Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Google

gerelateerde topics

  • facebook
  • seo
  • google update
  • google ads
  • social media

google experts

  • Annelies Verhelst
    Aantal blogs: 9
  • Pim Broekstra
    Aantal blogs: 8
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 6

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Big data-marketing? Een framework is efficiënter

    Big data-marketing? Een framework is efficiënter

    Al decennia lang is ‘big data’ dé grote belofte. Met al die bakken vol data kun je ‘intelligence’ genereren voor jouw bedrijf. Sterker nog: als je over een langere tijd data verzamelt kun je op basis van het verleden zelfs toekomstig gedrag van bezoekers, prospects en klanten voorspellen. Inmiddels verzuipen we in data. Verbranden massaal uren en budgetten om AVG-proof data binnen te halen, te onderhouden en te analyseren. Terwijl het vaak weinig oplevert. In het boek ‘Backwards Market Research’ schrijft Alan Andreasen dan ook: “Werk uit waar je de data voor wilt gebruiken. Begin met wat je nodig hebt. Dat is het tegenovergestelde van big data.” Een framework helpt je bepalen wat je nodig hebt. Zodat je wél efficiënt en doelgericht data binnen een herkenbare context gaat genereren.

    Lees verder »
    • Ger Nijkamp (Dreumex)
    • 13 januari 2021
    • Data analytics Strategie
      • 3738
      • 2
  • Wat zijn free product listings en hoe monitor je de performance in Google Analytics?

    Wat zijn free product listings en hoe monitor je de performance in Google Analytics?

    Google heeft wereldwijd free product listing in het leven geroepen om adverteerders tegemoet te komen. Gratis aandacht voor je producten. Wat betekent dit voor de betaalde Google Shopping-campagnes? En hoe krijg je de performance inzichtelijk? Je leest het hier.

    Lees verder »
    • Denie Geertzen (Traffic Builders)
    • 7 januari 2021
    • Advertising Search
      • 5360
      • 1
  • Google’s verloren zoekdata: wat nu?

    Google’s verloren zoekdata: wat nu?

    Eind deze zomer besloot Google minder zoektermen in het zoektermenrapport terug te laten komen. Gevolg: accounts missen een groot deel van click- en cost-data. Dit betekent dat je niet langer volledige inzage hebt over het uitgegeven campagnebudget. Grote commotie onder search-specialisten. Wat nu?

    Lees verder »
    • Koos Hoeijmakers (Greenhouse (a WPP company))
    • 14 december 2020
    • Search
      • 4184
      • 0
  • Byron Sharp: ‘Beschamende arrogantie van adverteerders tijdens de lockdown’

    Byron Sharp: ‘Beschamende arrogantie van adverteerders tijdens de lockdown’

    Byron Sharp aan het woord, Twitch als kanaal voor politieke campagnes, location based audio, Facebook als buurtapp en start de dag met schrijven. Dit en nog veel meer in deze nieuwe week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 26 oktober 2020
    • Media Innovatie
      • 6530
      • 0
  • Een heersend YouTube-kanaal krijgen? Zo doe je dat

    Een heersend YouTube-kanaal krijgen? Zo doe je dat

    Eind 2018 zijn we bij Obelink gestart met het gefaseerd doorvoeren van verbeteringen aan ons YouTube-kanaal. In januari van dit jaar hebben we de laatste visuele en tekstuele wijzigingen doorgevoerd. Nu het kampeerseizoen langzaam op een einde loopt is het tijd om de balans op te maken. Conclusie: de aanpassingen hebben een stijging van zo’n 130 procent in weergaven vanuit Google Search opgeleverd. In dit artikel leggen we uit hoe we tot dat resultaat zijn gekomen.

    Lees verder »
    • Piet Penninx (Obelink)
    • 14 oktober 2020
    • Media Search Innovatie Strategie
      • 6240
      • 1
  • Copytown: Google kopieert TikTok en Pinterest gaat ook aan de Stories

    Copytown: Google kopieert TikTok en Pinterest gaat ook aan de Stories

    Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Geen zorgen, we delen maandelijks enkele belangrijke updates zodat jij weer helemaal bij bent. Wat gebeurde er allemaal in september 2020? Dat lees je hier.

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 9 oktober 2020
    • Social media Innovatie
      • 6772
      • 0
  • Zo haal je het maximale uit je Google-campagnes tijdens Black Friday

    Zo haal je het maximale uit je Google-campagnes tijdens Black Friday

    Het aftellen naar Black Friday is begonnen! Heb jij al nagedacht hoe jij dit jaar het maximale uit alle naderende sales-events gaat halen? Het is inmiddels oktober, tijd om te starten met de inrichting van jouw Black Friday-marketingfunnel. We bekijken in dit artikel de mogelijkheden en toepassingen die Google hiervoor biedt aan de hand twee geclusterde fases (see/think and do). Let’s go!

