Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Maatschappelijk Verantwoord

gerelateerde topics

  • mvo
  • duurzaamheid
  • maatschappelijk verantwoord ondernemen
  • purpose
  • purpose-marketing

maatschappelijk verantwoord experts


  • Aantal blogs: 2
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 2

  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • “Coca-Cola wordt ongelukkig én kwaad van zwerfafval”

    “Coca-Cola wordt ongelukkig én kwaad van zwerfafval”

    Coca-Cola kiest de komende jaren voor gezond, duurzaam en voor grote maatschappelijke betrokkenheid. Is dat marketing of zijn het integere intenties? We gaan in gesprek met Ben Bijnens, country director Coca-Cola Nederland.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 8 oktober 2019
    • Contentmarketing
      • 6642
      • 4
  • Abdelhamid Idrissi (TechGrounds): “In de technologiewereld kun je veel bereiken”

    Abdelhamid Idrissi (TechGrounds): “In de technologiewereld kun je veel bereiken”

    Amsterdam Nieuw West is een stadsdeel met relatief veel grote gezinnen, hoge werkloosheid en ruimtegebrek. Amsterdammer van het jaar 2018 Abdelhamid Idrissi kent die wereld goed. Daarom startte hij Studiezalen, een initiatief in Amsterdam Nieuw West en Noord waar lagere - en middelbare scholieren rustig kunnen studeren. Daar maken wekelijks 650 kinderen in 26 verschillende studiezalen gebruik van. Idrissi zet zich nu ook in voor een nieuw inititief: TechGrounds. "Jongeren uit een kwetsbare omgeving leren we in zes maanden coderen."

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 26 augustus 2019
    • Innovatie Loopbaan
      • 4924
      • 0
  • Hoe duurzaam consumeren juist voor negatieve effecten kan zorgen

    Hoe duurzaam consumeren juist voor negatieve effecten kan zorgen

    Consumenten maken zich zorgen over het milieu en geven dan ook steeds meer geld uit aan duurzame producten, maar profiteert het milieu hier ook altijd van? Onderzoek laat zien dat consumenten hun duurzame consumptiegedrag soms gebruiken als een excuus om zich vervolgens wat minder duurzaam te gedragen. Hoe gaan we dit negatieve effect tegen?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 22 augustus 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 12088
      • 0
  • Gamification voor maatschappelijke impact

    Gamification voor maatschappelijke impact

    Tien jaar lang werkte Flavour, dat gamification inzet voor gedragsverandering, met succes in opdracht van commerciële klanten. In 2017 werd de strategie van het bedrijf radicaal omgegooid: "We vonden dat onze impact te beperkt was. De opdrachten voor klanten waren gaaf, maar vervolgens gooi je het over de schutting en ga je weer met een totaal ander onderwerp aan de slag. Dat is beperkt en ik vind het ook qua technologie niet duurzaam. Zodoende hebben we onze strategie omgegooid. Nu maken we iets en zorgen zelf dat dat breder toegankelijk wordt", aldus CEO en co-founder Emily Jacometti. 

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 29 juli 2019
    • E-business Brand design
      • 5406
      • 0
  • De ‘Catch 22’ van Corporate Responsibility-communicatie: van scepticisme naar vertrouwen

    De ‘Catch 22’ van Corporate Responsibility-communicatie: van scepticisme naar vertrouwen

    Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) lijkt tegenwoordig onmisbaar voor succesvolle organisaties. En hoewel veel organisaties de meerwaarde van MVO erkennen, zien we vanuit holistisch reputatiemanagement dat de betekenis van MVO veranderend is. Wat betekent deze veranderende rol van MVO voor de reputatie van jouw organisatie? En hoe implementeer en communiceer je over MVO?

    Lees verder »
    • Louelle Pesurnaij (OBI4wan)
    • 9 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 7406
      • 0
  • Aegon wint Impact Marketing Challenge met Aanloophypotheek

    Aegon wint Impact Marketing Challenge met Aanloophypotheek

    Het idee om teams van jonge marketeers aan de slag te zetten met de vaak wat ongrijpbare goede voornemens van grote ondernemingen, leverde een verrassend nieuw concept op: een marketingchallenge zonder het hijgerige van een standaard jongehondenmarketingwedstrijd, waarvan er wel meer bestaan. Drie maanden knutselen aan een stevig doorgerekende propositie voerden gisteren naar een jury-pitch in Amsterdam en een ontlading bij de winnaars. Er stond ook wat méér op het spel dan een goed advies of een opgepoetste proefballon: Team Aegon mag zijn plan uitwerken om (jonge) klanten en prospects te helpen bij het benaderen van een concreet maatschappelijk probleem en won deze eerste editie.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 13 juni 2019
    • Advertising Contentmarketing Data analytics Loopbaan
      • 11832
      • 0
  • Zo ziet marketing eruit in 2025

