-
TikTok voedt marketeers op, Google kopieert Pinterest
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Ditmaal aandacht voor het business-platform van TikTok, de nieuwe Google style-app Keen en de betaalmethode WhatsApp Pay.
-
Social Update: Twitter tipt tv-programma’s, WhatsApp toont (nog) geen advertenties
Nu de cijfers over social media weer bekend zijn, is het extra interessant om te kijken welke nieuwe features de komende tijd het verschil zouden kunnen gaan maken. Reden te meer voor een nieuwe editie van de maandelijke social-update, speciaal voor ambitieuze online marketeers. Afgelopen maand kwamen Twitter, Facebook en LinkedIn met nieuwe functionaliteiten. WhatsApp trok juist een gevreesde keutel in.
-
Off-Facebook Activity: de voor- en nadelen voor bedrijven
Naast de functie 'Why am I seeing this' die begin dit jaar is geïntroduceerd, kondigde Facebook in mei ook aan dat de nieuwe feature “Off-Facebook Activity” wordt uitgerold. Dit betekent dat de Facebook-gebruiker een overzicht te zien krijgt van zijn interacties met bedrijven en organisaties die gegevens delen met Facebook. Welke consequenties heeft dit precies? En wat kunnen bedrijven ermee?
-
Deze Facebook-update wil je écht niet missen
Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen we maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand staat volledig in het teken van Facebook. Er zijn binnen de Facebook Family of Apps (FFOAS) veel nieuwe ontwikkelingen die de manier van adverteren (weer) drastisch kunnen gaan veranderen.