Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

LinkedIn

gerelateerde topics

  • linkedin
  • linkedin advertising
  • leadgeneratie
  • linkedin strategie
  • personal branding

linkedin marketing experts

  • Marjolein Bongers
    Aantal blogs: 3
  • Alice Kaal
    Aantal blogs: 3
  • Richard van der Blom
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Hoe je als CEO met data storytelling efficiënter bezig kunt zijn op LinkedIn

    Hoe je als CEO met data storytelling efficiënter bezig kunt zijn op LinkedIn

    Iedereen die actief is op LinkedIn weet hoeveel tijd het kost om online aanwezigheid op te bouwen. Content publiceren, specifieke mensen benaderen en contact onderhouden met je netwerk kost tijd en is niet eenvoudig. Hoe kun je efficiënt monitoren wie je bereikt met je content, reacties snel opvolgen om connecties te onderhouden en sales uit LinkedIn te halen?

    Lees verder »
    • Galimir Dilkin (Connected Circles)
    • 24 september 2020
    • Social media Loopbaan
      • 7198
      • 0
  • LinkedIn anno 2020: social media of business-tool?

    LinkedIn anno 2020: social media of business-tool?

    "Volgend jaar gaan we echt werk maken van LinkedIn!" Mijn hart maakt een vreugdesprong als ik dit hoor. Bij veel organisaties is LinkedIn niet meer weg te denken uit het marketing- en salesproces, maar wat hebben we laten liggen en wat verdient absoluut aandacht in het komend jaar? Beschouwen we LinkedIn nog steeds als socialmediaplatform, of meer als business-tool? Gaan we door op dezelfde voet? Moeten we het simpelweg helemaal anders doen? Of gewoon beter? Een overzicht van LinkedIn anno 2019 en de kansen die het platform biedt.

    Lees verder »
    • Richard van der Blom (Just Connecting BV)
    • 24 december 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 21762
      • 3
  • Tien keer de beste nieuwe functies in LinkedIn

    Tien keer de beste nieuwe functies in LinkedIn

    LinkedIn is volop in ontwikkeling: de afgelopen maanden zijn er veel nieuwe functies gelanceerd, zoveel dat je de meeste misschien niet eens hebt gezien. Niet getreurd, in deze blog delen we tien nieuwe ontwikkelingen die je niet mag missen. 

    Lees verder »
    • Marjolein Bongers (House of Social Media)
    • 18 november 2019
    • Social media
      • 16860
      • 9
  • Het recept voor LinkedIn-succes: creëer het badbruisbaleffect

    Het recept voor LinkedIn-succes: creëer het badbruisbaleffect

    Bijna alle organisaties hebben een bedrijfspagina op LinkedIn. Hartstikke mooi, want het is een mooie basis om waardevolle content te delen, maar voor de meeste bedrijven stopt het daar ook. Dat is ontzettend jammer én onnodig, want wil je als bedrijf echt impact maken, dan kun je niet zonder badbruisbaleffect.  

    Lees verder »
    • Marjolein Bongers (House of Social Media)
    • 8 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 15974
      • 4
  • Podcast: Zo laat je LinkedIn optimaal voor je werken

    Podcast: Zo laat je LinkedIn optimaal voor je werken

    In deze podcast-aflevering van de Namarama Show geeft Victor Huiting je een goed beeld van hoe LinkedIn voor je kan werken, wat je wel en vooral niet moet doen om aandacht te krijgen en hoeveel hashtags je het beste kunt gebruiken om je post goed in de kijker te krijgen. Ook kijken we naar de toekomst van LinkedIn en de nieuwe functionaliteiten die eraan komen.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 14 september 2019
    • Advertising Social media
      • 18908
      • 0
  • LinkedIn-jaaroverzicht 2018: van social network naar businesstool

    LinkedIn-jaaroverzicht 2018: van social network naar businesstool

    2018 was een druk jaar voor LinkedIn. Sinds de oprichting van het platform in 2003 zijn er in geen enkel jaar zoveel wijzingen geweest en functionaliteit toegevoegd. Een nieuwe interface, uitbreiding van bedrijfspagina’s, nieuwe functies in betaalde producten. Heb jij het allemaal bijgehouden? In deze blog de belangrijkste ontwikkelingen van afgelopen jaar op een rij, vergezeld door een toekomstblik. Want één ding is zeker: ook dit jaar gaan we weer veel horen van LinkedIn.

