Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Event

gerelateerde topics

  • online tuesday
  • congres
  • digital marketing
  • internet of things
  • nieuwjaarsborrel

event experts

  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 437
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 230
  • Bram Koster
    Aantal blogs: 47

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week

    NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week

    De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo'n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend langs de podia vol merken schuiven, als waren het foodtrucks. Oprechte verhalen van marketingprofessionals. Bijna tweeduizend m/v op een kluitje. Gezellig. Maar dat werd 'm dus niet in 2020.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 1 juli 2020
    • Direct marketing Contentmarketing Brand design
      • 5960
      • 0
  • Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

    Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

    Digitalisering is belangrijker dan ooit, zeker in het nieuwe normaal. Tegelijk blijft het digitale domein een doolhof van ondoorzichtige dienstverlening. Digital marketing is in tien jaar tijd volwassen geworden, zo viel deze week te horen tijdens de honderdste editie van Online Tuesday, maar de zoektocht naar aandacht, rendement en zakelijk succes duurt voort. Intussen blijven we China onderschatten.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 10 juni 2020
    • E-business Innovatie
      • 34988
      • 0
  • Online Tuesday heeft digital marketing op de kaart gezet

    Online Tuesday heeft digital marketing op de kaart gezet

    Na ruim tien jaar beleeft Online Tuesday op 9 juni zijn honderdste editie. Een broeinest van kennis over digital marketing, maar ook de plek waar zakenrelaties worden gesmeed. Marketingfacts, dat zelf aan de wieg stond van dit maandelijkse event, analyseert de betekenis ervan voor het marketingvak.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 6 juni 2020
    • E-business Innovatie
      • 33556
      • 1
  • De comeback van de QR-code

    De comeback van de QR-code

    Geen blog over hoe je productiever thuis kunt werken in tijden van corona, dit gaat over een comeback: van de QR-code. Ooit afgeschreven als suf en altijd haperend, nu zie je ze overal. Om snel te betalen, voor de gebruiksaanwijzing van nieuwe apparaten. En opvallend vaak in de papieren krant en magazines.

    Lees verder »
    • Anja Corbijn (Corbijn CS)
    • 19 mei 2020
    • Contentmarketing
      • 8746
      • 11
  • Online Tuesday #99: Corona-app als redder, prutser of Big Brother?

    Online Tuesday #99: Corona-app als redder, prutser of Big Brother?

    Als we iets hebben geleerd van de tender voor de corona-app van de overheid, dan is het dat je privacy-regels niet zomaar kunt versoepelen en dat apps bouwen echt een vak is. Het proces verloopt moeizaam, maar hoe moet het dan wél? Tijdens Online Tuesday #99 (opnieuw als webinar) gaat het 12 mei onder meer over de vraag of de coronacrisis bijdraagt aan de digitalisering van de samenleving.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 3 mei 2020
    • E-business Mobile Innovatie
      • 28078
      • 0
  • Online Tuesday trotseert coronavirus met interactieve livestream

    Online Tuesday trotseert coronavirus met interactieve livestream

    Online Tuesday was een van de eerste marketing-events die de coronacrisis niet afwachtte en ging verplaatsen. Het debat over marketplaces verschoof van 10 maart naar 14 april, maar die bijeenkomst werd ook geannuleerd. De organisatie kiest nu voor de vlucht naar voren: het event wordt een interactieve webinar, op 14 april tijdens lunchtijd te zien via een gratis livestream. Let op: aanmelding is verplicht!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 9 april 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 10068
      • 0
  • Destination Marketing 3.0: stop het junkfood-toerisme!

    Destination Marketing 3.0: stop het junkfood-toerisme!

    Door het coronavirus reizen we even niet, maar de reisbranche moet evengoed blijven nadenken over toekomstscenario's. Eerder deze maand is op het congres Historical City 3.0 in Krakau een radicale strategiewijziging voor Destination Marketing Organisations (DMO's) belicht. "Consumenten moeten overtoerisme gaan zien als junkfood." Ook Nederlandse steden kunnen hiermee aan de slag. "De coronacrisis gaat voorbij, maar zal enorme impact hebben op de sector."

    Lees verder »
    • Sanne Bakker (ensanne focus op content)
    • 28 maart 2020
    • Contentmarketing Brand management
      • 10150
      • 0
  • Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?

    Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?

