-
Hoe laat je een scale-up verder groeien met content en data?
Als scale-up (B2B) heb je een beperkt marketingbudget gecombineerd met de ambitie om snel te groeien. De eerste klanten van een scale-up komen vaak uit het netwerk, daarna is het noodzakelijk om buiten het netwerk een klantenkring op te bouwen.Na een aantal mislukte pogingen om sales te versnellen kozen we bij Basedriver voor een aanpak gebaseerd op content en data. Dit leidde tot tien keer meer online traffic en tien keer meer wekelijkse inschrijvingen op de nieuwsbrief. Hoe we dat deden, lees je hier.
-
Wat je als digital marketeer over de AVG/GDPR moet weten
Wellicht komt het je bekend voor als datum: 25 mei 2018. Op die datum treedt de nieuwe privacywetgeving in werking, beter bekend als “algemene verordening gegevensbescherming” (AVG) of internationaal als “general data protection regulation” (GDPR). Veel organisaties zijn intern een stapsgewijs traject gestart om compliant te worden aan deze nieuwe wetgeving. Welke praktische consequenties heeft deze flinke beteugeling van data uitwisseling en de toegenomen controle van de eindgebruiker hierop?
-
20 welkomstprocessen van e-commercepartijen onder de loep
Er is in het verleden al veel geschreven over hoe een goed welkomstproces voor je nieuwsbrief eruit zou moeten zien. In een eerder artikel gaf ik bijvoorbeeld al verschillende tips voor een goede welkomstmail- of flow. Maar hoe doen de toppers uit de Nederlandse e-commerce het? Voor dit artikel heb ik de welkomstprocessen van 20 e-commercepartijen geanalyseerd. De resultaten deel ik graag met je.
-
Zo win je de klant terug met e-mailmarketing
Wat doe je als een deel van je klanten niet meer bij je terugkomt voor een herhaalaankoop? De klant heeft ooit zijn eerste order bij je gedaan, misschien daarna wel meerdere herhaalorders en ineens komt hij niet meer terug. Dit is jammer en ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat het minder geld kost om bestaande klanten te behouden dan nieuwe klanten aan te trekken. Als e-commercepartij ontkom je er niet aan dat je een deel van je klanten kwijtraakt, maar geef niet te snel op! Deze klanten zijn terug te winnen! En e-mail is hét geschikte kanaal.
-
Alles wat marketeers moeten weten over DKIM, PTR, SPF en DMARC
Het ontvangen en versturen van e-mail is één van de meest gebruikte vormen van communicatie in ons land, dagelijks worden miljoenen e-mails verstuurd en ontvangen. E-mailmarketing is zelfs al voor het vierde achtereenvolgende jaar het populairste online kanaal. E-mail is dus nog steeds hot, maar helaas ook kwetsbaar. Denk hierbij aan mails waarin ongevraagde producten of diensten worden aangeboden of waarin kwaadwillende proberen gevoelige informatie als inloggegevens of creditcard informatie buit te maken.
Om het e-mailverkeer in Nederland veiliger te maken hebben bedrijfsleven, brancheorganisaties en de overheid de handen in één geslagen en op 2 februari 2017 de ‘Veilige E-mail Coalitie’ opgericht. De standaarden waar zij voor staan, worden in dit artikel behandeld en biedt jou handvatten om de veiligheid van het e-mailverkeer binnen jouw organisatie onder de loep te nemen en waar kan veiliger te maken.
-
E-mail Benchmark 2017: alles wat je moet weten over e-mailmarketingdata en stats
Vandaag heeft e-Village de 14e editie van de E-mail Benchmark, het grootste periodieke e-mailonderzoek in de Nederlandse markt, gepubliceerd. En, om met de woorden van John Ewbank te spreken, de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier: e-mail wordt inmiddels meer op mobiel (54,22 procent) dan op desktop (45,78 procent) geopend. Deze en de andere opvallende uitkomsten zet ik voor je op een rij aan de hand van 9 grafieken.
-
E-mailmarketeers uit de retail- en e-commercesector moeten deze zomer flink aan de slag
De zomer is voor de meeste marketeers over het algemeen de rustigste periode. Maar als het aan mij ligt gaat dat deze zomer niet op voor e-mailmarketeers in de retail en e-commercesector. Uit de cijfers van de E-mail Benchmark 2016 blijkt namelijk dat het in deze sector nog steeds bedroevend is gesteld met de de open rate, (mobiele) click-to-open rate (CTR) en de click-to-open rate (CTO). Als je dus in het laatste en belangrijkste kwartaal topresultaten wilt behalen, moeten je nu starten met het optimaliseren van alle e-mailcampagnes.
-
Artificial intelligence in e-mailmarketing
Of je nu praat over Artificial Intelligence, machine learning, predictive analytics, data mining of big data, al deze populaire en actuele onderwerpen focussen zich voornamelijk op één en hetzelfde aspect: leren van de beschikbare overvloed aan data. Onder andere om succesvolle én op maat gemaakte e-mailmarketingcampagnes te realiseren. Hoe ontwikkelt de e-mailomzet zich per klant? Hoe kan spam effectief worden geïdentificeerd en gefilterd? Wat is de ‘next best action’ die genomen moet worden? Artificial Intelligence biedt spannende, nieuwe mogelijkheden voor e-mailmarketeers.
-
E-mailmarketing in de reisbranche: ook in 2016 scoort de sector weer opvallend laag
De beschikbare data bij organisaties in de reisbranche kan voor veel marketeers jaloersmakend zijn. Deze sector weet als geen ander wat de voorkeuren, wensen, bestemmingen, en budgetten van hun prospects en klanten zijn. Maar ondanks al deze data lukt het de sector maar niet om dit ook slim in te zetten voor e-mailmarketingactiviteiten. Zo blijkt uit de laatste E-mail Benchmark dat ook in 2016 de open- en doorklikratio’s in de reisbranche weer opvallend laag zijn. Waar gaat het mis? En hoe kunnen deze organisaties het tij keren?
-
De vijf soorten campagnes die iedere marketeer nodig heeft
Een goede salesfunnel in de verschillende verkoopkanalen is essentieel om succesvol te zijn in marketing en sales. Het is echter net zo belangrijk dat de juiste campagnes zorgen voor voldoende relevante bezoekers. Het blijkt dat er vijf verschillende soorten campagnes nodig zijn om structureel te werken aan groei van het aantal en de waarde van klanten. En dat er maar weinig bedrijven zijn die ze alle vijf structureel toepassen.
-
E-mail als marketingkanaal: de sleutel naar succes
Op woensdag 11 juni 2014 vond de zesde editie van de DDMA Email Summit plaats in het Willem de Zwijger Pakhuis in Amsterdam. Het aantal deelnemers is flink toegenomen: dit jaar waren er 350 deelnemers ten opzichte van 300 deelnemers vorig jaar. "Wat belooft dat voor volgend jaar?", vraagt moderator Michael Straathof zich hardop af. Het verslag van de DDMA Email Summit volgt in twee posts, deze post van mij en die van medeblogger Rianne Bartels, e-mailmarketeer bij Mexx.