    Lees verder »
    • Richard van der Blom (Just Connecting BV)
    • 8 januari 2019
    • Advertising Social media
      • 32978
      • 3
  • Nederland overtuigend Europees kampioen op LinkedIn

    Nederland overtuigend Europees kampioen op LinkedIn

    Voor mijn trainingen en lezingen over LinkedIn doe ik regelmatig onderzoek op LinkedIn naar het gebruik in een bepaalde regio, sector of land. Dat doe ik met behulp van Sales Navigator (de betaalde sales-tool van LinkedIn). Afgelopen zomer ben ik in het totale LinkedIn gebruik van 44 Europese landen gedoken. En wat blijkt, op bijna alle vlakken zijn wij Nederlanders oppermachtig. Prachtig!

    Lees verder »
    • Jan Willem Alphenaar (Next Business Academy B.V.)
    • 30 augustus 2018
    • Social media
      • 41412
      • 9
  • Op naar een data-driven LinkedIn-strategie

    Op naar een data-driven LinkedIn-strategie

    Social data, de heilige graal van socialmedialand. Vanuit social data kun je precies zien waar de interesses van je doelgroep liggen. Denk aan de onderwerpen, contentbehoeften, tone of voice en de beelden die jouw doelgroep aanspreken, te meten in het aantal likes en comments. Voor spreker en bestselling auteur Christian Kromme werd een data-driven LinkedIn-strategie ontwikkeld. Op basis van het voorbeeld laten we zien welke stappen je kunt ondernemen voor een solide data-driven LinkedIn-strategie.

    Lees verder »
    • Ruben-Bos (Buro Digitaal)
    • 12 juli 2018
    • Social media Data analytics
      • 21296
      • 0
  • Genereer leads met je persoonlijke LinkedIn-profiel

    Genereer leads met je persoonlijke LinkedIn-profiel

    "Leads krijgen door je persoonlijke LinkedIn-profiel? Dat gebeurt niet." Het is een veelgehoorde uitspraak en tevens één van de grootste misvattingen over het zakelijke social media-platform. LinkedIn is zoveel meer dan alleen een online cv. Dat zien we alleen al terug in alle ontwikkelingen rondom het platform, zoals het inzetten van native video, de mogelijkheid om hashtags te volgen en de integratie van Microsoft en LinkedIn. Hoewel veel bedrijven een bedrijfspagina hebben op LinkedIn, heeft je persoonlijke profiel veel meer marketingwaarde: het heeft namelijk de potentie een perfecte leadgenerator te worden.

    Lees verder »
    • Marieke Klauwers (Coosto)
    • 31 mei 2018
    • Social media
      • 30665
      • 6
  • Hoe maak je succesvol gebruik van LinkedIn? 5 lessen van LinkedIn-expert Corinne Keijzer

    Hoe maak je succesvol gebruik van LinkedIn? 5 lessen van LinkedIn-expert Corinne Keijzer

    In deze aflevering pak je vijf ondernemerslessen mee over succes met LinkedIn. Corinne Keijzer startte met het opbouwen van haar kennis over LinkedIn toen zij in het verleden zelf in de categorie ‘werkzoekende’ terecht kwam. Ze geeft antwoord op de centrale vraag: hoe maak ik succesvol gebruik van LinkedIn?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 26 september 2017
    • Social media
      • 32144
      • 0
  • LinkedIn: linken is leuk, maar niet genoeg

