-
Agendapunt van je beoordelingsgesprek: opleiding
Veel HR-verantwoordelijken maken zich zorgen over het ontbreken van een plan op het gebied van scholing en opleiding van eigen personeel. Dat Nederland-kennisland zoveel bedrijven telt waar eigenlijk niks is geregeld, wil niet zeggen dat er geen geld of goede wil is, maar je zult er in veel gevallen zelf een zaak van moeten maken. Juist voor professionals in marketing is dat van levensbelang. Je bent zo goed als je laatste succes. Marketing is competitie. Het is niet anders.
-
Peilstok in je marketingafdeling
Wat een bedrijf aan marketingkennis en -vaardigheden nodig heeft, verschilt nogal per type bedrijf en per branche. Er valt daarom ook veel voor te zeggen het hele team of de hele afdeling eens door een scan te halen om uit te zoeken wát er aanwezig is, waar nog mogelijkheden liggen en waar een upgrade gewenst is in de vorm van bijscholing.
-
Worden Marketing en Support ooit vrienden?
Omnichannel marketing vereist een holistische visie op marketing, sales, service en product. En dat eist van bedrijven dat ze stoppen met silo’s bouwen en – nu echt – de klant in het centrum van hun activiteiten gaan zetten. Maar hoe? Waar begin je? Ik had het erover met Thijs van Bemmelen, marketingmanager met een liefde voor integrale, omnichannel marketing.