-
Linkless attribution en de toekomst van linkbuilding
Nog niet zo heel lang geleden was de vuistregel in linkbuilden dat er zoveel mogelijk kwalitatieve links verzameld moesten worden; vanaf een autoritair domein – of een autoritaire pagina – moest er doorverwezen worden naar jouw pagina. Als je organisatie of website ergens werd genoemd, ging je direct achter deze ‘linkless attribution’ aan om ervoor te zorgen dat dit aangepast werd in een link naar jouw website. Dat gaat veranderen. Daarom in dit artikel antwoord op de vraag hoe linkless attribution jouw website kan helpen.
-
How-to: de interne linkstructuur van een website optimaliseren voor zoekmachines
Interne links zijn de hyperlinks binnen een website. Het totale web van interne links op een website wordt ook wel de linkstructuur van de website genoemd. Deze structuur is cruciaal om goede navigatie voor gebruikers mogelijk te maken, maar heeft ook veel invloed op de indexatie en de gemiddelde ranking van een website in zoekmachines.
In deze HowTo wordt er aan de hand van verschillende richtlijnen uitgelegd hoe je de interne linkstructuur van een website kunt optimaliseren voor zoekmachines. Regelmatig wordt er specifiek over Google gesproken, omdat er relatief veel informatie beschikbaar is over deze marktleider.