Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Google Glass

gerelateerde topics

  • wearable computing
  • innovatie
  • smartwatch
  • datamanagement
  • b2b marketing

google glass experts

  • Tristan Lavender
    Aantal blogs: 2
  • Edwin Vlems
    Aantal blogs: 1
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Apple Watch nu al bekender dan concurrentie

    Apple Watch nu al bekender dan concurrentie

    Hoewel de Apple Watch pas begin 2015 is te verkrijgen, is deze nu al bekender dan alle andere concurrerende smartwatches. Dit blijkt uit het TechTrends-onderzoek van Newcom Research & Consultancy onder ruim 1.700 Nederlanders. In dit onderzoek wordt in kaart gebracht in welke mate (technologische) innovaties bij de Nederlander bekend zijn en gebruikt worden.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 20 oktober 2014
    • E-business Mobile Brand design
      • 16281
      • 1
  • Google Glass: het missende ingrediënt voor hyperlocal

    Google Glass: het missende ingrediënt voor hyperlocal

    Dient Google Glass alleen de zogeheten ‘gadgeteers’ of houdt dit experiment van Google stand om ook een breder publiek te overtuigen? Samen met mijn collega Floris Benniks heb ik een ‘one day experiment' gedaan met Google Glass. Want wat kun je eigenlijk allemaal maken met Google Glass, iBeacon en toegang tot de mooiste databronnen van de wereld? In dit artikel vind je onze opmerkelijke resultaten, inclusief een video met demoverslag.

    Lees verder »
    • Peet Sneekes (Mirabeau)
    • 20 juni 2014
    • Mobile Brand design
      • 51123
      • 0
  • Mark Appel (Exact): “Wearables brengen 1-op-1-marketing nog dichterbij”

    Mark Appel (Exact): “Wearables brengen 1-op-1-marketing nog dichterbij”

    Vinden zonder te hoeven zoeken. Het is de ultieme klantervaring, denkt Mark Appel, global marketing director cloud solutions bij Exact. Een ‘wow-moment’, zoals hij het noemt: het moment dat een bedrijf jouw leven verrijkt met informatie die precies aansluit bij jouw behoeften en de plek waar je je op dat moment bevindt. Zonder dat je er zelf naar op zoek ging. Zonder dat je je überhaupt realiseerde dat deze informatie je van pas zou komen. Ineens is de informatie daar. Voor jou. Van jou. Wow. Die ervaring, daar is het Mark om te doen. En dankzij wearable technologie wordt het steeds beter mogelijk om zulke ervaringen voor klanten te creëren, verwacht hij. Het is volgens hem de logische vervolmaking van de ontwikkeling die marketing de afgelopen jaren heeft doorgemaakt: van massa-mediale product pushing naar het bieden van individuele meerwaarde. “Mijn droom is dat een klant tegen ons zegt: de manier waarop jullie mijn leven verrijken, gaat veel verder dan het product dat jullie mij bieden.”

    Lees verder »
    • Tristan Lavender (Philips)
    • 25 februari 2014
    • Mobile
      • 11296
      • 3
  • Brechtje de Leij (NU.nl): “Nieuws niet meer hetzelfde met Google Glass”

    Brechtje de Leij (NU.nl): “Nieuws niet meer hetzelfde met Google Glass”

    Ze moest wel even wennen toen ze er voor het eerst mee over straat liep. Of liever gezegd, vooral voorbijgangers moesten even wennen. Want in Amsterdam hebben ze alles wel zo’n beetje gezien, maar een draagbaar computertje op je hoofd? Nieuw. Fascinerend. En ook een beetje eng. Brechtje de Leij (NU.nl) is één van de eerste Nederlandse dragers van een Google Glass. Ze geniet ervan. Pionieren, innoveren, durven. De afgelopen jaren bracht Brechtje NU.nl mobiel succes. Sinds vorige maand heeft ze alle kanalen van NU.nl onder haar hoede, als hoofd productontwikkeling nieuws bij Sanoma. En dat zullen we gaan merken. Als eerste Nederlandse nieuwsmerk lanceerde NU.nl in januari een smartwatch-app en bouwde het werkende nieuwsconcepten voor Google Glass. Volgens Brechtje staan we aan de vooravond van een nieuw tijdperk in nieuwsland, met een hoofdrol voor wearable technologie – in welke vorm dan ook. “Toen ik klein was, keek ik Star Trek met mijn ouders. Dat is de wereld die nu voor de deur staat. Dat is toch supercool?”

    Lees verder »
    • Tristan Lavender (Philips)
    • 11 februari 2014
    • Mobile
      • 26109
      • 14
  • De toekomst van mobiele-mediadiensten (deel 1)

    De toekomst van mobiele-mediadiensten (deel 1)

    Wearable computing is snel in opkomst. Wat begon met de smartphone, verplaatst zich nu naar de smartwatch, smart ring en Google Glass. Deze verschuiving brengt voor mediabedrijven nieuwe uitdagingen en kansen met zich mee. Vooral informatie leveren aan de gebruiker in de juiste context wordt steeds meer van belang. Welke veranderingen en mogelijkheden dit met zich meebrengt, was het onderwerp van het iMMovator Cross Media Café van 4 februari: de toekomst van mobiele-mediadiensten - het belang van context.

