Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Gadgets

gerelateerde topics

  • app marketing
  • wearable computing
  • connected tv
  • games
  • internet of things

gadgets experts

  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 36
  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 4
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Put your best foot forward: de kracht van connected schoenen

    Put your best foot forward: de kracht van connected schoenen

    Stel, je bent blind. En alleen een witte stok brengt je van de ene plaats naar de andere. Ongemakkelijk toch? Het zou ideaal zijn als niet je stok, maar je schoenen je de weg wijzen. Zulke innovatieve oplossingen dragen intensief bij aan de manier waarop wij leven en zaken doen. We noemen dit een ‘networked economy’: een wereld waarin mensen, apparaten en bedrijven onderling samenwerken en dus de krachten bundelen. En dat houdt eveneens verandering in voor ons als marketeers. Marketeers krijgen toegang tot data van bijvoorbeeld wearables waarmee je je aanbiedingen veel persoonlijker kunt maken. Deze schoenen zijn een zeer goed voorbeeld van hoe het tijdperk waarin we leven ook onze mindset en werkwijze beïnvloedt.

    Lees verder »
    • Ingeborg van Beusekom (SAP Nederland BV)
    • 17 november 2014
    • Brand design
      • 11871
      • 0
  • Internet of things - de revolutie voor e-commerce

    Internet of things - de revolutie voor e-commerce

    Internet of things, het netwerk van communicerende objecten, producten en diensten, gaat de retail radicaal veranderen. De specialisten zeggen het en hun donderspeeches worden gestaafd door de realiteit. Vadertje Google loopt pardoes onze huiskamer binnen en nieuwe businessmodellen komen zomaar binnen handbereik. Maar waar te beginnen als ondernemer?

    Lees verder »
    • Twinkle (BBP)
    • 13 november 2014
    • Brand design E-commerce
      • 51807
      • 1
  • Thomas Engel (Infostrada Interactive): “Apple heeft weer lef getoond”

    Thomas Engel (Infostrada Interactive): “Apple heeft weer lef getoond”

    Natuurlijk is het de vraag hoeveel mensen de nieuwe, nog te verschijnen, Apple Watch intensief zullen gaan gebruiken, maar toch. De aankondiging van de Apple Watch, de nieuwe iPhone’s 6 en Apple Pay brachten weer wat ouderwetse beroering in de wereld. Twitter stond vol met commentaar, de koersen van Apple schoten (tijdelijk) met 5 procent omhoog en De Wereld Draait Door opende met het onderwerp. App-specialist Thomas Engel van Infostrada Interactive keek ook naar de Apple-presentatie en geeft in Top Names zijn visie op de nieuwste Apple-producten.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 15 september 2014
    • Brand design
      • 23701
      • 0
  • Personal ICT of PICT: Personal, Intelligent & Calm Things

    Personal ICT of PICT: Personal, Intelligent & Calm Things

    Steve Mann loopt al 35 jaar rond met “computerized eyewear” en van dat slag zijn er nog een paar. Bijvoorbeeld Gordon Bell, de wandelende cameraman, die elk moment van zijn leven vastlegt voor zijn MyLifeBits-project en zijn boek Your Life, Uploaded. Dit soort excessen – want dat zijn het tot op heden: experimenten van excentrieke wetenschappers – vallen allemaal in de wearable computing-categorie, een onderklasse die in de Wikipedia erg klungelig beschreven staat.

    Lees verder »
    • Jaap Bloem (Sogeti/VINT)
    • 3 september 2013
    • E-business
      • 16954
      • 7
  • Geef mij 10 minuten en ik geef u CES2012 in Las Vegas!

    Geef mij 10 minuten en ik geef u CES2012 in Las Vegas!

    CES2012 is hét begin van het nieuwe jaar voor alle nieuwe consumentengadgets en -technologie. Wat’s hot in de wereld van Tablets, PC’s, TV’s kan iedereen zien samen met 100.000 bezoekers in Las Vegas. Hierbij in 10 minuten een update van de belangrijkste trends volgens me, myself & I. Een volkomen eigengereide selectie uit het totale aanbod van 20.000 producten die tijdens de grootste technologiebeurs out there geintroduceerd werden.

