-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Hoe je als CEO met data storytelling efficiënter bezig kunt zijn op LinkedIn
Iedereen die actief is op LinkedIn weet hoeveel tijd het kost om online aanwezigheid op te bouwen. Content publiceren, specifieke mensen benaderen en contact onderhouden met je netwerk kost tijd en is niet eenvoudig. Hoe kun je efficiënt monitoren wie je bereikt met je content, reacties snel opvolgen om connecties te onderhouden en sales uit LinkedIn te halen?
-
LinkedIn anno 2020: social media of business-tool?
"Volgend jaar gaan we echt werk maken van LinkedIn!" Mijn hart maakt een vreugdesprong als ik dit hoor. Bij veel organisaties is LinkedIn niet meer weg te denken uit het marketing- en salesproces, maar wat hebben we laten liggen en wat verdient absoluut aandacht in het komend jaar? Beschouwen we LinkedIn nog steeds als socialmediaplatform, of meer als business-tool? Gaan we door op dezelfde voet? Moeten we het simpelweg helemaal anders doen? Of gewoon beter? Een overzicht van LinkedIn anno 2019 en de kansen die het platform biedt.
-
Tien keer de beste nieuwe functies in LinkedIn
LinkedIn is volop in ontwikkeling: de afgelopen maanden zijn er veel nieuwe functies gelanceerd, zoveel dat je de meeste misschien niet eens hebt gezien. Niet getreurd, in deze blog delen we tien nieuwe ontwikkelingen die je niet mag missen.
-
Het recept voor LinkedIn-succes: creëer het badbruisbaleffect
Bijna alle organisaties hebben een bedrijfspagina op LinkedIn. Hartstikke mooi, want het is een mooie basis om waardevolle content te delen, maar voor de meeste bedrijven stopt het daar ook. Dat is ontzettend jammer én onnodig, want wil je als bedrijf echt impact maken, dan kun je niet zonder badbruisbaleffect.
-
Podcast: Zo laat je LinkedIn optimaal voor je werken
In deze podcast-aflevering van de Namarama Show geeft Victor Huiting je een goed beeld van hoe LinkedIn voor je kan werken, wat je wel en vooral niet moet doen om aandacht te krijgen en hoeveel hashtags je het beste kunt gebruiken om je post goed in de kijker te krijgen. Ook kijken we naar de toekomst van LinkedIn en de nieuwe functionaliteiten die eraan komen.
-
LinkedIn-jaaroverzicht 2018: van social network naar businesstool
2018 was een druk jaar voor LinkedIn. Sinds de oprichting van het platform in 2003 zijn er in geen enkel jaar zoveel wijzingen geweest en functionaliteit toegevoegd. Een nieuwe interface, uitbreiding van bedrijfspagina’s, nieuwe functies in betaalde producten. Heb jij het allemaal bijgehouden? In deze blog de belangrijkste ontwikkelingen van afgelopen jaar op een rij, vergezeld door een toekomstblik. Want één ding is zeker: ook dit jaar gaan we weer veel horen van LinkedIn.
-
Nederland overtuigend Europees kampioen op LinkedIn
Voor mijn trainingen en lezingen over LinkedIn doe ik regelmatig onderzoek op LinkedIn naar het gebruik in een bepaalde regio, sector of land. Dat doe ik met behulp van Sales Navigator (de betaalde sales-tool van LinkedIn). Afgelopen zomer ben ik in het totale LinkedIn gebruik van 44 Europese landen gedoken. En wat blijkt, op bijna alle vlakken zijn wij Nederlanders oppermachtig. Prachtig!
-
Op naar een data-driven LinkedIn-strategie
Social data, de heilige graal van socialmedialand. Vanuit social data kun je precies zien waar de interesses van je doelgroep liggen. Denk aan de onderwerpen, contentbehoeften, tone of voice en de beelden die jouw doelgroep aanspreken, te meten in het aantal likes en comments. Voor spreker en bestselling auteur Christian Kromme werd een data-driven LinkedIn-strategie ontwikkeld. Op basis van het voorbeeld laten we zien welke stappen je kunt ondernemen voor een solide data-driven LinkedIn-strategie.
