-
Google Maps-update: de Community Feed
Google Maps heeft een nieuwe update, namelijk de Community Feed. Het startscherm in de mobiele app, het tabblad ‘Verkennen’, wordt de komende periode wereldwijd uitgebreid naar een community feed. In deze feed krijg je allerlei interessante content te zien van local guides en relevante bedrijven in de buurt. Denk hierbij aan Google posts, reviews en foto’s. Het is daarnaast mogelijk om de berichten van lokale bedrijven te liken.
-
Kom in vier minuten te weten hoe het algoritme van TikTok werkt
Weer een update vol heerlijke inzichten over onder andere The New York Times, TikTok, Gen Z en B2B-contentmarketing. Maar je kunt ook zelf aan de slag met facial recognition of je eigen profielfoto omzetten alsof je zo uit een Pixar-film komt lopen.
-
Google Facts: over stoppen, store visits en branded local search
Gelijk al schokkend nieuws aan het begin van afgelopen maand: Google+ stopt ermee. Gedurende de komende tien maanden wordt het sociale netwerk langzaamaan neergehaald. Reden: een datalek. Hoewel de meesten geloven dat het sluiten van Google+ intern al langer op de agenda’s stond. Ga jij het missen? Verder blijft Google investeren in verbeteringen in Google My Business en Maps, krijgt het nieuwe Ads-platform nog steeds handige updates en laat Google ineens wat extra’s zien in de zoekresultaten. Meer weten? Doorlezen dan!
-
Google Facts: alles over AVG, assistant en autocomplete
Dit overzicht gaat lang zijn, want vorige maand had ik helaas geen tijd om alle updates van april te verzamelen. Je bent gewaarschuwd. Google heeft de afgelopen twee maanden écht heel veel toffe features toegevoegd aan oneindig veel Search-producten. Uiteraard stond de AVG/GDPR behoorlijk op de radar. Verder werd tijdens Google I/O een boel nieuwigheid over Google Assistant en AI gepresenteerd. Binnen de zoekresultatenpagina van Google is er ook veel gebeurd. Kortom, lees even verder, dan ben je weer (een beetje) bij.
-
Nieuw: Google MapsIndoors verbetert customer journey van evenementen en locaties
De figuurlijke rode loper voor evenementen, locaties, steden en regio’s kan nog vele malen beter. Voordat de gast zijn of haar geld kan uitgeven zijn er files, omleidingen en parkeerproblemen. Hoteliers, VVV’s, musea en evenementenorganisatoren realiseren zich steeds meer dat de reis van de gast wordt bepaald door online en offline reisinformatie en navigatie. Locaties zijn zelf aan zet, in plaats van nieuw beleid van overheden af te wachten. Gisteren vond het eerste Congres Gastvrij Bereikbaar plaats, waarbij Google de nieuwste dienst MapsIndoors presenteerde, die je als locatie kunt integreren in je eigen app of mobiele website.