Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Google Plus

gerelateerde topics

  • twitter
  • linkedin
  • pinterest
  • facebook marketing
  • instagram

google plus experts

  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 14
  • Jan Willem Alphenaar
    Aantal blogs: 2
  • Annelies Verhelst
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Google Facts: over stoppen, store visits en branded local search

    Google Facts: over stoppen, store visits en branded local search

    Gelijk al schokkend nieuws aan het begin van afgelopen maand: Google+ stopt ermee. Gedurende de komende tien maanden wordt het sociale netwerk langzaamaan neergehaald. Reden: een datalek. Hoewel de meesten geloven dat het sluiten van Google+ intern al langer op de agenda’s stond. Ga jij het missen? Verder blijft Google investeren in verbeteringen in Google My Business en Maps, krijgt het nieuwe Ads-platform nog steeds handige updates en laat Google ineens wat extra’s zien in de zoekresultaten. Meer weten? Doorlezen dan!

    Lees verder »
    • Annelies Verhelst (beschikbaar)
    • 5 november 2018
    • Social media Search Data analytics
      • 17722
      • 0
  • Social media anno 2017: alle cijfers over Facebook, SnapChat en Instagram en meer

    Social media anno 2017: alle cijfers over Facebook, SnapChat en Instagram en meer

    Het nieuwe jaar is begonnen! Een jaar vol mooie marketingplannen. Mijn goede voornemen heb ik alvast kracht bij gezet door jou als collegamarketeer een handje te helpen: ik heb alle cijfers over het socialmediagebruik wereldwijd én in Nederland op een rijtje gezet. Here we go!

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 2 januari 2017
    • Social media
      • 566093
      • 26
  • Sociale media in Nederland 2016: WhatsApp overstijgt Facebook

    Sociale media in Nederland 2016: WhatsApp overstijgt Facebook

    WhatsApp is qua gebruikers het grootste socialemediaplatform van Nederland, op de voet gevolgd door Facebook. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2016 van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy. Het gebruik van Facebook groeit nog altijd, met name onder 65-plussers. Ook Instagram hoort definitief bij de grote jongens: met 992.000 dagelijkse gebruikers wordt het in Nederland meer gebruikt dan Twitter, dat 864.000 dagelijkse gebruikers heeft.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 25 januari 2016
    • Social media Innovatie
      • 321098
      • 24
  • Waarom jouw bedrijf alsnog op Google Plus moet

    Waarom jouw bedrijf alsnog op Google Plus moet

    Google Plus. Je weet wel, die virtuele spookstad. Gebruik je een Google-dienst, zoals Gmail of YouTube? Dan krijg je automatisch een account op het sociale netwerk van het bedrijf. En daarmee doe je doorgaans niets. Mag best, hoor. Maar lok je graag meer bezoekers naar je bedrijfswebsite, bijvoorbeeld via Google? Dan verstart mijn blik. En duld ik geen tegenspraak: je company page op Google Plus is een must.

    Lees verder »
    • Seppe Cockx (Hapklaar)
    • 4 september 2014
    • Social media Search
      • 49622
      • 12
  • Google+ gaat dieper dan je denkt

    Google+ gaat dieper dan je denkt

    Over de zin en onzin van de activiteit op en inzet van Google+ wordt hevig gediscussieerd. Forrester doet daar nog eens een schepje bovenop. Het Amerikaanse onderzoeksbureau stelt in een onlangs gepubliceerd onderzoek dat Google+ het ondertussen op kan gaan nemen tegen Twitter. Marketeers zouden de betrokkenheid van Google+-gebruikers niet moeten onderschatten.

    Lees verder »
    • Ben Kortman (Marketingfacts)
    • 10 april 2014
    • Social media Search
      • 27025
      • 0
  • De laatste cijfers van het socialmediagebruik in Nederland

    De laatste cijfers van het socialmediagebruik in Nederland

    Voor de productie van het hoofdstuk over socialmediamarketing in het nieuwe Marketingfacts Jaarboek was het weer tijd voor een update van de cijfers over het gebruik van social media in Nederland. In de ontwikkeling van de cijfers lijken twee trends zichtbaar. Allereerst stabiliseert het gebruik van de grote sociale media. Daarnaast is er sprake van een versplintering: mensen gebruiken steeds meer social media tegelijk, die op hun beurt elk een bepaalde behoefte vervullen.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 13 maart 2014
    • Social media
      • 224170
      • 22
  • Het socialmediagebruik van jongeren: SnapChat is hot, Twitter not

    Het socialmediagebruik van jongeren: SnapChat is hot, Twitter not

    Ik krijg altijd erg veel vragen naar het socialmediagebruik van jongeren, maar helaas kan ik die vraag niet altijd beantwoorden. Dubbel jammer, want jongeren zijn erg interessant, omdat zij vaak voorop lopen. Daarom is het erg waardevol dat Newcom Research & Consultancy het Social Media Onderzoek Jongeren 2014 (n=1.116 jongeren van 15 tot en met 19 jaar) heeft gepubliceerd. Daaruit blijkt dat Facebook, YouTube, Twitter, Instagram en Snapchat de meest gebruikte social media zijn. Wat opvalt, is dat maar liefst 22 procent van de jongeren is afgehaakt van Twitter. 