    Lees verder »
    • Vincent Everts (Innovader)
    • 27 januari 2012
    • Mobile
      • 26732
      • 6
  • GadgetReview: De zakelijke Blackberry Playbook

    GadgetReview: De zakelijke Blackberry Playbook

    Een bijzonder goedemorgen gewenst, en welkom bij de iets verlate review van de BlackBerry Playbook. Dat klopt, hij dan ook alweer een aantal maanden op de markt. Het neemt niet weg dat ook deze tablet een eigen review verdiend, al is het alleen maar omdat hij zo’n ongelofelijk fijn scherm heeft. Samen met zijn allerbeste kompaan, de Torch 9800, kwam hij een paar weken geleden binnen op het kantoor van Marketingfacts. Tijd om eens te kijken of het dé ontbrekende schakel in uw leven is, of dat u er met een grote boog omheen moet lopen.

    Lees verder »
    • Paul van der Torre (PeevdTee)
    • 11 januari 2012
    • Mobile
      • 22731
      • 0
  • Gaan Nokia en Microsoft het maken?

    Gaan Nokia en Microsoft het maken?

    De Lumia 800 is voorlopig een bescheiden succesje te noemen. De branding rondom het toestel is dik in orde, daar heeft Nokia dan ook flink in geïnvesteerd. De verkopen blijven nog wat achter bij de verwachtingen, maar wat zegt dit? Volgens mij moet het besturingssysteem en het app ecosysteem snor zitten, en dat zit wel goed. In deze blog gaan we wat dieper in op de toekomst van Nokia, Windows Phone en de Lumia 800.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 10 januari 2012
    • Mobile
      • 19428
      • 0
  • De Asus Eee Pad Transformer Prime: een tablet en desktop in één

    De Asus Eee Pad Transformer Prime: een tablet en desktop in één

    Gisteren werd er in Amsterdam officieel de opvolger van de Asus Eee Pad Transformer aangekondigd: de Asus Eee Pad Transformer Prime. Er wordt door veel mensen naar deze tablet uitgekeken. In de VS zijn er al records gebroken bij de voorverkoop: het is de meest voorverkochte Android Honeycomb tablet ooit. Ook dichterbij in Groot Britannië is de voorverkoop zeven keer hoger dan verwacht. Het nieuwe model is niet alleen een stuk dunner, dit is de eerste tablet die over de Tegra 3 (quad-core) processor van nVidia beschikt. Samsung: maak je borst maar nat.

    Lees verder »
    • Tim Hendriks (Follio)
    • 9 januari 2012
      • 31003
      • 2
  • GadgetReview: De sexy Galaxy Nexus

    GadgetReview: De sexy Galaxy Nexus

    Door Androidfans is er lang uitgekeken naar dit toestel, en de bijbehorende software: Android 4.0. Met die software komt Android weer een stukje dichterbij Apple’s iOS, dat naar mijn mening op dit moment nog het meest gebruiksvriendelijke besturingssysteem heeft (al komt Windows Phone ook dichterbij). Ook dit jaar (na de Nexus S vorig jaar) komt Google dus weer met een toestel dat hun visie weerspiegelt op de integratie tussen software en hardware. Dit jaar werkt Google opnieuw samen met Samsung. Zo probeert Google de mogelijkheden van Android 4.0 aan andere fabrikanten te laten zien. Is het ze weer gelukt?

    Lees verder »
    • Tim Hendriks (Follio)
    • 4 januari 2012
    • Mobile
      • 26029
      • 12
  • Top Names: iPhoneclub 5 jaar “Je kunt dit alleen goed doen als je het zelf heel erg leuk vindt”

    Top Names: iPhoneclub 5 jaar “Je kunt dit alleen goed doen als je het zelf heel erg leuk vindt”

    “Het zelf heel erg leuk vinden.” Dat antwoordt Gonny van der Zwaag op de vraag wat het geheim van het succes van de iPhoneclub is. Zo simpel is het. “Je kunt dit alleen goed doen als je er grote passie bij voelt.” In 5 jaar groeide de iPhoneclub uit tot een site waar dagelijks maar liefst 100.000 mensen hun behoefte aan iPhonenieuws komen bevredigen. Gonny van der Zwaag en Jean-Paul Horn zijn de stuwende krachten achter het succes. Ze vertellen erover in Top Names van Fast Moving Targets (zie ook deze eerdere blog van Mark de Bruin).

    Lees verder »
    • Erwin Blom (Fast Moving Targets)
    • 30 december 2011
    • Mobile
      • 18519
      • 2
  • LG vernieuwt de Optimus 7 met Mango: zoek de verschillen

    LG vernieuwt de Optimus 7 met Mango: zoek de verschillen

    Ruim een jaar na de introductie van de Optimus 7 komt LG met de Optimus 7.5, die draait op Windows Phone 7.5 Mango. Met een fikse achterstand probeert Microsoft Apple en Android in te halen als dominante speler op de smartphonemarkt. In een jaar tijd heeft Microsoft hard aan de weg getimmerd met haar besturingssysteem Windows Phone. De telefoon is hardwarematig precies hetzelfde, alleen de software is vernieuwd en verbeterd. Kan een telefoon van een jaar oud nog mee op de huidige markt?