    Zo ziet marketing eruit in 2025

    Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een paar jaar überhaupt nog relevant? Wordt de marketeer vervangen door de developer of product owner? Zal het vak opgaan in tech, in sales of in HR? De toekomst valt niet te voorspellen, maar tijdens Online Tuesday op 11 juni werd een mooie poging gedaan.

    Lees verder »
    • Karin Thybaut (Marketingfacts)
    • 13 juni 2019
    • Advertising Contentmarketing Brand design Data analytics Marketingfacts Innovatie
      • 16630
      • 0
  • Het start bij jou: het ontwikkelen van duurzame proposities

    Het start bij jou: het ontwikkelen van duurzame proposities

    Waarom zou je als bedrijf een duurzame propositie ontwikkelen? Hoe kan je als Young Professional waarde toevoegen aan het bedrijf en de maatschappij? En hoe pak je dit aan in jouw eigen bedrijf? Dat zijn een aantal van de vragen waar vijf teams van Young Professionals zich de komende tijd mee bezig gaan houden tijdens de NIMA Impact Marketing Challenge.

    Lees verder »
    • NIMA Impact Marketing Challenge (NIMA)
    • 5 april 2019
    • E-business Contentmarketing
      • 7914
      • 1
  • Klimaatverandering: op zoek naar inspirerende merken of zelf aan de slag?

    Klimaatverandering: op zoek naar inspirerende merken of zelf aan de slag?

    We staan nationaal en internationaal voor de grootste uitdaging van de eeuw: klimaatverandering. Ondanks de vele publicaties en vergezichten naar 2050 gebeurt er op dit moment onvoldoende: zelfs de rechter maant de Nederlandse staat tot actie. We missen inspirerende merken en organisaties om het voortouw te nemen in welvaart én welzijn. We moeten zelf aan de slag, met de hulp van storytelling.

    Lees verder »
    • Pieter Otten (Match)
    • 8 februari 2019
    • Contentmarketing
      • 12986
      • 2
  • Hema’s Ferry Buitenhuis: “Gedraag je als merk, niet als retailer”

    Hema’s Ferry Buitenhuis: “Gedraag je als merk, niet als retailer”

    Hema's campagnemanager Ferry Buitenhuis zit aan de knoppen van het merk. En daar zit hij het liefst, want: "Als het product totaal niet matcht met de campagne(belofte), hebben we een probleem." Buitenhuis over marketing, beloftes, branding en maatschappelijke betrokkenheid.

    Lees verder »
    • Kevin Loos (2Basics Marketing & Sports)
    • 30 januari 2019
    • Contentmarketing Marketingfacts
      • 14280
      • 1
  • Hypocriet of maatschappelijk verantwoord? De anti rook-campagne van Philip Morris

    Hypocriet of maatschappelijk verantwoord? De anti rook-campagne van Philip Morris

    Deze week kwam Philip Morris International (PMI) negatief in het nieuws vanwege de reclamecampagne 'Hold My Light'. Hiermee wil het bedrijf rokers aansporen een maand te stoppen met roken. De campagne werd bekritiseerd door onder andere gezondheidsorganisaties, maar ook door het publiek. Het is een interessante kwestie, omdat de campagne als doel heeft om de core business van PMI – het verkopen van sigaretten – te 'disrupten' en hun klanten te helpen een gezonder leven te leiden. Of wil PMI alleen dat wij dat geloven?

    Lees verder »
    • Gosse de Reus (Marcommit)
    • 13 november 2018
    • Contentmarketing
      • 10276
      • 4
  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen: zo zet je het in

    Maatschappelijk verantwoord ondernemen: zo zet je het in

    Tegenwoordig doet bijna iedere organisatie wel 'iets' met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Het sponsoren van een goed doel, plaatsen van zonnepanelen, medewerkers in dienst nemen met minder kansen op de arbeidsmarkt: de mogelijkheden lijken eindeloos. Maar hoe kies je de juiste MVO-activiteiten? 

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 24 mei 2018
    • Contentmarketing
      • 43528
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you