Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Facebook

gerelateerde topics

  • social advertising
  • facebook marketing
  • facebook
  • linkedin
  • instagram

facebook advertising experts

  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 9
  • Peter Minkjan
    Aantal blogs: 9
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 7

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Winkel zet vooral in op Facebook

    Winkel zet vooral in op Facebook

    Onderzoeksbureau WBR Insights en social advertising bureau Smartly.io, dat werkt voor merken als Zalando, Ebay en Uber, deden onderzoek naar op welke social-mediaplatformen retailbedrijven het liefst adverteren. Wij lazen mee en hier komen enkele opvallende nieuwe inzichten uit naar voren.

    Lees verder »
    • Thomas Romers (Marketingfacts)
    • 8 april 2021
    • Advertising Social media Brand management
      • 2896
      • 0
  • Adverteren op Facebook goedkoper tijdens coronacrisis?

    Adverteren op Facebook goedkoper tijdens coronacrisis?

    Misschien heb je het al gehoord of voorbij zien komen, berichten die je vertellen dat het nu het ideale moment is om te beginnen met Facebook adverteren. Tijdens de coronacrisis zien bedrijven hun omzet dalen en zoeken ze manieren om op kosten te kunnen besparen. Dan kom je al gauw bij het marketingbudget uit, waarbij veel bedrijven hun Facebookcampagnes stopzetten. Maar is dit wel zo slim?

    Lees verder »
    • Thijs de Rooij (2BFound)
    • 1 februari 2021
    • Advertising Social media Strategie
      • 3534
      • 0
  • Met de Carpet Bombing-strategie wordt lokaal adverteren op Facebook een succes

    Met de Carpet Bombing-strategie wordt lokaal adverteren op Facebook een succes

    Adverteren voor een lokale onderneming op Facebook kan soms lastig zijn. Stel, je bent een lokale loodgieter en je wilt op Facebook een doelgroep kiezen om advertenties aan te tonen. Hoe kies je dan de juiste doelgroep? De Carpet Bombing-strategie biedt uitkomst.

    Lees verder »
    • Willem van Bolderen (HOBL)
    • 13 november 2019
    • Advertising Social media
      • 10040
      • 4
  • Deze Facebook-update wil je écht niet missen

    Deze Facebook-update wil je écht niet missen

    Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen we maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand staat volledig in het teken van Facebook. Er zijn binnen de Facebook Family of Apps (FFOAS) veel nieuwe ontwikkelingen die de manier van adverteren (weer) drastisch kunnen gaan veranderen.

    Lees verder »
    • Michelle Oude Groen (SDIM)
    • 29 augustus 2019
    • Social media
      • 20920
      • 0
  • Brand safety op Facebook en Google

    Brand safety op Facebook en Google

    Je wordt wakker. Kijkt op je telefoon. En ziet dat jouw advertentie wordt geplaatst naast content waar jij als merk écht niet mee wilt worden geassocieerd. Dan word je pas echt wakker. Brand safety is iets waar je eigenlijk nog nooit echt goed over hebt nagedacht. Of je bent ervan uitgegaan dat je mediabureau dit allemaal wel goed regelt. Tijd om er toch even bij stil te staan. Better safe than sorry, nietwaar?

    Lees verder »
    • Femke Marcar (MassMovement)
    • 27 augustus 2019
    • Advertising
      • 7666
      • 0
  • Facebook Search Ads komt eraan

    Facebook Search Ads komt eraan

    In december afgelopen jaar werd er al mee getest in de retail en automotive branche, maar nu is ook de e-commercebranche toegevoegd aan de test. Wat zijn Facebook Search Ads, hoe zien ze eruit en wat zijn de vergelijkingen met Google Search Ads?

    Lees verder »
    • Alice Kaal (Adwise - your digital brain)
    • 26 augustus 2019
    • Advertising Social media
      • 17736
      • 4
  • Zes take-aways van Facebook Accelerate 4.0 voor social marketeers

    Zes take-aways van Facebook Accelerate 4.0 voor social marketeers

    Hey geluksvogel! Wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. Of je nou voor jezelf werkt of voor een grote multinational, je hebt altijd een idee of visie hoe je dingen wilt aanpakken. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik om ideeën te realiseren en uit te laten groeien tot een succes. Dit was de aftrap van het Facebook Accelerate-event. Twee dagen lang volgden we sessies waarin verteld werd over marketingstrategie, creatie, content, nieuwe producten en natuurlijk advertising. Zes take-aways van Facebook Accelerate 4.0.

    Lees verder »
    • Nienke Winter (Pink Marketing)
    • 6 augustus 2019
    • Advertising Social media
      • 11662
      • 3
  • Social nieuws: Snapchat doet onderzoek naar Gen Z, YouTube Stories en Facebook Watch

    Social nieuws: Snapchat doet onderzoek naar Gen Z, YouTube Stories en Facebook Watch

    Binnen social veranderen bijna dagelijks de mogelijkheden en algoritmes van de verschillende media en ook voor marketeers veranderen de best practices dus continu. Iedere maand zetten wij de belangrijkste wijzigingen binnen social media op een rij. Deze maand een uiteenlopende update met nieuws over Snapchat, Facebook, LinkedIn én YouTube.

