Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Influencers

gerelateerde topics

  • influencer marketing
  • influencer-marketing
  • instagram
  • youtube
  • swocc

influencers experts


  • Aantal blogs: 9
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 4
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 4

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Partnership-label op Instagram: wel of niet positief voor je merk?

    Partnership-label op Instagram: wel of niet positief voor je merk?

    In augustus lanceerde de Stichting Reclame Code de campagne '#Ad Herken de reclame op internet' om aandacht te vragen voor het belang van transparantie rondom reclame op social media. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat een label inderdaad consumenten kan helpen reclame te herkennen. Maar hoe zit het met het effect op het merk achter de samenwerking? Werkt zo’n label positief of negatief?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 7 november 2019
    • Advertising Social media
      • 10758
      • 0
  • Realistisch eng? De opkomst van de AI-generated influencer

    Realistisch eng? De opkomst van de AI-generated influencer

    Influencers zijn inmiddels geen hype meer, maar een bewezen onderdeel van de (content)strategie. Inmiddels zien we een nieuw type influencer: de AI-generated influencer, gebaseerd op data en alleen bestaand in de virtuele wereld. Deze influencers zijn dankzij Artificial Intelligence altijd op de hoogte van wat leeft onder volgers, zijn nooit te moe om nieuwe content te plaatsen, en zullen niet verwikkeld raken in een schandaal, tenzij merken hier bewust opdracht toe geven. AI-generated influencers bieden dus veel kansen voor merken.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 31 oktober 2019
    • Social media Innovatie
      • 12122
      • 0
  • Kijkje achter de schermen bij Instagram Shopping

    Kijkje achter de schermen bij Instagram Shopping

    Tijdens het Amsterdam Dance Event (ADE) heeft Facebook in hartje binnenstad een House of Instagram ingericht. Marketingfacts was er vrijdag aanwezig en voelde zich toch een beetje ontheemd tussen al die piepjonge influencers. Toch was het een must: Facebook vertelde uitgebreid over advertising, privacy en Augmented Reality, maar vooral over Instagram Shopping.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 21 oktober 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 15996
      • 0
  • Podcast: What’s next in influencer marketing

    Podcast: What’s next in influencer marketing

    Er komen steeds meer podcasts, ook over marketing. Een frisse nieuwkomer is de tweewekelijkse podcast What’s Next in Influencer Marketing van bureau 3sixtyfive. Samen met een expert worden trends geduid. De vierde aflevering gaat over B2B-influencermarketing met als gast Marcel Molenaar, country manager Linkedin Benelux. Hij bespreekt de opkomst van influencer-campagnes gericht op zakelijke doelgroepen.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 20 september 2019
    • Contentmarketing
      • 8496
      • 0
  • Wat begrijpen tieners van influencer-marketing op YouTube?

    Wat begrijpen tieners van influencer-marketing op YouTube?

    De populariteit van influencers is groot onder jongeren. Waar jongeren vroeger in hun vrije tijd bijvoorbeeld tv keken, besteden zij nu een groot deel van hun tijd aan het kijken van content van influencers op YouTube. Influencer-marketing wordt daarom ook vaak ingezet om de jongere doelgroep te bereiken. Maar wat vinden jongeren van influencer-marketing? Herkennen tieners reclame in YouTube-video’s en begrijpen ze dat YouTubers hier geld aan verdienen? 

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 8 augustus 2019
    • Advertising Social media
      • 20110
      • 2
  • Het commerciële doel van vlogs en hoe kinderen dit herkennen (of niet)

    Het commerciële doel van vlogs en hoe kinderen dit herkennen (of niet)

    Voor veel kinderen is YouTube het favoriete videoplatform. Ze kijken graag naar videoblogs (‘vlogs’) waarin mensen (‘vloggers’) hun dagelijks leven delen met hun kijkers. De populariteit van vloggers is de afgelopen jaren enorm gestegen. Voor adverteerders zijn vlogs een zeer lucratieve manier om kinderen te bereiken: ze zijn populair en worden veel bekeken. Maar wat vinden kinderen er zelf van dat er producten en merken te zien zijn in de video’s van hun favoriete vloggers? En begrijpen ze eigenlijk wel waarom die producten en merken in de vlogs te zien zijn?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 25 juli 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 9238
      • 3
  • De take-aways van het Congres Instagram & Facebook Marketing

    De take-aways van het Congres Instagram & Facebook Marketing

    Afgelopen donderdag (6 juni 2019) was het weer tijd voor het Congres Instagram en Facebook Marketing, dit jaar gehouden in het OBA Theater in Amsterdam. Het was een dag met veel interessante sprekers. De beste take-aways van de dag, van keynote-sprekers Dorit Roest (influencer-marketing), Peter Minkjan (videohacks) en Sybren Smith (Facebook-algoritme), waar je direct mee aan de slag kunt.

