-
Is het al tijd voor humor in reclame?
De nieuwe fase waarin we nu zitten met de coronapandemie vraagt om een andere aanpak van merken. Je solidair tonen is niet genoeg, je moet er ook naar handelen. Daarnaast is humor in opkomst. Een effectief middel om onze gevoelens in deze fase, minder angst en meer somberheid en zelfs boosheid, te relativeren en kanaliseren.
-
Hoe fun kan werken voor een merk
Eén van de makkelijkste manieren om aandacht te trekken is met humor. Veelvuldig ingezet in reclames en ook op social gaat humor vaak viral. Dus lees vooral verder als het bezorgen van die glimlach echt onderdeel is van je kernwaarden. En dan weet je, humor holt uit. Want als er zoveel grappen zijn, wordt het minder leuk en valt het minder op. Hoe nu verder?
-
Welke 1-aprilgrap gaat écht viraal?
Een verplicht nummer voor elke contentmarketeer: de 1-aprilgrap. In 2018 viel die datum onhandig in het weekend, maar dit jaar wordt het natuurlijk knallen op maandag. Veel grappen kondigden zichzelf voor het weekend al aan, dus die zetten we even op een rij. De hamvraag: welke grappen zijn zó goed dat ze viraal gaan? En durven marketeers nog wel écht gewaagde 1-aprilgrappen uit te halen?