-
Experimenteren met het meten van je online campagnes, hoe doe je dat?
Als je als online marketeer wilt weten hoe effectief je online campagnes zijn, kun je verschillende analysetechnieken inzetten om op die vraag een antwoord te krijgen. In dit artikel bespreek ik in meer detail wat experimenten precies zijn, welke typen er zijn en wanneer je ze kunt inzetten.
-
Het A/B-effect: slecht nieuws voor fans van evidence-based beslissingen
Slecht nieuws voor liefhebbers van evidence-based besluitvorming: nieuw onderzoek laat zien dat het uitvoeren van experimenten om beslissingen op te baseren weerstand oproept. Zelfs als mensen er niets op tegen zouden hebben als willekeurig een van de opties zou worden doorgevoerd.
-
Waarom experimenteren altijd moet (en waarom het écht werkt)
Zodra ik bedrijven vertel dat we gaan experimenteren, roept de ene helft: "Klinkt leuk, doen!" en de andere helft: "Ho eens even, klinkt gevaarlijk, wat gaan we doen?" En dat terwijl een van de mooiste momenten bij het ontwikkelen van nieuwe diensten of producten juist het experimenteren is.