    Lees verder »
    • Alice Kaal (Adwise - your digital brain)
    • 12 juni 2019
    • Social media
      • 21752
      • 3
  • Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten

    Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten

    Eén van de meest effectieve manieren om een nieuw publiek te bereiken, is door de doelgroep van anderen te gebruiken. En één van de beste methoden hiervoor is het bereik van influencers in te zetten, zo hebben we de afgelopen jaren gemerkt. En dit geldt voor de B2B-markt net zo goed als voor B2C. Door relaties met influencers op te bouwen, kunnen B2B-marketeers snel een breder publiek bereiken.

    Lees verder »
    • Lisanza Faccilongo (Sortlist)
    • 5 juni 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing E-commerce
      • 10294
      • 0
  • Instagram gaat like-loos

    Instagram gaat like-loos

    Wellicht heb je het al meegekregen: Instagram is in Canada met een test begonnen waarbij het aantal likes bij foto’s en video’s verborgen wordt. Instagrammers kunnen zelf nog wel zien hoeveel likes ze op een post hebben gekregen, maar hun volgers zien dit niet meer. Een woordvoerder van Instagram geeft als reden van de verandering: "We want your followers to focus on what you share, not how many likes your posts get". Volgers zouden zich hiermee dus meer richten op wat er gedeeld wordt, niet op hoeveel likes een influcencer krijgt. Wat voor effect heeft deze aanpassing op influencer-campagnes? En wat merk je hier, als je samenwerkt met Instagrammers, nou écht van?

    Lees verder »
    • Lora Stokkel (Prettylion - social media management voor interieurbedrijven)
    • 4 juni 2019
    • Social media
      • 34374
      • 4
  • Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

    Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

    Waar het fysiek in de winkels liggen voor merkhouders voorheen vooral belangrijk was bij het verwerven van bekendheid in het buitenland, heeft de opkomst van marketplaces en influencers het speelveld veranderd. Hoe kunnen marketeers hiervan profiteren?

    Lees verder »
    • Andreas Giese (Dexport)
    • 29 mei 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing E-commerce
      • 25472
      • 1
  • Dramageddon onder influencers: de kunst van het sorry zeggen

    Dramageddon onder influencers: de kunst van het sorry zeggen

    De tranentrekkende tv-klassieker 'Het spijt me' keert terug. Lekker meeleven met andermans lief en leed, of toch vooral gênant? Door de opkomst van influencers en vloggers zien we dit drama online herhaald. Vorig jaar liep een fittie tussen Lena Lee en Jeffree Star helemaal uit de hand en vorige week gebeurde hetzelfde tussen Tati Westbrook en James Charles. Wat we vooral kunnen leren van dit soort 'Dramageddons' is dat alles geoorloofd is voor de views.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 16 mei 2019
    • Social media Media Contentmarketing
      • 14168
      • 0
  • Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

    Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

    HelloMasters is de wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering vertelt Steph Morrow van VIRTUE Amsterdam, het creatieve bureau van Vice Benelux, over de veranderingen van marketing in de global economy, het agency-model, influencer-marketing en teamcultuur.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 17 april 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 15884
      • 0
  • Drie nieuwe inzichten over social media van The Social Conference

    Drie nieuwe inzichten over social media van The Social Conference

    "Ik volg geen merken, ik volg mensen." Hiermee werd door Roos van Vugt The Social Conference geopend afgelopen week in Amsterdam. De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van social media gaan razendsnel, zo bleek wel. Een strategie ontwikkelen voor een bepaald platform heeft geen zin, want zodra de strategie op papier staat, is er alweer iets nieuws hip en happening.

    Lees verder »
    • Fabiën Vlems (Fabtastic)
    • 25 maart 2019
    • Social media
      • 13204
      • 0
  • De wondere wereld van eSports

    De wondere wereld van eSports

    Professioneel gamen, het is een droom die voor velen inmiddels realiteit is geworden. Het competitief gamen – ofwel eSports – is booming. Afgelopen jaar keken maar liefst 215 miljoen mensen weleens naar een esports-evenement. Tel daar nog eens 165 miljoen mensen bij op die regelmatig keken naar een online game evenement, dan heb je een serieuze concurrent voor traditionele 'echte' sport te pakken. Niet voor niets dat netwerken als Twitch groeien als kool.

    Lees verder »
    • Ralph Wolbrink (Pure Internet Marketing)
    • 13 maart 2019
    • Social media
      • 11858
      • 0
  • Social commerce, zo doe je mee

    Social commerce, zo doe je mee

    Social media draaien in de eerste plaats om contacten onderhouden, maar de verkoopkant laat zich steeds meer zien op Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. Door shoppable feeds, koopbuttons en advertenties met webshop-links wordt social commerce steeds belangrijker in e-commerce. Om dit optimaal in te kunnen zetten, moet je wel de steeds veranderende spelregels van social media weten.

    Lees verder »
    • Jessica Henneman (Egeniq)
    • 14 februari 2019
    • Advertising Social media E-commerce
      • 20919
      • 0
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you