-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Zo werken Broad Match-zoekwoorden in Google Ads
Broad Match-zoekwoorden (breed zoeken) in zoekmachine-optimalisatie heeft voor- en nadelen. Aan de ene kant is dit een handig matchtype om snel veel zoekverkeer binnen te halen, aan de andere kant heb je weinig controle over de zoekwoorden waarop je wordt vertoond. Toch is het heel handig bij het ontwikkelen van accounts, met name voor het opdoen van inspiratie en het herkennen van trends in de markt.
-
Laag zoekvolume? Haal meer uit je AdWords-campagnes
Voldoende zoekvolume is het uitgangspunt van succesvolle AdWords-campagnes. Dit geldt vooral voor nieuwe bedrijven met innovatieve producten of ondernemingen die adverteren in een niche met kleine potentiële doelgroepen: het is immers makkelijker om een campagne bij te sturen die per maand 25.000 vertoningen binnenhaalt met een CTR van 20 procent en een conversieratio van 5 procent. Maar wat als je campagne 'slechts' tweehonderd vertoningen per maand binnenhaalt? Vijf tips om je zoekvolume op te schroeven.
-
De nieuwe Google AdWords-interface: zes redenen om over te stappen
Met de introductie van de nieuwe AdWords-interface is wat niemand ooit verwachtte, dan toch gebeurd: de polarisatie binnen het AdWords-landschap is een feit. Aan de ene kant van onze kantoortuin zitten de consultants die de nieuwe AdWords-interface (AdWords Next) omarmen. Aan de andere kant zitten de oude rotten die liever hun nagels over een krijtbord halen dan de nieuwe AdWords-interface te gebruiken. Verschil moet er wezen, maar waarom duurt het toch zo lang voordat SEA-specialisten en online marketeers de stap zetten en de nieuwe interface gebruiken? Zes goede redenen om vandaag nog over te stappen – want voor je het weet dwingt Google je door het stopzetten van de oude interface.
-
Alles wat je moet weten over de Google AdWords HI-score
En daar was ‘ie plotseling: de Google AdWords HI-score. Een nieuwe score die Google inzet om aan te geven hoe jouw account scoort ten opzichte van andere accounts. Hoewel Google Nederland heeft laten weten er (nog) niet veel waarde aan te hechten en de HI-score niet voor ieder account is uitgerold, is de kans groot dat de score vroeg of laat wel op je pad zal komen. Wat moet je als SEA-marketeer over deze score weten? En belangrijker: wat kun je doen om de score te optimaliseren?
-
Modified broad search in vogelvlucht: waarom moet je het gebruiken en hoe pas je het toe?
Binnen de AdWords-markt lopen de kosten per klik ieder jaar op. Het is dus de uitdaging voor iedere marketeer om manieren te blijven vinden om kostenefficiënter te adverteren of om nieuwe markten aan te snijden. Dit is een zoektocht naar kansen benutten die andere marketeers onbenut laten, want immers: op zoekvolume waar weinig anderen op adverteren, zijn de kosten per klik lager en dus een grotere kans voor een goede ROAS. Dit artikel bekijkt twee methodes waarmee zoekopdrachten kunnen worden getarget met het AdWords-zoektype modified broad en waarom nou juist in dit zoektype omzetkansen liggen.
-
Zo creëer je advertenties op maat met de nieuwe IF-functies in AdWords
Met de komst van de expanded text ads (ETA’s) en het stopzetten van het standaard formaat tekstadvertentie is het ons adverteerders moeilijker gemaakt specifieke advertentieteksten voor mobiele gebruikers in te zetten. Dankzij de komst van IF-functies in AdWords komt hier gelukkig weer verandering in. Als kers op de taart kun je naast een segmentatie op apparaat, ook mensen uit verschillende doelgroeplijsten een specifieke advertentietekst tonen.
-
De invloed van advertentie-extensies in AdWords
Het was een frisse dinsdag op 3 november 2009 toen Google officieel bekendmaakte dat iedereen sitelinks kon toevoegen in AdWords. Dat is ondertussen bijna zeven jaar geleden en in die tijd zijn er vele advertentie-extensies bijgekomen. Maar dragen die extensies eigenlijk bij aan de click-through-rate van je advertenties? En zo ja, hoeveel? Ik zocht het uit.
-
Bovenaan zoekresultaten in Google Play Store met AdWords zoekadvertenties
De zoekfunctie is één van de grootste drijvende krachten achter appinstallaties in de Google Play Store. Naar relevante apps zoeken is voor veel mensen net zo gewoon geworden als op een zoekmachine zoeken: als iemand op zoek is naar een restaurant in de buurt, zoeken ze naar een restaurant(vergelijk)app en kiezen ze zo waar ze willen gaan eten. Als appontwikkelaar is het altijd maar de vraag hoe je bovenaan kunt komen te staan, omdat er zoveel concurrentie is van andere apps. Google heeft het daarom mogelijk gemaakt om net als in de reguliere zoekmachine door middel van search engine advertising (SEA) jouw app beter op te laten vallen. De zoekfunctionaliteiten van de Google Play Store zijn daarom verbeterd waardoor jij als app ontwikkelaar nu met AdWords advertenties kunt adverteren in Google Play.