    LinkedIn: linken is leuk, maar niet genoeg

    "Jaaaa, ik zit er wel op, maar ik doe er eigenlijk niks mee." Herkenbaar? Die kans is groot. Van de zeven miljoen Nederlanders met een LinkedIn-account zijn er heel veel die er niet goed raad mee weten. Of het niet als prioriteit zien. Toch kun je via deze sociale netwerksite snel nieuwe klantcontacten leggen. Een beter betaalde baan vinden. Of jezelf als expert profileren op een bepaald vakgebied. Als je niet weet hoe je dat doet, geen probleem. Er zijn namelijk ook experts op het gebied van LinkedIn. Zoals collega-Marketingfacts-blogger Corinne Keijzer. Zij heeft onlangs een nieuwe handleiding uitgebracht met de veelbelovende titel "Meer succes met LinkedIn!".

    Lees verder »
    • Franklin Neuteboom (FRNKLN Copycoaching)
    • 7 september 2017
    • Social media
      • 20578
      • 0
  • De Hartstichting ♥ LinkedIn - en het is wederzijds
    • Non-profitmarketing

    De Hartstichting ♥ LinkedIn - en het is wederzijds

    Is er binnen het zakelijke karakter van LinkedIn ruimte voor goede doelen? De Hartstichting laat zien van wel. Want juist een organisatie die zich actief beweegt tussen een grote verscheidenheid aan doelgroepen (donateurs, vrijwilligers, zorgverleners, wetenschappers, bedrijfsleven, patiënten en naasten), zoals de Hartstichting, heeft een groot belang bij aanwezigheid op LinkedIn om haar maatschappelijke positie en expertise op het gebied van hart- en vaatziekten te delen en zichtbaar te vergroten.

    Lees verder »
    • Mart Evers (The Story Network)
    • 8 mei 2017
    • Social media
      • 17722
      • 0
  • De nieuwe advertentiemogelijkheid van LinkedIn: Sponsored InMails

    De nieuwe advertentiemogelijkheid van LinkedIn: Sponsored InMails

    LinkedIn heeft aangekondigd per direct een nieuwe advertentiemogelijkheid in te voeren: Sponsored InMails. Hiermee benader je jouw doelgroep op een erg persoonlijke manier, op het juiste moment, volgens het platform. Wat is het en hoe werkt het? Je leest het in deze blog.

    Lees verder »
    • Alice Kaal (Adwise - your digital brain)
    • 10 november 2016
    • Social media
      • 24144
      • 7
  • Metamorfose LinkedIn-bedrijfspagina’s speelt in op employer branding

    Metamorfose LinkedIn-bedrijfspagina’s speelt in op employer branding

    Nederlandse LinkedIn-bedrijfspagina’s krijgen een metamorfose. Vanaf vandaag is de nieuwe beheerdersinterface in de Nederlandse taal beschikbaar. LinkedIn zelf noemt het de ‘Next Generation’. Wat verandert er op deze pagina’s? En wat moet je doen om optimaal gebruik te maken van deze nieuwe mogelijkheden?

    Lees verder »
    • Rik Paauw (Grant Thornton)
    • 30 september 2016
    • Social media
      • 18339
      • 3
  • Voodoomarketing op LinkedIn?

    Voodoomarketing op LinkedIn?

    Wat is er aan de hand op LinkedIn? Waarom zien we steeds vaker berichtjes voorbijkomen met de diepgang van een plas water, maar met een hoeveelheid likes en comments die ongehoord zijn op het platform? Zijn de mensen achter deze updates uitzonderlijke figuren of betalen zij LinkedIn voor extra interactie (en dus bereik) op hun berichtjes? Is dit de nieuwste vorm van voodoomarketing op het platform dat onlangs voor veel geld door Microsoft werd overgenomen?

    Lees verder »
    • Jochem Koole (JochemKoole.nl | People Centered Growth)
    • 23 september 2016
    • Social media
      • 13882
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you