Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Identiteit

gerelateerde topics

  • public relations
  • merken
  • merkwaarden
  • branding
  • merkidentiteit

identiteit experts

  • Arjan Rattink
    Aantal blogs: 1
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 1
  • Peter Minkjan
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De magische formule voor reclamemakers

    De magische formule voor reclamemakers

    Reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft de brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken, exclusief op Marketingfacts. Na de inleiding en de eerste en tweede column is het nu tijd voor deel 3: 'De magische formule voor reclamemakers.'

    Lees verder »
    • Herbert van Hoogdalem (Professional Outsiders)
    • 14 mei 2020
    • Advertising
      • 8774
      • 0
  • Merktaal herijken met de mindset-methode

    Merktaal herijken met de mindset-methode

    Christine Boland werkt al drie decennia als trendanalist voor bedrijven als Rituals, Jumbo, Marks & Spencer, Apple en Secrid Wallet. In haar werk als toekomststrateeg merkt ze geregeld dat missie en visie bij organisaties wel helder zijn, evenals de merkidentiteit, maar dat de uitingsvormen niet consistent zijn. Daarvoor ontwikkelde ze de mindset-methode: een tool die organisaties helpt hun merktaal te vinden. Tijd voor een gesprek.

    Lees verder »
    • Norbert Mirani (Science of the Time)
    • 9 januari 2020
    • Contentmarketing
      • 6836
      • 0
  • Waarom Volkswagen klinkt als een vrouw

    Waarom Volkswagen klinkt als een vrouw

    Of we nou op weg zijn naar een schermloze toekomst of niet, geluid gaat een steeds belangrijkere rol spelen in hoe merken met hun publiek omgaan. En hoe vooruitstrevend een sonic identity ook klinkt, een tijdperk zonder visuele beeldmerken is bijna niet meer voor te stellen. De Egyptenaren waren er trouwens als eerste bij.

    Lees verder »
    • Niels de Jong (TAMBR)
    • 2 oktober 2019
    • Contentmarketing
      • 7226
      • 2
  • PR in rebranding valt of staat met geloofwaardigheid

    PR in rebranding valt of staat met geloofwaardigheid

    Van Overtoom naar Manutan, van Smiths naar Lays, van Telfort naar O2 en weer terug naar Telfort (en straks KPN)… Het gebeurt vaak: de huidige merkidentiteit past niet meer bij het bedrijf, de strategie en de visie. De jas die zo goed paste, zit ineens te strak, door een fusie of overname, veranderende klantbehoeften, een negatieve merkassociatie. Als dat gebeurt grijpen veel bedrijven terug op een rebranding – een volledige make-over, inclusief een nieuwe positionering. De periode na de 'cosmetische ingreep' wordt echter vaak onderschat. Hoe zorg je ervoor dat het nieuwe merk geladen wordt en dat de juiste waarden bij de doelgroep beklijven?

    Lees verder »
    • Roy Roelofs (Marcommit)
    • 27 februari 2019
    • Contentmarketing
      • 9416
      • 1
  • China in digitale context

    China in digitale context

    Als we aan China denken, dan kunnen we twee beelden in ons hoofd hebben: het land van smog en onderdrukte mensen ofwel de kolos die onvermijdelijk de wereldeconomie zal beheersen. Geen van beide opvattingen is bijzonder nuttig, want ze reduceren nuances tot uitersten. In plaats van te kijken naar wat goed of slecht is in het China van vandaag, is het interessanter om te kijken hoe het ánders is. De beste manier is om te kijken hoe wij anders denken, schrijft strateeg Jaap Grolleman, woonachtig in China en getrouwd met een Chinese. Een nadere kijk op de Chinese cultuur, economie en digitale ontwikkelingen.

    Lees verder »
    • Jaap Grolleman (GoEast Mandarin)
    • 24 september 2018
    • E-business Innovatie
      • 10526
      • 2
  • Ook marketeers liegen dat ze barsten (en dat is maar goed ook)

    Ook marketeers liegen dat ze barsten (en dat is maar goed ook)

    Deze week struikelde minister Halbe Zijlstra over een leugen. Eentje van lang geleden, maar toch. Een typisch voorbeeld dat liegen overal voorkomt en in veel gevallen pas door de leugenaar erkend wordt als de fout op straat ligt. Ook marketeers liegen. En dat moet ook, want te eerlijk zijn, gaat je niet helpen om al je doelstellingen te realiseren. Pardon? Ja echt waar. Alleen is het net als met alcohol: met mate graag.

    Lees verder »
    • Arjan Rattink (RVS Marketing)
    • 15 februari 2018
    • Advertising Contentmarketing Customer experience
      • 19646
      • 4
  • Het scherm steelt je ziel

    Het scherm steelt je ziel

    Een week geleden publiceerde de Franse kunstenaar Antoine Geiger een fotoreeks ‘SUR-FAKE’. In de serie is te zien hoe het gezicht van mensen als het ware door het scherm heen wordt gezogen. De gezichten versmelten met de blinkende zwarte spiegel. “Het scherm van de smartphone werkt als een sigaret.” Er is niet aan te ontkomen. Keer op keer wordt onze aandacht het apparaat ingetrokken. Een Whatsapp berichtje, een tweet, een statusupdate op Facebook, een email of gewoon een telefoontje. Voortdurend worden we gestoord en geven we toe aan het digitaal snacken.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 17 november 2015
    • E-business
      • 13561
      • 0
  • Wie ben ik? Over het belang van een sterke organisatie-identiteit

    Wie ben ik? Over het belang van een sterke organisatie-identiteit
    • Michèl Schilders (USG Marketing, Communication & Sales Professionals)
    • 5 mei 2014
    • Contentmarketing
      • 49289
      • 4

    Deze maand was ik op het Identiteitscongres. Daar hielden wij met een aantal relaties een 'identiteitsontbijt', een dialoog over organisatie-identiteit. Wat is een organisatie-identiteit, wat kun je ermee en hoe creëer je als organisatie een identiteit, waren de onderwerpen die centraal stonden in die bijeenkomst en die ik hier nu ook graag deel.

    Lees verder »
  • Het beste socialmedia-advies ‘ever’: wees geen Ivo Niehe

    Het beste socialmedia-advies ‘ever’: wees geen Ivo Niehe

    Wekelijks worden enkel in Nederland tientallen, wellicht zelfs honderden artikelen geschreven over socialmediamarketing, contentstrategie en de bijbehorende handige tools. Maar vaak gaat het voor veel bedrijven bij de basis al helemaal mis: ze gedragen zich als Ivo Niehe. De man die zichzelf ooit omschreef als "een unaniem belachelijk groot succes" en niet uitgepraat raakte over zijn eigen daden. Niemand vindt dit soort gedrag leuk bij een ander en toch gedragen veel personen en organisaties zich precies zo op social media.

    Lees verder »
    • Peter Minkjan (5PM)
    • 31 januari 2014
    • Social media Contentmarketing
      • 33323
      • 9

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you