-
Het belang van precies de juiste bodaanpassingen in Adwords
Hoe zijn de bodaanpassingen in jouw Adwords-account ingesteld? Zijn dit afgeronde percentages, zoals +20 procent, -10 procent, -50 procent, enzovoort? En wanneer heb je deze waarden voor het laatst aangepast? Verder terug dan vorige week? Dan wordt in dit artikel uitgelegd uit hoe het beter kan!
-
Nieuw binnen AdWords user interface: Gmail Sponsored Promotions
In mei 2015 is Google’s Gmail Sponsored Promotions (GSP) opgenomen in de user interface van Google AdWords. GSP-campagnes kunnen hierdoor gemakkelijk op worden gezet binnen de AdWords-omgeving, waarbij gebruik gemaakt kan worden van handige advertentiesjablonen. Het zelf beheersen van HTML-programmeervaardigheden is dus niet langer een voorwaarde voor de inzet van GSP. De mogelijkheden van deze nieuwe targetingmethode binnen de AdWords user interface nader toegelicht.
-
AdWords-campagnes puur gericht op bellen?
Bijna iedereen bezit tegenwoordig een smartphone. Dit begint al op jonge leeftijd: uit onderzoek is gebleken dat 12-17 jarigen bijna allemaal een smartphone bezitten, maar ook veel ouderen bezitten tegenwoordig een smartphone. Voor jou als ondernemer is het dan ook ontzettend belangrijk hierop in te spelen. Dit betekent ten eerste dat je de nodige tijd en het nodige geld moet investeren in een mobiel geoptimaliseerde website of webshop. Google ziet dit als een stukje betrouwbaarheid. Wanneer je dit niet doet, zul je hier op afgestraft gaan worden. Maar wanneer je dit nog niet hebt gedaan, bieden AdWords-campagnes gericht op bellen misschien een uitkomst. Deze 'nieuwe' campagnes zijn eind februari in Nederland door Google in het leven geroepen. Bezoekers komen hierbij niet op je site terecht, maar worden rechtstreeks met jou in contact gebracht middels een telefoontje!
-
12 goede voornemens voor 2015
Jaaaah, de lijstjestijd is weer aangebroken! In dit artikel eens een keer niet een overzicht van 2014 of de trends van 2015, maar een to do-lijst. Speciaal voor mensen die hun website een warm hart toedragen. Niet allemaal even nieuw, revolutionair of trendy, maar zie het net als het bezoek aan de sportschool: het is nodig, beter laat dan nooit. Dus wil je je klanten beter van dienst zijn en meer verkopen op je website, bij dezen: 12 goede voornemens voor 2015!
-
9 AdWords wensen (en work-arounds) voor 2015
Google AdWords maakt zeer veel mogelijk op het gebied van targeten van profielen en de relevante doelgroep. Toch zouden diverse dingen beter kunnen om nog beter te kunnen targeten. Zaken die misschien niet altijd opvallen, maar weldegelijk (veel) beter kunnen. Onderstaand mijn top 9 wensen om AdWords in 2015 nog beter en gemakkelijker te kunnen gebruiken.
-
Voorkom geldverspilling en zet dynamic creatives in voor prospecting
Wat is het meest irrelevante en irritante moment om een online advertentie voor sneakers, hotelkamers in Parijs of CV-ketels te zien? Net nadat je deze hebt aangeschaft. Wanneer is de kans het kleinst dat ik een van deze spullen koop? Net nadat ik ze heb gekocht. Toch is dit exact het moment waarop ik en velen met mij advertenties zien voor deze producten. Dit is niet alleen irritant, ook voor adverteerders is deze vorm van retargeting een grote bron van irritatie: marketingbudgetten worden verspild en de merkreputatie wordt negatief beïnvloed. Met de ontwikkeling van individual dynamic creatives is een grote stap gezet om dergelijke irritatie tegen te gaan. Het is mogelijk advertenties te differentiëren en te individualiseren aan de hand van het dataprofiel van de klant. Marketeers kunnen de juiste boodschap tonen aan de juiste consument zodat advertenties steeds relevanter worden. Maar waarom verspillen marketeers nog steeds budget met retargeting?
-
Introductie van Google’s display select keywords
Vorig jaar is het reeds in beta uitgerold in de Verenigde Staten en nu is ook Google Nederland er klaar voor: display select keywords (voorheen search companion marketing). Een nieuwe targeting wijze binnen het Google display network welke nu ieder moment volledig kan worden uitgerold door Google in Nederland.