    Lees verder »
    • Daphne Hoving (Tomorrowmen)
    • 7 oktober 2020
    • Search Data analytics Strategie
      • 6370
      • 1
  • Voorkom dat Elon Musk bepaalt wat je klanten kopen

    Voorkom dat Elon Musk bepaalt wat je klanten kopen

    Steeds meer bedrijven zijn afhankelijk van digitale platforms en marktplaatsen om toegang te krijgen tot klanten. Deze platforms zijn in voortdurende concurrentie om een leidende positie te verwerven in een van de ‘interfaces’ naar klanten toe. Hoe passen recente aankondigingen van Facebook, Apple en Elon Musk hierin? Welke mogelijkheden zijn er en hoe voorkom je dat je als bedrijf te afhankelijk wordt van één platform?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 1 oktober 2020
    • Innovatie Strategie
      • 4248
      • 0
  • Google Keen: nieuwe must-have kanaal voor marketeers?

    Google Keen: nieuwe must-have kanaal voor marketeers?

    Google heeft een nieuw platform gelanceerd die nog best onbekend is: Google Keen. Een platform waar je interesses met elkaar kan delen via een ‘keen’. Op deze manier wordt een community rondom een onderwerp opgebouwd. Het belooft veel goeds: een nieuw communicatiekanaal, delen van content en inzicht verkrijgen in je doelgroep. Allemaal redenen om als marketeer een kijkje te nemen in Google Keen.

    Lees verder »
    • RomyvRaamsdonk (Online Koplopers)
    • 29 september 2020
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 13966
      • 0
  • Vijf tips om te automatiseren naar de behoeften van je klanten

    Vijf tips om te automatiseren naar de behoeften van je klanten

    Consumenten staan redelijk positief tegenover marketing automation-diensten — 46 procent van hen geeft in verschillende scenario’s aan deze diensten te waarderen. Op welke momenten worden zulke diensten geaccepteerd? En welke persoonlijke informatie mogen merken wel of niet gebruiken? Deze vragen worden behandeld in een nieuw online onderzoek van Google en Ipsos. Op basis hiervan heeft Google vijf tips voor merken geïdentificeerd.

    Lees verder »
    • Dunya van Troost (Google)
    • 16 september 2020
    • Customer experience Search Data analytics Strategie
      • 6576
      • 0
  • Google ad strength: wordt dit dé vervanger van de kwaliteitsscore?

    Google ad strength: wordt dit dé vervanger van de kwaliteitsscore?

    Google's responsive search ads (RSA’s) kunnen goed geanalyseerd worden met Google's ad strength. Zelfs zo goed dat ik verwacht dat deze relatief nieuwe metric steeds belangrijker gaat worden en op den duur misschien zelfs de kwaliteitsscore, zoals we die nu kennen, gaat vervangen.

    Lees verder »
    • Renee Akkermans (iProspect)
    • 3 september 2020
    • Data analytics Innovatie Strategie
      • 6648
      • 2
  • Marketeers zijn te veel in de greep van het do good-virus

    Marketeers zijn te veel in de greep van het do good-virus

    Het zijn verwarrende tijden, voor mij dan. Als marketingman en ondernemer is het moeilijk om vat te krijgen op de maatschappelijke krachten. Er is een duidelijke ondertoon als het gaat om die krachten. Ondernemingen groot en klein willen onderdeel zijn van het maatschappelijke debat en een bijdrage leveren aan de samenleving waar ze onderdeel van zijn. Marketeers fungeren als aanjagers van deze boodschap die zich langs vrijwel alle assen van de mogelijkheden beweegt.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 11 augustus 2020
    • Advertising Strategie Brand management
      • 8644
      • 3
  • Zo zet je Responsive Search Ads effectiever in

    Zo zet je Responsive Search Ads effectiever in

    Eind 2018 introduceerde Google de Responsive Search Ad (RSA) als bèta. Een nieuwe stap, waarbij door middel van automation werk uit handen van de Google Ads-gebruiker wordt gehaald. In de tussenliggende periode is Google druk bezig geweest met het verbeteren van deze functionaliteit. Onlangs zijn er weer nieuwe, handige features toegevoegd om de RSA nog effectiever in te zetten.

    Lees verder »
    • Arnold Gritter (Pink Marketing)
    • 5 augustus 2020
    • Advertising Data analytics
      • 5438
      • 0
  • Dít zou pas een goed verhaal van Amazon, Google, Facebook en Apple zijn

    Dít zou pas een goed verhaal van Amazon, Google, Facebook en Apple zijn

    Het kan natuurlijk niet uitblijven dat bedrijven zoals de vier techreuzen Amazon, Google, Facebook en Apple ter verantwoording worden geroepen over hun machtspositie en rol in de samenleving. Steeds duidelijker wordt ook dat bedrijven ook een maatschappelijke rol vervullen.

    Lees verder »
    • Bart Bruggenwirth (b-open)
    • 1 augustus 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5360
      • 2
  • Google gaat Pinterest achterna

    Google gaat Pinterest achterna

    Het verhaal achter TikTok, Social Audio, Google volgt Pinterest, soundbites van een podcast, een alternatief op komst voor videoconferencing en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 29 juni 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5336
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you