-
Genereer leads met je persoonlijke LinkedIn-profiel
"Leads krijgen door je persoonlijke LinkedIn-profiel? Dat gebeurt niet." Het is een veelgehoorde uitspraak en tevens één van de grootste misvattingen over het zakelijke social media-platform. LinkedIn is zoveel meer dan alleen een online cv. Dat zien we alleen al terug in alle ontwikkelingen rondom het platform, zoals het inzetten van native video, de mogelijkheid om hashtags te volgen en de integratie van Microsoft en LinkedIn. Hoewel veel bedrijven een bedrijfspagina hebben op LinkedIn, heeft je persoonlijke profiel veel meer marketingwaarde: het heeft namelijk de potentie een perfecte leadgenerator te worden.
-
Hoe maak je succesvol gebruik van LinkedIn? 5 lessen van LinkedIn-expert Corinne Keijzer
In deze aflevering pak je vijf ondernemerslessen mee over succes met LinkedIn. Corinne Keijzer startte met het opbouwen van haar kennis over LinkedIn toen zij in het verleden zelf in de categorie ‘werkzoekende’ terecht kwam. Ze geeft antwoord op de centrale vraag: hoe maak ik succesvol gebruik van LinkedIn?
-
LinkedIn: linken is leuk, maar niet genoeg
"Jaaaa, ik zit er wel op, maar ik doe er eigenlijk niks mee." Herkenbaar? Die kans is groot. Van de zeven miljoen Nederlanders met een LinkedIn-account zijn er heel veel die er niet goed raad mee weten. Of het niet als prioriteit zien. Toch kun je via deze sociale netwerksite snel nieuwe klantcontacten leggen. Een beter betaalde baan vinden. Of jezelf als expert profileren op een bepaald vakgebied. Als je niet weet hoe je dat doet, geen probleem. Er zijn namelijk ook experts op het gebied van LinkedIn. Zoals collega-Marketingfacts-blogger Corinne Keijzer. Zij heeft onlangs een nieuwe handleiding uitgebracht met de veelbelovende titel "Meer succes met LinkedIn!".
-
Non-profitmarketing
De Hartstichting ♥ LinkedIn - en het is wederzijds
Is er binnen het zakelijke karakter van LinkedIn ruimte voor goede doelen? De Hartstichting laat zien van wel. Want juist een organisatie die zich actief beweegt tussen een grote verscheidenheid aan doelgroepen (donateurs, vrijwilligers, zorgverleners, wetenschappers, bedrijfsleven, patiënten en naasten), zoals de Hartstichting, heeft een groot belang bij aanwezigheid op LinkedIn om haar maatschappelijke positie en expertise op het gebied van hart- en vaatziekten te delen en zichtbaar te vergroten.
-
De nieuwe advertentiemogelijkheid van LinkedIn: Sponsored InMails
LinkedIn heeft aangekondigd per direct een nieuwe advertentiemogelijkheid in te voeren: Sponsored InMails. Hiermee benader je jouw doelgroep op een erg persoonlijke manier, op het juiste moment, volgens het platform. Wat is het en hoe werkt het? Je leest het in deze blog.
-
Metamorfose LinkedIn-bedrijfspagina’s speelt in op employer branding
Nederlandse LinkedIn-bedrijfspagina’s krijgen een metamorfose. Vanaf vandaag is de nieuwe beheerdersinterface in de Nederlandse taal beschikbaar. LinkedIn zelf noemt het de ‘Next Generation’. Wat verandert er op deze pagina’s? En wat moet je doen om optimaal gebruik te maken van deze nieuwe mogelijkheden?
-
Voodoomarketing op LinkedIn?
Wat is er aan de hand op LinkedIn? Waarom zien we steeds vaker berichtjes voorbijkomen met de diepgang van een plas water, maar met een hoeveelheid likes en comments die ongehoord zijn op het platform? Zijn de mensen achter deze updates uitzonderlijke figuren of betalen zij LinkedIn voor extra interactie (en dus bereik) op hun berichtjes? Is dit de nieuwste vorm van voodoomarketing op het platform dat onlangs voor veel geld door Microsoft werd overgenomen?