Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Employee Experience

gerelateerde topics

  • customer experience
  • employer engagement
  • customer journey mapping
  • zingeving
  • nps

employee experience experts

  • Zanna van der Aa
    Aantal blogs: 4
  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 1
  • Sylvia Vroklage
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe corona je een vliegwiel biedt voor succesvolle transformatie

    Hoe corona je een vliegwiel biedt voor succesvolle transformatie

    Corona versterkt ons (onterechte) denken dat urgente, waanvandedag-zaken losstaan van het verbeteren van de klant- en medewerkerbeleving. Als ik de gesprekken die ik afgelopen maanden heb over beleving en corona op een rij zet, dan komt er eigenlijk één rode draad naar voren.

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 18 september 2020
    • Customer experience Innovatie Strategie
      • 10436
      • 0
  • Experience transformation? Appeltje eitje!

    Experience transformation? Appeltje eitje!

    De intentie waarmee we iets doen is alles bepalend. Laten we eens experimenteren met de self-fulfilling prophecy dat experience transformation heel eenvoudig is.

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 1 september 2020
    • Innovatie Strategie
      • 9432
      • 0
  • Employee engagement en leiderschap: zo krijg je je medewerkers weer bij de les

    Employee engagement en leiderschap: zo krijg je je medewerkers weer bij de les

    Zou het niet geweldig zijn als je wat praktische tips kon krijgen hoe je de betrokkenheid van je medewerkers kunt vergroten? Dat is precies het doel van deze blogposting, gebaseerd op het boek van Dan Cable ‘Alive at Work’ aangevuld met mijn eigen tips en ervaringen met zijn gedachtegoed. 

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 11 maart 2020
    • Innovatie Loopbaan Strategie
      • 24022
      • 0
  • Employee experience: de medewerker is net zo belangrijk als de klant

    Employee experience: de medewerker is net zo belangrijk als de klant

    Hoe beweeg je je naar een klant- en mensgerichte organisatie? Dan heb je meer nodig dan een op zichzelf staand CX-meetprogramma. Daarom in deze blogserie: vijf typen experience en hoe deze naadloos onderling verbonden moeten zijn voor een wezenlijke transformatie. Deel drie: employee experience.

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 5 februari 2020
    • Customer experience
      • 23900
      • 0
  • De employee journey en customer journey hebben álles met elkaar te maken

    De employee journey en customer journey hebben álles met elkaar te maken

    Marketeers zijn al jaren bezig met de customer journey – niet te vertalen met 'klantreis' overigens – en nu is daar de employee journey. Het fenomeen bestaat al jaren, maar als ‘metric’ of als managementtool staat het nog in de kinderschoenen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, want een sterke reputatie, tevreden en loyale klanten beginnen bij en met de medewerkers van je organisatie. Zij maken het verschil. Zij zorgen ervoor dat marketingacties succesvol zijn, of niet.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 4 februari 2020
    • Customer experience Loopbaan Strategie Brand management
      • 9898
      • 0
  • Is unieke customer experience de nieuwe marketing?

    Is unieke customer experience de nieuwe marketing?

    Over klantbeleving en de customer experience (CX) wordt veel gepraat en geschreven, vaak ook alsof het een gegeven is: de vaste 'knop' om aan te draaien. En dat terwijl je er op zeer verschillende manieren naar kunt kijken. Juist door eens net iets anders te kijken, kun je een groot verschil maken. Streef niet naar een betere CX, maar naar een unieke CX.

    Lees verder »
    • Sylvia Vroklage (Midocean )
    • 25 juli 2019
    • Contentmarketing Customer experience Brand design
      • 19162
      • 4
  • Zo verdubbelden deze managers in 6 maanden de betrokkenheid van hun afdeling

    Zo verdubbelden deze managers in 6 maanden de betrokkenheid van hun afdeling

    Begin 2015 kregen drie managers, als nieuw team, een afdeling binnen ABN AMRO onder hun hoede. De afdeling was overladen met werk, er was een flinke achterstand en de stemming onder medewerkers was soms ronduit slecht. Het trio stak de koppen bij elkaar en kwam met een plan met een ambitieus doel: de afdeling moest de leukste plek om te werken worden binnen de bank. Met een simpele, maar effectieve, methode wisten ze de medewerkersbetrokkenheid op hun afdeling in een half jaar te verdubbelen. Aleksander Tchernov, een van de drie managers, vertelt hoe ze dat gedaan hebben en hoe hij dat nu met collega Maarten van Hoof vanuit hun startup 369Method ook bij andere organisaties doet.

    Lees verder »
    • Sydney Brouwer (Over Klanten Gesproken)
    • 5 september 2017
    • Customer experience
      • 20360
      • 4
  • Magic: het geheim van Disney’s legendarische klantbeleving

    Magic: het geheim van Disney’s legendarische klantbeleving

    Walt Disney Parks & Resort is misschien wel het bedrijf dat het beste presteert op het gebied van customer experience en customer service ter wereld. Inmiddels werken er wereldwijd 130.000 medewerkers in de parken. Hoe zorg je dat iedereen in lijn met de filosofie van het bedrijf werkt en elke dag bijdraagt aan die signature disney experience? Daarover interview ik Malcolm Ross. Malcolm heeft elf jaar aan het roer gestaan van Disneyland Parijs en Walt Disney World in Orlando. Ross: “A lot of people think that it is the magic that makes it work. In fact, it is the way of working that makes the magic”.

    Lees verder »
    • Sydney Brouwer (Over Klanten Gesproken)
    • 2 augustus 2016
    • Customer experience
      • 19262
      • 0
  • 3 situaties waarin video medewerkers in beweging zet

    3 situaties waarin video medewerkers in beweging zet

    Customer engagement: er zijn al duizenden blogs, artikelen en boeken over geschreven. Natuurlijk is het binden en betrekken van je klanten van grote waarde bij het creëren van een duurzame relatie. Waar video anno 2016 een grote rol speelt binnen branding- en marketingcampagnes voor het winnen van nieuwe klanten, wordt video voor intern gebruik nog onvoldoende benut. Hoewel klanten vaak gezien worden als de onbetwiste ambassadeurs van je merk, is de invloed van personeel groter dan menig marketeer denkt. Employee engagement is minstens net zo belangrijk. 

    Lees verder »
    • Bram Verlaan (Zcene MovingMediaCompany)
    • 25 maart 2016
    • Media Contentmarketing
      • 10243
      • 0
  • Zo behaalde Voys binnen de telecom de hoogste NPS ter wereld

    Zo behaalde Voys binnen de telecom de hoogste NPS ter wereld

    Tien jaar geleden werd Voys opgericht. Een zakelijke telecomaanbieder die bellen over internet ging verkopen. Zoals ze zelf zeggen: “KPN, maar dan leuk”. Misschien wisten ze het toen zelf nog niet, maar Voys zou uitgroeien tot een bijzonder bedrijf. Zo hebben ze geen managers, werken ze volgens de Holacracy-methode en ondanks dat ze niet per se op klanttevredenheid richten, hebben ze wel de hoogste NPS binnen de telecom ter wereld. Ter wereld ja! Hoe dit allemaal met elkaar te maken heeft, vertelt Mark Vletter (oprichter van Voys) in deze aflevering van Over Klanten Gesproken.

    Lees verder »
    • Sydney Brouwer (Over Klanten Gesproken)
    • 23 februari 2016
    • Customer experience
      • 19597
      • 5

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you