-
Google Facts: over Rich Results, Reports en Related Searches
We gaan het toch nog even over 2018 hebben. De laatste maand van het jaar heeft Google niet stilgezeten. Met name in de SERP (de zoekresultatenpagina) en in Search Console is er toch nog aardig wat gewijzigd. Begin het nieuwe jaar goed en wees op de hoogte van wat er nog gebeurd is in huize Google toen jij met je neus in de poeder zat.
-
Google Mijn Bedrijf-update: chatten met klanten
Door de nieuwe functie Berichten kun je als bedrijfseigenaar nu chatten met (potentiële) klanten via de Google Mijn Bedrijf-app. In deze blog lees je hoe deze nieuwe functie werkt, wat de voordelen zijn en hoe deze update samenhangt met eerdere ontwikkelingen binnen Google Mijn Bedrijf.
-
Google Facts: over reacties, rapportages en reviews
Het lijkt wel of voor het einde van het jaar alles wat Google had bedacht nog even uitgevoerd moet worden. De lijst met grote en kleine updates aan de Search-producten lijkt nagenoeg eindeloos. De focus om gebruikers vooral binnen Google te houden wordt steeds duidelijker door de nieuwe updates. Daarbij komt ook dat local niet alleen in de functietitels van topmannen bij Google staat, maar ook in de uitbreidingsplannen. Kortom, het was weer een drukke maand bij Google.
-
Google PageSpeed Insights Update: naar welke minimum score moeten we streven?
Google kondigde onlangs de Google Speed Update aan, nadat eerder dit jaar al de langverwachte mobile-first update was uitgerold. Dit betekent dat laadsnelheid weer een stuk hoger op de SEO-agenda mag komen te staan. De Speed Update gaat in principe alleen over de laadsnelheid-prestaties van je mobiele website. Maar met de mobile-first update van Google worden alle organic search-rankings bepaald aan de hand van de mobiele versie van je website. Laadsnelheid-optimalisatie voor mobiel kan dus niet langer worden genegeerd.
-
Hoe vaak staat je advertentie nou écht bovenaan?
Dat het belangrijk is om goed zichtbaar te zijn in Google is inmiddels wel bekend. Een snelle en effectieve methode om dit te realiseren is door te adverteren in het zoeknetwerk van Google. Een volgende stap is dat je als kritische adverteerder wil weten of de advertenties goed worden vertoond. De gemiddelde positie van een advertentie is hiervoor een belangrijke KPI. Om nog meer inzicht in de posities van je advertenties te krijgen heeft Google vier nieuwe statistieken geïntroduceerd.
-
Effecten van Google Medic-update in Nederland
Elke keer is een Google-update weer spannend, want wat is de impact? Een recente update is de Google Medic, die in augustus is uitgerold. Over de impact in de VS zijn al wat resultaten bekend, maar hoe zit het dan in Nederland? We doken erin en keken naar het lokale effect.
-
Google Facts: over Image Search, Search Console en Mobile-first
De zomer is definitief voorbij en het is dus weer tijd om je bij te praten over alles wat Google in de tussentijd heeft uitgespookt. Van algoritme-updates die de boel in sommige branches toch weer een beetje verstoorden, tot het definitief overstappen op de nieuwe Search Console. Over overstappen gesproken: is jouw website al klaar voor de mobile-first index? In deze update lees je weer wat je afgelopen maand (mogelijk) hebt gemist.
-
Google Mijn Bedrijf-update: direct boeken
Wellicht was het je al opgevallen: je kunt nu bij steeds meer bedrijven direct in Google een 'boeking' doen, bijvoorbeeld een tafel reserveren bij een restaurant of een afspraak inplannen bij een schoonheidssalon. De nieuwe functie versnelt het boekingsproces, waardoor gebruikers minder stappen hoeven te nemen om tot een conversie te komen.
-
Google Mijn Bedrijf: de nieuwe menu en diensten-optie
Onlangs heeft Google een nieuwe functie uitgerold in Google Mijn Bedrijf: Menu en Services. Deze functie maakt het mogelijk om je menu of diensten direct te laten zien bij je bedrijfsvermelding in Google.
-
Google-update treft vooral medische bedrijven
Google verraste de SEO-wereld begin augustus met een 'broad core algorithm update'. Als een van de eersten meldde Barry Schwartz van SE Roundtable dat het erop leek dat er een grote update in de zoekresultaten van Google werd uitgerold. Diverse SEO-specialisten en webmasters speculeerden over de update op WebmasterWorld, vanwege de flinke dalingen in posities en verkeer. Pas daarna kwam Google met de bevestiging. Opmerkelijk is dat vooral medische bedrijven last lijken te hebben van het nieuwe algoritme.