-
De toekomst van search: search experience optimization en personalized search
Theather Tabacco in het centrum van Amsterdam was afgelopen donderdag het podium voor nationale en internationale sprekers met search als gemene deler. Het evenement 'Friends of Search', dat met 250 plaatsen stijf was uitverkocht, had een programma met 14 verschillende sprekers. Wij waren erbij en hebben een selectie van interessante presentaties beschreven.
-
De wondere wereld van A/B-testing & het leven na enhanced campaigns
2014 is aangebroken. Een nieuw jaar, dus weer tijd voor nieuwe reeks Search Marketing Thursday-events. De eerste sessie van dit jaar werd afgetrapt door Steven Merckx van Google en Martijn Geerlings van Optimizely.com.
-
Google Adwords maakt conversies tussen browsers en devices inzichtelijk
Begin dit jaar lanceerde Google de, volgens eigen zeggen, grootste update in Adwords sinds 5 jaar: Enhanced Campaigns. Sinds juli jl. is het daardoor niet meer mogelijk om mobiel, tablet en desktop apart van elkaar te targeten. Google zette daarmee de toon en vertelde de markt terecht dat consumenten alle devices door elkaar gebruiken, maar dat veel marketingcampagnes en websites hopeloos achterlopen op dat consumentengedrag.
Eén van de belangrijkste punten van kritiek heeft betrekking op de meetbaarheid van cross-device conversies. Veel adverteerders willen best adverteren op mobiel, mits ze ook inzichtelijk hebben dat dat direct of indirect tot conversies leidt. Maar dat inzicht ontbreekt in Adwords. Nu komt Google met het langverwachte antwoord met de lancering van 'Estimated Cross Device Conversions'.
-
Enhanced campaigns, Google penalty’s en cookiewetgeving
Op donderdag 28 februari vond in het Meeting Plaza te Utrecht het eerste Seach Marketing Thursday-event van 2013 plaats. Dit maal waren Kate Adams (Google), Sander Tamaëla (freelance SEO-consultant) en Sabine de Vos (Sundio) uitgenodigd om te komen spreken.
-
Adwords enhanced campaigns, conversieoptimalisatie crowdsourcen en Adwords beheren in Analytics
Alouette Edens dook dieper in de aankondiging van grote nieuwe veranderingen in Google AdWords: ‘enhanced campaigns’, Egan van Doorn bekeek het concept van Pluralis, een nieuw platform dat de mogelijkheid biedt tot het crowdsourcen van conversieoptimalisatie, en Gerard Rathenau legt ons uit hoe je AdWords campagnes met Google Analytics beheert.
-
De toekomst van Google AdWords dient zich aan: context is king
Vorige week berichtten we hier op Marketingfacts al over de laatste update van Google AdWords die de focus meer op mobiel adverteren moet gaan leggen. Google kondigde toen de geoptimaliseerde campagnes aan. Daar spraken we al over één van de grootste wijzigingen van Google AdWords in 5 jaar. Een belangrijke wijziging dus. Volgens Google zijn de aangekondigde wijzigingen een eerste stap om u te helpen uw advertentiecampagnes overzichtelijker en gemakkelijker te beheren in de hightech wereld van tegenwoordig.
-
Adwords update, de focus op mobile
Om 00.00 uur vannacht is door Google, zoals ze zelf zeggen, een van de grootste wijzigingen in 5 jaar binnen het product Google AdWords aangekondigd. De snelle stijging in gebruik van mobiele apparaten ligt ten grondslag aan de wijzigingen die in het systeem doorgevoerd gaan worden. Het resultaat is een verbeterd programma dat het mogelijk maakt campagnemanagement over verschillende apparaten eenvoudiger te beheren. Google zet hiermee een grote stap voorwaarts in de wereld van mobile marketing en brengt het belang ervan bij de adverteerder meer onder de aandacht. Of dwingt ze haar adverteerders de mobiele zaken op orde te brengen?