    Lees verder »
    • Remco Bron (inBeacon)
    • 10 februari 2014
    • Mobile
      • 17046
      • 0
  • Wat doet Google Glass met onze informatie- en nieuwsconsumptie?

    Wat doet Google Glass met onze informatie- en nieuwsconsumptie?

    Vandaag vindt de 'NU.nl Google Glass Development Day' plaats. Daarbij wordt gewerkt aan de eerste Nederlandse nieuwsconcepten voor Google Glass. Vanaf 17u worden de bedachte concepten gedeeld én de impact van wearables en Googles Glass op nieuws- en contentconsumptie bediscussieerd met onder meer Ben van der Burg, Raimo van de Klein, Arvid Bux en Roeland Stekelenburg. En deze hangout is hier live te volgen.

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 9 januari 2014
    • Mobile
      • 11593
      • 1
  • Hindsight bias en waarom ik nooit met een Google-bril zal lopen

    Hindsight bias en waarom ik nooit met een Google-bril zal lopen

    “Ja Edwin, je zegt nu dat je nooit met een Google-bril zult lopen, maar jaren terug zeiden mensen dat ze nooit met een draagbare telefoon zouden lopen.” Ik hoor deze redenering regelmatig voorbijkomen en aangezien ik altijd roep dat je elke verandering moet omarmen, zou de uitspraak zelfs uit mijn mond kunnen komen. En toch geloof ik niet dat ik over twee jaar met een Google-bril zal lopen, omdat ik me bewust ben van een effect dat ik jaren geleden op mijn opleiding al eens heb leren kennen: ‘hindsight bias’. Of in goed Nederlands: achteraf kijk je de koe in de kont. En dat is wat we op dit moment doen met die mobiele telefoon: we zien het als bewijs dat elke gadget die een nerd bedenkt uiteindelijk door ons gedragen zal worden. Maar de geschiedenis leert ons dat dat geen automatisme is.

    Lees verder »
    • Edwin Vlems (Edwin Vlems B2B Marketing)
    • 12 december 2013
    • Mobile Brand design
      • 19530
      • 9
  • #TNW2013 - Hoe Google Glass tegelijk enthousiasmeert en verwart

    #TNW2013 - Hoe Google Glass tegelijk enthousiasmeert en verwart

    Soms moet je een evenement even op je in laten werken om het centrale thema te destilleren. Nu The Next Web weer wat achter ons ligt, blijkt ‘wearable computing’ het centrale onderwerp dat mensen bezighield. Hoe internet steeds dichter op ons lijf gaat zitten. Bijvoorbeeld in de vorm van Google Glass, de bril van Google waarmee je in je scherm omgevingsdata kunt zien en met woordcommando’s foto’s en video’s kunt maken. De Amerikaan Robert Scoble had hem bij zich en iedereen wilde even door zijn glazen kijken.

    Lees verder »
    • Erwin Blom (Fast Moving Targets)
    • 29 april 2013
    • Mobile
      • 8550
      • 0
  • Weerstand tegen Google Glass groeit

    Weerstand tegen Google Glass groeit

    Steve Mann, ‘s werelds eerste cyborg en ook wel de 'father of wearable computing' genoemd, kwam halverwege 2012 in de problemen in een McDonald's restaurant in Parijs. Na met zijn gezin meerdere musea bezichtigd te hebben in de lichtstad, wilde hij de dag gezellig afsluiten in de plaatselijke McDonalds. Nadat zij hun maaltijd besteld hadden, werd Steve aangevallen door een drietal medewerkers van het etablissement. Ze probeerden met geweld zijn digitale bril, die hij al meer dan 39 jaar gebruikt als hulpmiddel bij zijn verminderde gezichtsvermogen, van zijn hoofd af te rukken. Het model uit 1999 lijkt op een primitieve versie van Google Glass. Schijnbaar wilden de personeelsleden niet op film vastgelegd worden.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 16 maart 2013
    • Social media
      • 21402
      • 9
  • Google Glass: mijn geld heb je, nu dat van mijn moeder nog

    Google Glass: mijn geld heb je, nu dat van mijn moeder nog

    Vorige week gooide Google een nieuwe video over het gebruik van Google Glass online. De video laat het gebruik van Glass zien in meer dagelijkse activiteiten dan voorheen (ok, op het ijsbeeldhouwen van een tijgerkop of het spelen met een slang na). Daarnaast lanceerde men een Twitter-campagne (#ifIhadGlasss) voor mensen die in de US wonen en op een heldere manier een innovatieve toepassing van Glass kunnen omschrijven. Een soort agressieve bèta-modus dus, iets wat Google vaker doet (denk aan Gmail & Wave invites.)

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 28 februari 2013
    • Mobile
      • 18633
      • 4

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you