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 3 februari 2014
    • Social media
      • 86218
      • 2
  • Social media in Nederland 2014: jongeren blijven Facebook trouw

    Social media in Nederland 2014: jongeren blijven Facebook trouw

    Ondanks signalen die het tegendeel lijken aan te geven, is het gebruik van Facebook het afgelopen jaar gestegen. Er zijn 8,9 miljoen Nederlanders van 15 jaar en ouder die gebruikmaken van Facebook. Vorig jaar waren dit er 7,9 miljoen; dat betekent een stijging van 13 procent. Het dagelijks gebruik van Facebook is eveneens gestegen ten opzichte van 2013 (+ 22 procent), terwijl er juist minder Nederlanders dagelijks gebruikmaken van Twitter (- 6 procent) en LinkedIn (- 25 procent). 

    Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2014 van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy. Keren jongeren Facebook de rug toe? Verovert Google+ terrein? En hoe staat het met nieuwe sociale netwerken als Instagram en SnapChat? Dat zijn de vragen waar het rapport antwoord op geeft.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 27 januari 2014
    • Social media
      • 204394
      • 18
  • Google+ circle management: creatieve ideeën voor Google+ kringen

    Google+ circle management: creatieve ideeën voor Google+ kringen

    De kringen van Google+ zijn handig, maar kennen ook gebreken. In dit artikel ga ik in op het ontbreken van hiërarchie in kringen en op de verwarring die ontstaat doordat Google+ output en input combineert. Daarnaast geef ik een aantal ideeën om meer uit kringen te halen: lege kringen, kringen waardoor je een betere selectie kan maken en kringen om handiger te netwerken.

    Lees verder »
    • Daan Walraven (Conversie optimalisatie coaching)
    • 4 september 2013
    • Social media
      • 17577
      • 6
  • Alle cijfers over het socialmediagebruik in Nederland medio 2013

    Alle cijfers over het socialmediagebruik in Nederland medio 2013

    Het is alweer even geleden sinds ik de laatste update heb gedaan van de cijfers van socialmediagebruik in Nederland en wereldwijd, maar hier zijn ze dan weer. In de tussentijd is Facebook doorgegroeid naar 1,155 miljard gebruikers, heeft Yahoo Tumblr overgenomen en is de populariteit van messaging-apps zoals WhatsApp enorm toegenomen. Weet je aanvullende of meer recente cijfers? Laat het weten in de comments!

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 30 augustus 2013
    • Social media
      • 239225
      • 39
  • Zet Google+ in als online advertentie

    Zet Google+ in als online advertentie

    Jaap Jacobs berichtte eerder in een blog dat we zo langzamerhand toch echt aan Google+ moeten geloven. Zeker omdat "vanaf 2016 meer content wordt geplust (+1), dan dat er op Facebook wordt gedeeld", aldus SearchMetrics. Zover is het echter nog niet. Maar hoe kunnen bedrijven dit ‘onbekende’ sociale platform nu het beste inpassen in hun marketingactiviteiten? Mijn tip: zet het vooralsnog in als advertentie.

    Lees verder »
    • Gastblogger (Marketingfacts)
    • 2 augustus 2013
    • Advertising Social media
      • 24692
      • 10
  • Google+, we moeten er echt aan geloven

    Google+, we moeten er echt aan geloven

    Het is zover. Het negeren van Google+ behoort niet meer tot de mogelijkheden. Google heeft gisteren een nieuwe functie toegevoegd aan Google.nl. Knowledge Graph is de naam. En hierdoor gaat Google+ een belangrijkere rol innemen dan voorheen het geval was. Ja, we moeten er echt aan geloven. Alle marketeers opgelet.

    Lees verder »
    • Jaap Jacobs (Fingerspitz)
    • 26 juni 2013
    • Social media Search
      • 56528
      • 30
  • De Google Plus-box, wat heb je daar nou aan?

    De Google Plus-box, wat heb je daar nou aan?

    De Google Plus-box, velen hebben deze waarschijnlijk al wel ooit gezien, maar er nauwelijks aandacht aan besteed. Vandaar deze post, waarbij ik inga op de verschijning van de Google Plus-box voor bedrijven. Wat is het, wat is het effect en wat is de Google Knowledge Graph, het overkoepelende geheel waar de Google Plus deel van uitmaakt?

    Lees verder »
    • Rob de Bruijn (Sportdirect.com)
    • 23 april 2013
    • Search
      • 21120
      • 8
  • Een weekje SEO: van Interflora tot Google Plus

    Een weekje SEO: van Interflora tot Google Plus
    • Siegfried Jongsma (Digital Hipsters)
    • 28 februari 2013
    • Search
      • 50066
      • 5

    Bij het lezen van de titel hoor ik je al denken: is er iedere week niet een update van SEO te geven? Er verandert toch altijd wel iets? Mee eens! Uiteraard zeg ik als SEO’er dat het vakgebied uitermate dynamisch is. Maar afgelopen week waren er meerdere noemenswaarde items, zodat ik het niet kon laten om even een klein overzichtje te maken. Ben je binnen vier punten ook weer compleet bijgepraat.

    Lees verder »
  • Google VP Bradley Horowitz: “Google Plus draait om content en gebruikers”

    Google VP Bradley Horowitz: “Google Plus draait om content en gebruikers”
    • Vincent Smit (Just Connecting B.V.)
    • 7 november 2012
    • Social media
      • 21758
      • 3

    Afgelopen dinsdag gaf Google's Bradley Horowitz, vice president social products - waaronder ook Google Plus - aan een selecte groep vertegenwoordigers van nieuwe en traditionele media uitleg over de Google's koers met hun sociale netwerk. “Wij zijn dan nieuw in de ‘social’ wereld en wij hebben verstand van searching, nu wordt het tijd om uitleg te geven waarom wij de dingen doen op onze manier met Google Plus.”

    Lees verder »
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you