-
Consument denkt milieubewust, maar handelt er niet naar
Vorige week kwam I&O Research met een rapport dat wij Nederlanders wel milieubewust denken, maar er niet naar handelen. Tot leedvermaak van sommige media wijst het onderzoek ook nog uit dat D66-stemmers bovengemiddeld bijdragen aan de CO2-vervuiling. Wat is de impact van het verschil tussen intentie en gedrag op betekenismarketing?
-
Breekt conversie-optimalisatie voor B2B door in 2018?
Het vakgebied conversie-optimalisatie (CRO) kent een sterke traditie van mooie businesscases en awards. Het meetbare succes, gekoppeld aan kennis over consumentengedrag, heeft vooral voor e-commerce en travel mooie voorbeelden opgeleverd over hoe bureaus nog relevanter kunnen zijn voor hun klanten en daarmee een positief effect op de winst hebben. Wanneer volgt de doorbraak in het B2B-segment?
-
De trends voor 2018
Behavioral Economics breekt door: zó scoor jij ermee in 2018
"Behavioral Economics Finally Goes Mainstream", schreef The Conversation laatst. Je komt deze wetenschap inderdaad steeds vaker tegen. Zoek op Marketingfacts op termen als Cialdini, Kahneman en nudging en je vindt meer dan 100 artikelen. De stroom populair-wetenschappelijke boeken is nauwelijks meer bij te houden. Podcasts als You Are Not So Smart trekken hordes luisteraars. En in het tv-programma Wetenschap Havermoutpap leren zelfs kinderen nu over de persuasion-principes van Cialdini. Mainstream? Zeker. Maar, hoe ga jij dit als marketeer praktisch toepassen in 2018? In dit artikel deel ik 5 kansen, 3 voorbeelden én 1 concreet startpunt.