-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Met de Carpet Bombing-strategie wordt lokaal adverteren op Facebook een succes
Adverteren voor een lokale onderneming op Facebook kan soms lastig zijn. Stel, je bent een lokale loodgieter en je wilt op Facebook een doelgroep kiezen om advertenties aan te tonen. Hoe kies je dan de juiste doelgroep? De Carpet Bombing-strategie biedt uitkomst.
-
Deze Facebook-update wil je écht niet missen
Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen we maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand staat volledig in het teken van Facebook. Er zijn binnen de Facebook Family of Apps (FFOAS) veel nieuwe ontwikkelingen die de manier van adverteren (weer) drastisch kunnen gaan veranderen.
-
Brand safety op Facebook en Google
Je wordt wakker. Kijkt op je telefoon. En ziet dat jouw advertentie wordt geplaatst naast content waar jij als merk écht niet mee wilt worden geassocieerd. Dan word je pas echt wakker. Brand safety is iets waar je eigenlijk nog nooit echt goed over hebt nagedacht. Of je bent ervan uitgegaan dat je mediabureau dit allemaal wel goed regelt. Tijd om er toch even bij stil te staan. Better safe than sorry, nietwaar?
-
Facebook Search Ads komt eraan
In december afgelopen jaar werd er al mee getest in de retail en automotive branche, maar nu is ook de e-commercebranche toegevoegd aan de test. Wat zijn Facebook Search Ads, hoe zien ze eruit en wat zijn de vergelijkingen met Google Search Ads?
-
Zes take-aways van Facebook Accelerate 4.0 voor social marketeers
Hey geluksvogel! Wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. Of je nou voor jezelf werkt of voor een grote multinational, je hebt altijd een idee of visie hoe je dingen wilt aanpakken. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik om ideeën te realiseren en uit te laten groeien tot een succes. Dit was de aftrap van het Facebook Accelerate-event. Twee dagen lang volgden we sessies waarin verteld werd over marketingstrategie, creatie, content, nieuwe producten en natuurlijk advertising. Zes take-aways van Facebook Accelerate 4.0.
-
Social nieuws: Snapchat doet onderzoek naar Gen Z, YouTube Stories en Facebook Watch
Binnen social veranderen bijna dagelijks de mogelijkheden en algoritmes van de verschillende media en ook voor marketeers veranderen de best practices dus continu. Iedere maand zetten wij de belangrijkste wijzigingen binnen social media op een rij. Deze maand een uiteenlopende update met nieuws over Snapchat, Facebook, LinkedIn én YouTube.
-
Social Media Update: redesign voor Facebook, cryptocurrency’s en de emoji’s van LinkedIn
De grote sociale netwerken blijven groeien in actieve gebruikers. De support lijkt alleen maar meer te worden. Er komen maandelijks nieuwe features bij en de mogelijkheden op het gebied van social media-advertising ontwikkelen zich razendsnel. Een aantal belangrijke updates van de afgelopen maand, over het redesign van Facebook, cryptocurrency's, de donatiesticker op Instagram en de emoticons van LinkedIn.
-
Dit zijn de nieuwste trends in social advertising
De social media-giganten blijven groeien in actieve gebruikers. De support voor de platformen lijkt alleen maar meer te worden. Er komen maandelijks weer nieuwe features bij en de mogelijkheden op het gebied van social media-advertising ontwikkelen zich razendsnel. Een aantal belangrijke updates voor je op een rij, over Twitter News Camera, LinkedIn (contentsuggesties en groepen), dynamische Facebook-ads en direct messaging van Instagram.
-
Welke gevolgen heeft Campaign Budget Optimization voor Facebook-advertising?
Vorig jaar werd het al geïntroduceerd als optie in je Facebook-campagne: Campaign Budget Optimization. Facebook’s Help Center meldt dat eind dit jaar het punt is aangebroken dat we geen keuze meer hebben en dat Campaign Budget Optimization de enige manier wordt om je budget in te stellen. Welke gevolgen heeft dit voor jou als social advertiser?
-
Data-driven Facebook-campagne met AVG: kan dat nog?
Sinds de invoering van de GDPR/AVG wordt het steeds lastiger om (voldoende) data te verzamelen die als basis kunnen dienen voor data-gedreven advertentiecampagnes. Retargeting audiences nemen in grootte af en Facebook heeft de insights op basis van custom audiences verwijderd, samen met nog wat andere functionaliteiten die data-gedreven campagnes vergemakkelijkten. Sinds het in werking treden van de nieuwe wetgeving moeten we dus op zoek naar andere manieren om campagnes goed werkend te krijgen en te houden. Daarom: een aantal manieren om campagnes op basis van data nog steeds succesvol te laten zijn.
-
Meer engagement met social media-content
Hoewel social media vaak als containerbegrip gebruikt wordt, verschillen platformen als Instagram, Facebook en Snapchat natuurlijk wel degelijk van elkaar. Door de continue digitalisering van media en de ontwikkelingen op het gebied van big data, krijgen adverteerders steeds meer inzicht in hun doelgroep(en) op deze social media. Maar hoe beleven consumenten de verschillende social media-platformen? En wat voor gevolgen heeft dit voor de advertenties die via deze platformen verspreid worden?
-
Zolang de getallen maar kloppen
De nieuwe privacywetgeving raakt Facebook in het hart van het verdienmodel. De winst van Facebook loopt terug, omdat klanten een betere bescherming genieten. Marketeers hebben de afgelopen jaren de bescherming van die klant niet als heel relevant gezien en namen zelf geen verantwoordelijkheid, maar lieten de grenzen van wat wel of niet juist is, afhangen van de wet.
-
De ultieme Do It Yourself voor Facebook Ads
De beste manier om de online advertentiemarkt te begrijpen is om het zelf te doen en dat geldt ook voor het meten van effectiviteit. Met Facebook Ads leer je – tegen het uurtarief van een consultant – zelf hoe het werkt en wat je allemaal kan meten.
-
Aandacht trekken én vasthouden in Facebook-advertenties
In de vluchtige omgeving van social media, met hapklare brokken informatie en de ‘fear of missing out’-cultuur, wordt het steeds belangrijker een boodschap in korte tijd te communiceren. Een video van dertig seconden maakt in deze omgeving weinig kans uitgekeken te worden. Twee seconden, daarin trek je de aandacht. Of niet.
-
Hoe merken de brug slaan tussen online en offline via Facebook
Van oudsher zijn online en offline twee werelden die lastig met elkaar te verbinden zijn. Wat de invloed van online impressies op offline (winkel)gedrag is, is dan ook een vraag die lastig te beantwoorden is voor merken. Tot voor kort. Facebook introduceerde in het tweede en derde kwartaal van dit jaar twee oplossingen die antwoord bieden: store visit ads en offline events. Dit is goed nieuws voor merken waarbij de oriëntatie van de klant online plaatsvindt, maar de aankoop offline - ook wel bekend als ROPO: research online, purchase offline. Denk bijvoorbeeld aan de automotive sector, waarbij de klant een proefrit en brochure via de website aanvraagt om vervolgens bij de dichtstbijzijnde dealer de auto te testen en aan te schaffen. Maar wat zijn precies die twee nieuwe advertisingmogelijkheden van Facebook? En waarom zijn ze interessant? Dat zijn precies de vragen waar dit blog antwoord op geeft.