de inbox terecht want spamfilters bij internet service providers (ISP’s), bedrijven en consumenten verwijderen e-mails of plaatsen e-mails in de junkfolder zonder hiervan bericht te geven aan de verzender. Volgens onderzoeken van deliverability experts komt in Europa gemiddeld 15% van de e-mails niet aan in de inbox. Dat kan een negatief effect hebben op de uiteindelijke resultaten van je e-mailingen. Er zijn drie manieren waarop verzenders de aflevering in de inbox kunnen beïnvloeden:

    Lees verder »
    • Mick Lodder (STAHRK)
    • 4 november 2010
    • Direct marketing
      • 20096
      • 8
  • E-mail aflevering verbeteren? Certificeer uw e-mailprogramma

    E-mail aflevering verbeteren? Certificeer uw e-mailprogramma
    • Mick Lodder (STAHRK)
    • 5 juli 2010
    • Direct marketing
      • 15979
      • 4

    Slechts 85% van uw e-mails komt terecht in de inbox van de ontvanger, blijkt uit cijfers van deliverability specialist Return Path uit 2009. Ondanks dat de rapportages van uw e-mailings veel hogere cijfers tonen verdwijnt 15% in spamfilters van Internet Service Providers (ISP’s), webmailaanbieders en bedrijven. En dat is zonde als u bedenkt hoeveel bezoekers en omzet dat kan schelen. Hoe u die e-mails wel in de inbox kunt laten landen? Er zijn drie manieren waarop u dat kunt doen: authenticatie, reputatiemanagement en certificering. In dit artikel ga ik in op het vakgebied e-mail deliverability en behandel ik een van de drie manieren om e-mail deliverability te verbeteren: certificering. Steeds meer grote bedrijven certificeren hun e-mailprogramma’s. Wat is certificering en welke voordelen biedt het?

    Lees verder »
  • E-mail deliverability: komen jouw mails nog in de inbox van je abonnees?

    E-mail deliverability: komen jouw mails nog in de inbox van je abonnees?

    Volgens Forrester Research zullen direct marketeers tegen 2014 144 miljoen USD besteden aan e-mails die nooit hun doel zullen bereiken.

    Deliverability, zeg maar er voor zorgen dat e-mails goed en wel in de inbox van de ontvanger komen, is dan ook een zeer grote uitdaging voor e-mail marketeers, ondermeer op het vlak van de filters van de ISP’s en anti-spam leveranciers, de interactie met e-mails en de toename van het aantal verzonden e-mails. In een interview met jullie landgenoot Casper Schoute, worden de belangrijkste weetjes en evoluties op een rijtje gezet. En er blijkt nogal wat te veranderen. Een samenvatting.

    Lees verder »
    • J-P De Clerck (i-SCOOP)
    • 11 januari 2010
    • Direct marketing
      • 13734
      • 4
  • De tien best practices in email vanaf 2005

    {title}‘Our resident email guru looks back at email best practices from 2005 and finds that many still hold—with some tweaks.’ Die ‘resident email guru’ heet Spencer Kollas, het artikel waarin hij vanaf 2005 terugkijkt op de best practices in email staat op iMediaconnection en heet treffend ‘Email best practices: from 2005 to today’.

    Kollas is erachter gekomen dat veel van de zaken rondom emailmarketing die in 2005 ‘hot’ waren, nu nog steeds hot zijn. Het gaf hem te denken: ‘How is it that an entire industry has sprung up to counsel marketers on deliverability and still not much has changed? Are people actually listening to the advice that those in my profession are offering up?’

    Dus wat heeft Kollas gedaan? Hij legde 10 deliverability tips uit 2005 langs de meetlat van 2008. Samen met Kollas’ gedachten en terzijdes over de ‘houdbaarheid’ (ik heb het meeste niet vertaald, het barst van het jargon, heb het iets ingekort).

    Tip 1: Ensure you are not operating an open relay
    ‘This item is still a hot button for many ISPs as they try to get the upper hand in the fight against spam.’

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 22 april 2008
    • Direct marketing
      • 7501
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you