    Lees verder »
    • Tim Hendriks (Follio)
    • 28 december 2011
    • Mobile
      • 17454
      • 0
  • Economic Outlook (#12x12): Appy New Economy!

    Economic Outlook (#12x12): Appy New Economy!

    01   2012 will see a New Economy of app ecosystems.
    02   Mobile screen devices have become the norm.
    03   Tablets and slates are in their clone phase now.
    04   Our attention flows through them.
    05   As does experience.
    06   And for that matter human knowledge.
    07   Two dot O is far too shallow.
    08   And so is so-called ‘social’.
    09   Appification blossoms at a frantic pace.
    10   APPs are the new All-Purpose Programming.
    11   Hail this new mobility of attention, experience & knowlegde!
    12   Appy New Economy, therefore, only 12 years after.

    From economy to technology > read on . . . >

    Lees verder »
    • Jaap Bloem (Sogeti/VINT)
    • 26 december 2011
    • Mobile
      • 20448
      • 3
  • Gesponserde Tablets: Review van Amazon’s  Kindle Fire

    Gesponserde Tablets: Review van Amazon’s Kindle Fire

    Gratis tablets? Die zijn er nog niet, maar in de toekomst zullen we steeds vaker tablets aangeboden krijgen waar geen winst op wordt gemaakt of waar zelfs verlies op wordt gedraaid. Het verdienmodel zit dan in de specifieke content die op de tablet aangeboden wordt en waar natuurlijk wel op wordt verdiend. De Kindle Fire van Amazon.com is zo’n tablet. In Amerika te koopt voor $ 199,- en daarmee één van de meest concurrerende tablets ooit (iPad 2 = $ 499,-).

    Lees verder »
    • Vincent Everts (Innovader)
    • 13 december 2011
    • Mobile
      • 26472
      • 0
  • Economisch weerbericht (143): APPificatie de norm in onze economie van aandacht, beleving en kennis

    Economisch weerbericht (143): APPificatie de norm in onze economie van aandacht, beleving en kennis

    Op de High Tech Campus in Eindhoven was 15 november 2011 de dag van het allereerste Bedrijf Zoekt App-event. Erg toepasselijk, die knipoog naar het dating-programma Boer Zoekt Vrouw. Want met mobiele apps is onze relatie inmiddels minstens net zo intens en succesvol. Laatst nog in de Wall Street Journal: My Teacher Is An App. Mobiele apps op public-high-schools in Amerika. Middelbare scholieren die les krijgen op hun mobiele devices. Leuk voorbeeld, maar er is natuurlijk ongelofelijk veel meer aan de hand. In plaats van superlatieven te debiteren gaan we er hier van 10 spannende kanten naar kijken. Naar apps en de crisis, naar mediageneraties, naar het fenomeen killer app en Mobile Business Intelligence, naar de ontwikkeling van IT, naar empowerment, engagement en de Digital Commons, naar stelselmatige app-innovatie en naar de intersectie, de kruising, van technologie en Liberal Arts. Alles in de context van een economie waar aandacht (Attention Economy), beleving (Experience Economy) en kennis (Knowledge Economy) de drumbeat zijn. De verdere uitbouw van die voedingsbodem is waar het uiteindelijk allemaal om draait.

    Lees verder »
    • Jaap Bloem (Sogeti/VINT)
    • 10 december 2011
    • Mobile Brand design
      • 26453
      • 4
  • Gadgetreview: TomTom TopGear en iPad app

    Gadgetreview: TomTom TopGear en iPad app

    Wat was dat een leuke rel, die deal tussen TomTom en BBC Top Gear. TomTom zag het wel zitten, een speciale editie van een Go LIVE apparaatje met allemaal Top Gear goodies waaronder de stem van Jeremy Clarkson, de voorman van het autoprogramma. Moest ook leuk gaan verkopen in de BBC Shop. BBC kwam er helaas net iets te laat achter dat presentators helemaal geen commerciële banden mogen hebben met producten die ze in het programma kunnen aanprijzen. Ofzoiets. Kortom: TomTom heeft er 54.000 kunnen produceren en dat was het dan. De opbrengst gaat naar Children in Need en Jeremy krijgt geen cent. Het collector’s item heb ik nu lekker ter test ;-).

    Lees verder »
    • Annelies Verhelst (Anneliesje.nl)
    • 8 december 2011
    • Mobile
      • 18882
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you