-
Ondertussen, op de Nederlandse televisiemarkt
Genoeg te doen en te beleven in de Nederlandse tv- en streaming industrie afgelopen tijd, HBO Max is de sinds deze maand actief, Viaplay sinds februari, de mogelijkheden voor videocontent-abonnementen stapelen zich op. Onderzoeksbureau Telecompaper presenteerde afgelopen maanden meerdere onderzoeken, naar de aanwezige tv-abonnementen en streaming services in de Nederlandse huishoudens en naar de marktverdeling van de aanbieders. En…. vergelijker Pricewise kwam erachter dat we nog vaak dineren voor de buis. We lopen even door de onderzoeken heen.
-
Bart Liebregts (KPN): ‘Klanten verwachten steeds meer van het digitale kanaal’
In het kader van de Digital Excellence Monitor 2021 interviewen we de winnaars in de verschillende branches: in deze aflevering spreek ik met Bart Liebregts, head of digital sales bij KPN. Hij gaat op online CX in de telecombranche aan kop met KPN, vlak voor T-Mobile en Simpel. Een gesprek over de concurrentie in de gaten houden, maar ook over uitgaan van eigen kracht, klantverwachtingen die toenemen, de veranderende rol van digital binnen KPN, sterke klantrelaties opbouwen met personalisatie, en nog veel meer.
-
7 Gouden Leeuwen met een oranje randje
Vorig jaar zijn er helaas geen Cannes Lions uitgereikt. Het zal niemand verrassen dat dit kwam door de ons allemaal wel bekende pandemie. Dít jaar wordt het grootste reclamefeest weer wel gehouden, namelijk van 21 tot en met 25 juni. Maar wéér niet in zijn originele vorm, want ook nu hebben we nog steeds met corona te maken. Dat maakt dat de gedachten teruggaan naar Hollands glorie aan de Franse zuidkust.
-
ReclameReview: Telfort wordt KPN. Of is het andersom?
De ene rebranding volgt de andere op. Na de gebroeders Coronel is het ditmaal boegbeeld 'ex-miljonair Hans' die van Telfort meeverhuist naar KPN. Volgens het moedermerk om te bewijzen dat de slimme deals blijven.
-
Wat we kunnen leren van KPN: hef gerust een merk op
Het opheffen van XS4ALL en Telfort door KPN riep veel en soms heftige reactie op. Van klanten en soms ook van vakgenoten. Deze vergeten echter dat merken voor ondernemingen een middel zijn en geen doel op zich. Ook is het risico op klantverlies bij merkbeëindiging beheersbaar. Een goede merkmanager heft daarom een merk op als dit niet meer bijdraagt aan de strategische doelen van de onderneming.
-
ReclameReview: KPN belt Marietje
"Hallo lieve Marietje, ik sta voor een volle zaal met mensen." De nieuwe KPN-commercial was afgelopen week het gesprek van de dag. Superschattig of tenenkrommend? Daarover waren de meningen sterk verdeeld. Maar wat doet de tv-spot voor het merk KPN?
-
ReclameReview: KPN (vakantieliefde)
Wat doe je als je als puber de taal niet spreekt op vakantie? KPN heeft het antwoord: flirten via een vertaalapp.
-
Heeft KPN digitale transformatie niet begrepen?
Twee weken geleden publiceerde het FD de Transformers 200, een onderzoek naar de stand van zaken digitale transformatie onder de grootste Nederlandse bedrijven. Even los van de kanttekeningen die zijn te plaatsen bij de opzet van het onderzoek, viel met name de berichtenstroom vanuit KPN op.
-
Peter Sonke (KPN): “Creativiteit en user experience zijn net zo belangrijk als data”
KPN is de winnaar van ons recente oriëntatie-onderzoek van WUA! naar het afsluiten van een mobiel abonnement voor je telefoon. Het verschil met Vodafone was vijf punten, er gaat dus wat goed in Den Haag aan het Maanplein. Een gesprek met Peter Sonke, verantwoordelijk voor online sales bij KPN, over strakke flows, feedback vanuit het zwembad, de beste willen zijn en digitaal talent binden en boeien.