    De komst van Amazon naar Nederland gaat bij velen gepaard met stress en chaos. Want wat betekent dit voor jouw brand? Velen vragen zich af of ze als merk of retailer nog wel kunnen ontbreken op marketplaces. Online Tuesday #97 draait op 14 april helemaal om marketplaces. Schrijf je meteen gratis in!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 februari 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 10168
      • 2
  • Weg met de grenzen tussen kanalen

    Weg met de grenzen tussen kanalen

    Met de komst van nieuwe technologieën, zijn we (on)bewust steeds meer nieuwe kanalen gaan gebruiken. De nieuwe kanalen brengen voor de consument veel gemak met zich mee. Via Google Home weet je het weer van morgen, via een influencer op Instagram koop je dat leuke jurkje en door de integratie van augmented reality is het mogelijk om je auto virtueel vorm te geven. Voor bedrijven brengen de nieuwe kanalen mogelijkheden met zich mee, maar zeker ook uitdagingen. Aan bedrijven de taak om op de juiste manier in te spelen op de nieuwe kanalen.

    Lees verder »
    • Sjoerd Bouman (MARUG Conference)
    • 8 februari 2020
    • Strategie
      • 7010
      • 0
  • Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade?

    Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade?

    De ‘roaring twenties’ van de 21e eeuw zijn begonnen en een goed begin is het halve werk. Hoe beginnen we dit nieuwe decennium goed? Met een ambitieuze kijk op social media, want dat blijft toch het hardst gegroeide onderdeel van online marketing. Daarom gaat Online Tuesday op 11 februari over The New Social Decade. Kom lekker sociaal meepraten!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 2 februari 2020
    • Social media Media Contentmarketing
      • 10224
      • 2
  • Online marketing in 2020: de trends volgens IAB en Online Tuesday

    Online marketing in 2020: de trends volgens IAB en Online Tuesday

    Wat staat online marketing te wachten in dit nieuwe jaar? Die vraag hing nadrukkelijk boven de markt tijdens de traditiegetrouw drukbezochte nieuwjaarsborrel van IAB en Online Tuesday. De consument en diens data worden steeds machtiger, waardoor marketeers en bureaus alleen relevant kunnen blijven als zij hun kennis blijven ontwikkelen. “Je komt er alleen als je zowel analytisch als creatief kunt denken.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 18 januari 2020
    • E-business Data analytics Innovatie Strategie
      • 10336
      • 0
  • Vier het nieuwe jaar met IAB, Online Tuesday en Marketingfacts!

    Vier het nieuwe jaar met IAB, Online Tuesday en Marketingfacts!

    Gelukkig nieuwjaar allemaal! Het jaar 2020 is al knallend begonnen, maar dat doen we op 14 januari nog even dunnetjes over. Kom die dag naar de nieuwjaarsreceptie waar al jouw vakgenoten rondlopen: de beruchte borrel van IAB Nederland, Online Tuesday en ook Marketingfacts. Het wordt weer een knaller!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 1 januari 2020
    • E-business Contentmarketing Marketingfacts Innovatie
      • 7656
      • 0
  • The Floor is Yours: Online Tuesday zoekt startups!

    The Floor is Yours: Online Tuesday zoekt startups!

    Voor startups en andere innovators heeft de maand december meer te bieden dan alleen Sinterklaas, Kerstmis en oudejaarsavond. Deze maand staat namelijk ook The Floor is Yours op de agenda, de pitch-competitie van Online Tuesday. Op 10 december is het podium beschikbaar voor tien personen met een geweldig idee, product, dienst of startup. Deelnemers kunnen zich nog aanmelden!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 1 december 2019
    • E-business Contentmarketing Innovatie
      • 6674
      • 0
  • Shell durft duurzame dialoog aan (maar krijgt ook tegengas)

    Shell durft duurzame dialoog aan (maar krijgt ook tegengas)

    De klimaatcrisis zet niet alleen het politieke debat op scherp, maar ook hoe het bedrijfsleven zich duurzaam positioneert. Multinational Shell loopt als geen ander op eieren, getuige het protest tegen het Generation Discover Festival en de sponsoring van Concertgebouw. Hoe ga je daar als merk mee om?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 15 november 2019
    • Contentmarketing
      • 6430
      • 3
  • Grote Marketing Congres 2019 staat als een huis

    Grote Marketing Congres 2019 staat als een huis

    Een heel marketingcongres over 'breaking the rules' klinkt heel uitdagend – ook voor de organisatie – en dat bleek het ook wel een beetje op het dinsdag 5 november gehouden Het Grote Marketing Congres, maar eerlijk is eerlijk: 2019 was een sterke editie met goede spreiding van marketinghelden, dwarse denkers en opmerkelijke gamechangers, al maakte het nogal uit waar je na de pauze terechtkwam in de programmering.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 6 november 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing Data analytics
      • 9086
      • 5
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you