-
Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien
Gerhard te Velde is een ondernemer die niets liever doet dan andere ondernemers verder helpen. Vandaar ook de naam van zijn bedrijf: Groeivoer. En groeien, dat doet hij met verve. Deze podcast gaat over groeien, ondernemerschap en merken.
-
Podcast: hoe DeGiro met een klantenstop bouwde aan vertrouwen
Zonder vernieuwing geen koppositie, zonder kwaliteit geen vertrouwen of groei. Dat zegt Esmond Berkhout, CEO van DeGiro, in de podcast OnBrandScan. De online broker voor particuliere beleggers groeit dankzij een toegankelijk platform met lage kosten. Door te investeren in kennisdeling wil DeGiro zijn reputatiewaarde verhogen. “We gaan particulieren opleiden tot verstandige beleggers.”
-
Verhoogde aandacht voor aandacht in marketing
Plak ergens ‘marketing’ achter en na het eerste congres hebben we het al over een hype. Denk aan neuromarketing en influencermarketing. Zo gek liep het niet met ‘aandachtsmarketing’, maar de term is toch een behoorlijk eigen leven gaan leiden.
-
Hugo van Donselaar (Campspace): ‘Toerisme moet echt veranderen’
Overvolle steden, onder de voet gelopen attracties, enorme mensenmassa’s waardoor je de schoonheid van een plek niet meer kunt zien of ervaren. Het zijn uitwassen van het hedendaagse toerisme. Dat moet anders, meent Hugo van Donselaar. Samen met drie partners startte hij ruim drie jaar geleden Campspace, een vraag- en aanbodplatform waar particulieren of kleinschalige kampeer-initiatieven hun plekken kunnen aanbieden. Het platform telt inmiddels zo’n 1.300 aanbieders in binnen- en buitenland.
-
Verhalende geneeskunde: waarom storytelling zorgverleners helpt
Met verhalen geven we onze wereld vorm, vaak zonder dat we het doorhebben. In deze serie interviews gaan we op zoek naar de rol van verhalen in verschillende werkgebieden. Voor deze vierde aflevering ontmoeten we Megan Milota, universitair docent Medical Humanities aan het UMC Utrecht. “In een verhaal zitten patronen die je kunt gebruiken als zorgverlener.”
-
Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert
In de huidige crisis wordt het schrijnend duidelijk dat onze economie afhankelijk is van een breed scala aan factoren. Onder andere de drijvende kracht van data en de mogelijkheden van AI maken het speelveld voor economen lastig. Zijn er manieren om deze factoren beter in kaart te brengen? Digital Waves spreekt er over met Hans Stegeman van Triodos Investment Management.
-
Tripetto denkt slim mee over jouw online vragenlijst
Een goede online vragenlijst voelt natuurlijk en simpel. De flow brengt je vanzelf bij de volgende logische vraag. Om zo’n lijst te maken zijn er honderden tools. Tripetto is daar één van, maar het Nederlandse bedrijf blinkt uit in gemak. Fast Moving Targets spreekt met co-founder Martijn Wijtmans.
-
Gaan startups de coronacrisis met staatssteun overleven?
Deze week is het loket geopend waar startups een lening kunnen aanvragen om de coronacrisis te overleven. Het fonds omvat 100 miljoen euro. Veel te weinig, vindt voorzitter Lucien Burm van de Dutch Startup Association. “Het is geen gift, maar een overbruggingskrediet. Dus de sector die bij uitstek banen creëert moet geld lenen om in stand te blijven. Beetje gek, zeker als andere bedrijven een uitkering krijgen.”
-
HelloMasters duikt met drie disruptors skin-deep in de beauty-industrie
Hoe staat het met digital marketing in de beauty-industrie? Louise Doorn, founder/CEO van HelloMaaS, gaat hierover in gesprek met drie gasten: Esther Leloux (We Are Eves), Josephine Kay (Cosmopolitan) en Vanessa van Leusden (Paula’s Choice). HelloMasters is een podcast over marketing, innovatie en teams.
-
Marc Oosterhout (SIRE): ‘Reputatie wordt belangrijker dan marketing’
SIRE-voorzitter Marc Oosterhout, in het dagelijks leven directeur van reclamebureau N=5, voorspelt in de podcast OnBrandScan dat marketing steeds ondergeschikter raakt aan communicatie en reputatie. “Wat je als bedrijf voor de wereld wil betekenen, is veel breder en rijker dan alleen de focus op verkoop.”
-
Rebelse reclamemaker Herbert van Hoogdalem: ‘Ik mis goede ideeën in marketing’
De rebelse reclamemaker Herbert van Hoogdalem is terug. Terug met een eigen bureau (Professional Outsiders), terug met de brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken. Exclusief op Marketingfacts. “Ik heb het reclamevak an sich nooit leuk gevonden, maar dit werkveld is wel fascinerend.”
-
Vlog: hoe booming is business bij Deliveroo in corona-pandemie?
Welkom bij onze tweede HelloMasters at Home-vlog! HelloMasters is de podcast (en in deze corona-tijden nu tijdelijk een vlog) van het marketingplatform HelloMaaS door founder/CEO Louise Doorn. Deze week een gesprek met Jeremy Brook, CMO van Deliveroo Australië, met uiteraard aandacht voor hun business tijdens de corona-pandemie.
-
‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’
Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.”
-
Nederlandse Loterij reageert op kritiek: “Met Donnie mikken we niet op jongeren”
Adverteerder van het Jaar, Gouden Loeki en twee gouden Effies, het was een topjaar voor Nederlandse Loterij. Toch kwam er rond de jaarwisseling een smetje op het blazoen, toen Zondag met Lubach het bedrijf achter Krasloten, Toto en Staatsloterij door de mangel haalde. Opereert de overheid illegaal en worden jongeren aangezet tot gokverslaving? Op Marketingfacts deed ook Luuk Ros een duit in het zakje. Arno de Jong, Chief Marketing Officer van Nederlandse Loterij, is het niet eens met de kritiek en vertelt zijn kant van het verhaal.
-
Niels Verwij over de focus van Dekbed-Discounter
Niels Verwij (oprichter Dekbed-Discounter) is ondernemer pur sang: hij heeft een neus voor koopjes en is een echte omzetjager. Waarom is hij gefocust op omzet in plaats van winst?