    Lees verder »
    • Michelle Oude Groen (SDIM)
    • 28 juni 2019
    • Social media
      • 17210
      • 0
  • Social Media Update: redesign voor Facebook, cryptocurrency’s en de emoji’s van LinkedIn

    Social Media Update: redesign voor Facebook, cryptocurrency’s en de emoji’s van LinkedIn

    De grote sociale netwerken blijven groeien in actieve gebruikers. De support lijkt alleen maar meer te worden. Er komen maandelijks nieuwe features bij en de mogelijkheden op het gebied van social media-advertising ontwikkelen zich razendsnel. Een aantal belangrijke updates van de afgelopen maand, over het redesign van Facebook, cryptocurrency's, de donatiesticker op Instagram en de emoticons van LinkedIn.

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 22 mei 2019
    • Social media
      • 11676
      • 0
  • Dit zijn de nieuwste trends in social advertising

    Dit zijn de nieuwste trends in social advertising

    De social media-giganten blijven groeien in actieve gebruikers. De support voor de platformen lijkt alleen maar meer te worden. Er komen maandelijks weer nieuwe features bij en de mogelijkheden op het gebied van social media-advertising ontwikkelen zich razendsnel. Een aantal belangrijke updates voor je op een rij, over Twitter News Camera, LinkedIn (contentsuggesties en groepen), dynamische Facebook-ads en direct messaging van Instagram.

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 29 maart 2019
    • Social media
      • 37742
      • 0
  • Welke gevolgen heeft Campaign Budget Optimization voor Facebook-advertising?

    Welke gevolgen heeft Campaign Budget Optimization voor Facebook-advertising?

    Vorig jaar werd het al geïntroduceerd als optie in je Facebook-campagne: Campaign Budget Optimization. Facebook’s Help Center meldt dat eind dit jaar het punt is aangebroken dat we geen keuze meer hebben en dat Campaign Budget Optimization de enige manier wordt om je budget in te stellen. Welke gevolgen heeft dit voor jou als social advertiser?

    Lees verder »
    • Alice Kaal (Adwise - your digital brain)
    • 12 februari 2019
    • Advertising Social media
      • 20258
      • 0
  • Data-driven Facebook-campagne met AVG: kan dat nog?

    Data-driven Facebook-campagne met AVG: kan dat nog?

    Sinds de invoering van de GDPR/AVG wordt het steeds lastiger om (voldoende) data te verzamelen die als basis kunnen dienen voor data-gedreven advertentiecampagnes. Retargeting audiences nemen in grootte af en Facebook heeft de insights op basis van custom audiences verwijderd, samen met nog wat andere functionaliteiten die data-gedreven campagnes vergemakkelijkten. Sinds het in werking treden van de nieuwe wetgeving moeten we dus op zoek naar andere manieren om campagnes goed werkend te krijgen en te houden. Daarom: een aantal manieren om campagnes op basis van data nog steeds succesvol te laten zijn.

    Lees verder »
    • Femke Marcar (MassMovement)
    • 16 oktober 2018
    • Advertising Social media Data analytics
      • 25962
      • 3
  • Meer engagement met social media-content

    Meer engagement met social media-content

    Hoewel social media vaak als containerbegrip gebruikt wordt, verschillen platformen als Instagram, Facebook en Snapchat natuurlijk wel degelijk van elkaar. Door de continue digitalisering van media en de ontwikkelingen op het gebied van big data, krijgen adverteerders steeds meer inzicht in hun doelgroep(en) op deze social media. Maar hoe beleven consumenten de verschillende social media-platformen? En wat voor gevolgen heeft dit voor de advertenties die via deze platformen verspreid worden?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 16 augustus 2018
    • Social media
      • 57062
      • 0
  • Zolang de getallen maar kloppen

    Zolang de getallen maar kloppen

    De nieuwe privacywetgeving raakt Facebook in het hart van het verdienmodel. De winst van Facebook loopt terug, omdat klanten een betere bescherming genieten. Marketeers hebben de afgelopen jaren de bescherming van die klant niet als heel relevant gezien en namen zelf geen verantwoordelijkheid, maar lieten de grenzen van wat wel of niet juist is, afhangen van de wet.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 3 augustus 2018
    • Contentmarketing Data analytics
      • 12930
      • 0
  • De ultieme Do It Yourself voor Facebook Ads

    De ultieme Do It Yourself voor Facebook Ads

    De beste manier om de online advertentiemarkt te begrijpen is om het zelf te doen en dat geldt ook voor het meten van effectiviteit. Met Facebook Ads leer je – tegen het uurtarief van een consultant – zelf hoe het werkt en wat je allemaal kan meten.

    Lees verder »
    • Jaap Grolleman (GoEast Mandarin)
    • 22 maart 2018
    • Advertising Social media
      • 34978
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you