-
Van der Valk: familiegevoel maakt verschil voor klant en medewerker
“Blijf dicht op de werkvloer, zie en hoor wat er speelt”, is de tip die Ab de Bruijn en Ruud van der Valk van Van der Valk Hotels & Restaurants geven om zo klantvriendelijk mogelijk te werken. Een interview met deze twee mannen die hospitality hoog in het vaandel hebben.
-
Hospitality en het dilemma van technologie
Hospitality met een vleugje technologie: dé twee zaken die binnen de hotellerie lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan. "We werken met ménsen. Het gaat om contact, om gevoel!", riep Erik-Jan Ginjaar eerder nog gepikeerd. Door zijn ontmoeting met Michiel – de medewerker van 'bits & bites' die dankzij AI in staat is om nagenoeg het volledige reserveringsproces uit te voeren – is de algemeen directeur van Postillion Hotels 180 graden gedraaid in zijn overtuiging. "We sprongen het diepe in en startten met iets waarvan we dachten het niet mogelijk was."
-
Hotel-apps veroveren plek in communicatiemix van hotels
Dat mobiele apparaten met slimme toepassingen in de reisbranche de toekomst hebben is niet nieuw. Alleen investeren in een mobiele website of eenvoudige app blijkt niet meer genoeg. Zo investeert hotelgigant Hilton ruim een half miljard dollar in de ontwikkeling van mobiele applicaties. Met name het vooraf selecteren van een specifieke hotelkamer en in een later stadium het openen en afsluiten van kamers met je smartphone, zijn (bijna) nieuw voor een hotelketen.